Additionally, paste this code immediately after the opening tag: route bangkok-cambodja - Forum Wereldfietser

route bangkok-cambodja

Ik ben van plan om in december een fietstocht te maken van bangkok naar ho chi minc city, nu vraag ik me af of iemand een leuke route van bangkok naar cambodja heeft gefietst?

Als je van plan bent langs de Thaise kust te fietsen: tussen Pattaya en Trat is de weg breed, vrij druk en oninteressant. Geen echte aanrader.
Bij Rayong kun je wel even een pauze inlassen op Ko Samet.
Na Trat wordt het leuker.

op onze site staat ook een route, onderlangs langs de kust, niet zo heel bijzonder. in cambodia aangekomen kun je kiezen om de boot te nemen of over land verder te gaan.

Heeft Asian Way Of live geen nieuw routeboekje gemaakt?
Of wel is het in de maak.

Sawadie Somchai Jai Maak. Khun sabadie? Pai tinai?
Asian Way of Life heeft inderdaad een route van Bangkok naar Vietnam, dwars door Cambodja. Voor meer informatie: www.awol.nl

Hallo Renske,
Je kunt ook de bus nemen naar Trat en bij Koh Kong de grens over met Cambodja, geen boot nodig. Vandaar is het ca 160km over een redelijke weg (alleen bij droog weer) naar Srei Ambel waar het 1e guesthouse is. Geen gemakkelijke tocht, wel mooi en stil. Je steekt 4x een rivier over per pont. Bij de rivier zijn eettentjes e.d. waar je bij de lokale bevolking kunt overnachten. Tussen deze oversteken is helemaal niets te krijgen. Van Srei Ambel via Kampot en Takeo (weg 3 en 2) naar Phnom Penh is een mooie landelijke en rustige route. Vandaar een vrij drukke weg naar Vietnam. Alternatief is vanuit PP per fiets naar Neak Leang. Je kunt daar de Mekong niet over maar wel een speedbootje huren (best te regelen in PP bij Royal Ghouse) en bij Chau Doc Vietnam in. Onderweg stop je voor je exit stempel, bij de volgende stop in een dorpje haal je de stempel voor VN en in een ander bootje ga je de Mekong Delta op, een mooie manier om Vietnam binnen te komen. Als je alles tevoren regelt loopt het soepeltjes.
Als je het Angkor complex wilt zien, zeker de moeite waard, kun je beter via Poipet Cambodja in, heel bijzonder. Tot aan Sisophon is een asfaltweg, even daar voorbij begint het stof en stuiteren maar het valt best mee. Je komt ook hier in een stuk authentiek Cambodja. Tot ca 80km voor PP is de weg rustig. Overnachten is mogelijk in Sisophon, Kralanh, Siem Raep, Kg Kdei, Stoeng, Kg Thom en Skun. Als je eerst door rijdt naar Kg Cham kun je vandaar nog een mooie rit maken langs de Mekong naar PP.
Een goeie kaart is de Cambodia Road Map 1:750.000, schijnt verkrijgbaar te zijn bij Pied a Terre in Asd. Je visum voor VN kun je in BKK regelen maar in Sihanoukville/Cambodja kun je erop wachten.
Veel plezier!

Beste Renske,

Als je nog niet vertrokken bent, dan kun je altijd contact met mij nemen. Ik ben afgelopen zomer gefietst van Saigon tot Bangkok. Typ gewoon mijn naam in bij Google, en je vindt alle informatie over mij.

Groetjes,
Mark Vandelaer

[quote="cyclingreddevil". ....Alternatief is vanuit PP per fiets naar Neak Leang. Je kunt daar de Mekong niet over maar wel een speedbootje huren (best te regelen in PP bij Royal Ghouse) en bij Chau Doc Vietnam in....[/quote

Via Neak Leang is een mooie route,en je kunt zelfs met een pontje de MEKONG over, 200 Riel incl Fiets.

Vervolgens recht door fietsen, nar links ga je vi Prey Veng naar Kampong Cham.

Succes Jaap

bert sitters schreef:Sawadie Somchai Jai Maak. Khun sabadie? Pai tinai?
Asian Way of Life heeft inderdaad een route van Bangkok naar Vietnam, dwars door Cambodja. Voor meer informatie: www.awol.nl
Ik heb deze route dus net gefiets (november/december) en ik vond het een hele goede route. Goede beschrijving. Er zat maar 1 fout in bij Thailand, maar met wat vragen zijn we toch op de plaats van bestemming aangekomen.

Als je meer wilt weten kun je het beste contact met awol opnemen, je mag mij ook mailen.

In Lonely Planet lees ik dat april de heetste maand in Cambodja is. Ik was ook van plan op korte termijn de AWOL route te fietsen, maar het zal qua temperatuur nu wat lastig zijn?
Hoewel ik tot nu nog niet in Cambodja ben geweest en ook geen concrete plannen heb, leidde mijn nieuwsgierigheid mij naar mijn favoriete weersite
(http://www.weather.com/activities/trave ... rom=search).
In Phnom Penh is de gemiddelde temperatuur in april inderdaad het hoogst, namelijk 35 graden C. In november/december is de gemiddelde temperatuur het laagst, namelijk 30 graden C. Kortom niet bepaald een schokkend verschil.

Ik zou bij het plannen van een fietsvakantie in Cambodja (of de rest van ZO-Azië) eerder kijken naar de neerslagcijfers. In Phnom Penh zijn de maanden januari/februari zeer droog en de maanden mei t/m november behoorlijk nat. April zit ertussen in en dan valt gemiddeld in mm's ongeveer net zoveel neerslag als in Nederland.

Gerd
Wij zijn in de periode december 2004 / januari 2005 van Bangkok naar Saigon gefietst door Cambodja. Het regenseizoen lijkt ons daarbij inderdaad de belangrijkste weersomstandigheid om rekening mee te houden.

Je kan een uitgebreid verslag lezen op onze website
[url]http://www.patrickenmaureen.net/Content ... a_reis.php[/url]
Beste fietsers,
allemaal bedankt voor jullie reacties. We zijn inmiddels alweer een aantal maanden terug en hebben een ontzettend leuke tocht gehad.