Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp gevraagd route nepal - vietnam - Forum Wereldfietser

Hulp gevraagd route nepal - vietnam

Allereerst bedankt voor alle Vorige vragen op te lossen! Ik had al veel miserie gehad moest ik dit forum niet gekend hebben 8)

Begin november arriveren We in lissabon en willen we graag vliegen naar nepal om via daar af te zakken naar china,laos,camb,vietnam.

We hebben tijd genoeg (5 maanden) want tegen maart willen we in de vs zijn. Maar hoe begin je in godsnaam aan een route? Zijn er bepaalde boekjes geschreven met routes in of dergelijke? Kopen jullie gewoon een kaart en rijden jullie op de grote wegen? Bepaalde belangrijke zaken om rekening mee te houden?

Onze bedoeling is om een globale impressie van het land te krijgen. We zijn niet op zoeknaar speciale uitdagingen. Gewoon erdoor fietsen lijkt ons al een uitdaging genoeg :-)
Dat lijkt me vanuit Nepal een moeilijk uitvoerbaar plan...
Want daarvandaan kun je Tibet niet in (geen onafhankelijke reizigers) en ook de Myanmar variant lijkt me niet beschikbaar, tenzij dat ineens is veranderd.
Dan zul je via India, Pakistan, en dan over de top van China richting zuid-oost Azie moeten... beetje omslachtig. Kun je niet naar Hong Kong vliegen oid?
sonali schreef:Dat lijkt me vanuit Nepal een moeilijk uitvoerbaar plan...
Want daarvandaan kun je Tibet niet in (geen onafhankelijke reizigers) en ook de Myanmar variant lijkt me niet beschikbaar, tenzij dat ineens is veranderd.
Dan zul je via India, Pakistan, en dan over de top van China richting zuid-oost Azie moeten... beetje omslachtig. Kun je niet naar Hong Kong vliegen oid?
Ok, dan zal het idd via china moeten zijn, bedankt :-)
de Myanmar variant lijkt me niet beschikbaar
Verklaar je nader. Voor zover ik weet zijn Nepal, India, Bangladesh en Myanmar te fietsen.
IN Birma fietsen is geen probleem maar ik denk dat hij wil aangeven dat je het land niet inkomt via land... Een kleine kans is de grenspost tussen Birma en China. Dan wordt het een route Nepal, china, birma, china, laos...Denk dat die route vrij ambitieus is om in 5maand te fietsen..

Ben benieuwd naar de uitwerking van dit (uitermate interessante) plan. Succes en veel plezier toegewenst
Pas uit gezocht. Myanmar mag je over land niet in en uit alleen via vliegveld en dan alleen in Myanmar fietsen.
China is wel mogelijk maar bij je visum aanvraag moet tegenwoordig ook je reisschema. Anders gezegd voor de eerste dag in elk geval in welke plaats en welk hotel je gaat overnachten en voor de volgende dagen wel in welke plaats je overnacht. Ervaring heeft ons geleerd dat de Politie soms wat overdreven reageert indien er iets niet klopt.

Ik zou vliegen naar noord Thailand bijv. Chiang Mai of Chiang Rai en bijv via Laos Cambodja naar Saigon.

Groet, Paul