Additionally, paste this code immediately after the opening tag: China visum Hoe of wat? - Forum Wereldfietser

China visum Hoe of wat?

Beste fietsers,

Kan iemand mij meer informatie verschaffen over een visum voor China. Ik kom er eerlijk gezegd niet helemaal uit.

Alvast bedankt voor de informatie.

Mvg,

Brian
Hoi Brian,

Wij kiezen voor gemak en hebben gisteren onze paspoorten, visum aanvraag formulieren, pasfoto's, hotelinfo en vlucht info verstuurd naar de v&v visumdienst in Breda.

Voorheen zat die club ook in Rotterdam, maar die is opgegaan in een groot concern, waar je overigens ook gebruik van kunt maken hoor.

Je betaalt natuurlijk bemiddelingskosten, maar daar koop je gemak voor.

Google maar even op de v&v visumdienst en dan vind je daar ook info over de voorwaarden.

Succes!
noorwegen schreef:Beste fietsers,

Kan iemand mij meer informatie verschaffen over een visum voor China. Ik kom er eerlijk gezegd niet helemaal uit.

Alvast bedankt voor de informatie.

Mvg,

Brian
Wat wil je precies weten? Wij hebben vorig jaar in Tashkent een visum voor China aangevraagd bij de ambassade aldaar. Het schijnt dat je niet moet vermelden dat je gaat fietsen en natuurlijk geef je bij je reisplannen niet aan dat je eventueel naar onrustige gebieden wilt gaan zoals Xinjiang. Verder hebben wij aangegeven dat we gewoon naar de gekende plaatsen wilden zoals Xi'an en Guilin (waar we ook geweest zijn.)
Neem even de moeite om namen van hotels in de desbetreffende plaatsen op te zoeken en vermeld die op het formulier.

Groet,

Maarten
Ik las laatst in de krant dat China weer wat moeilijker aan het doen is. Je hebt nu ook een retourticket nodig bij de aanvraag van je visum. Ik ben erg benieuwd hoe je dit kan oplossen als fietser. Zeker tijdens een langere reis door meerdere landen.

Hou je ons op de hoogte Brian?
In het forum van gele draak vind je de nodige recente praktijkervaringen. Het consulaire personeel in Den Haag kan erg lastig doen en ze bellen je rustig op met allerlei vragen, dus zorg dat je alles goed voor elkaar hebt.
Zoals Ellen van Drunen al schrijft, is het verreweg het makkelijkst om de visumaanvraag via een van de vele visumbureaus te laten doen. Zelf heb ik goede ervaringen met c&e embassyexpress.
Sinds kort moet bij de visum aanvraag ook je reisschema per dag vermeld worden. Voor de eerste dag in elk geval ook je hotel. Als mogelijk geef je ook voor de volgende dagen een hotelnaam op in de plaats waar je volgens je reisschema zou moeten zijn. Als je aan geeft dat je China via land verlaat is een retourticket niet van toepassing. Misschien verstandig om wel je retour ticket te vermelden.

Groet Paul Snoeij
Hallo Brian.
Vanaf waar ga je China in? IN Nederland aanvragen is volgens mij geen probleem. Behalve dat je dan binnen een half jaar in China moet zijn. Dat is lastig als je over land naar China gaat en niet alles precies wilt plannen. Wij zitten nu in Bishkek en hebben gisteren via een agentschap het visum aangevraagd. Gewone procedure is 10 dagen en 130 dollar. Snel procedure is 5 dagen en 150 dollar. Er zijn hier heel veel fietsers momenteel en iedereen heeft het via Miss Liu geregeld maar er zijn ook anderen waar we positieve verhalen over horen
In Tashkent is het bijna onmogelijk tegenwoordig. Het zou kunnen als je direct vanaf Uzbekistan naar CHina gaat en je moet binnen een maand China in. Heel lastig verhaal. Kijk voor meer info op website www.caravanistan.com/visa/china
Nog een optie is Kazachstan maar Almatie gaat niet dus moet je helemaal naar de hoofdstad Astana. Veel succes !
Groeten Wieger en Anna
bikepunks.blogspot.com
-