Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen door Noord-thailand als vrouw alleen - Forum Wereldfietser

Fietsen door Noord-thailand als vrouw alleen

Deze zomer heb ik een fietsvakantie geboekt naar Noord-thailand.
In principe fiets ik alleen (tenzij er nog mensen zijn die ook zin hebben om rond 12 juli de route te fietsen asian ways of life Nord thailand, laat het me dan even weten), mijn omgeving reageerd hierop redelijk geschokt. Ik zelf zie geen grote problemen. Misschien ben ik wat naiv :?: :?: wat is jullie mening hierover?

gr. sandra

In Thailand is het prima alleen fietsen, ook als vrouw. Normale dingen die je anders ook niet zou doen, als 's nachts niet alleen over afgelegen onverlichte paden rijden, gelden hier ook. Mocht je in kleine plaatsjes verblijven zul je merken dat het straatleven vrij snel na zonsondergang is afgelopen.
Dat je omgeving geschokt reageerd komt meer omdat ze zich geen voorstelling kunnen maken. Jij zult je inmiddels redelijk georienteerd hebben en een aardig idee gekregen over wat je tegen kunt komen.

Heb wel zin om te gaan maar ben vanochtend net uit Thailand terug gekeerd dus voorlopig zit het er even niet in

Henk_B schreef:In Thailand is het prima alleen fietsen, ook als vrouw. Normale dingen die je anders ook niet zou doen, als 's nachts niet alleen over afgelegen onverlichte paden rijden, gelden hier ook. Mocht je in kleine plaatsjes verblijven zul je merken dat het straatleven vrij snel na zonsondergang is afgelopen.
Dat je omgeving geschokt reageerd komt meer omdat ze zich geen voorstelling kunnen maken. Jij zult je inmiddels redelijk georienteerd hebben en een aardig idee gekregen over wat je tegen kunt komen.

Heb wel zin om te gaan maar ben vanochtend net uit Thailand terug gekeerd dus voorlopig zit het er even niet in
Deze route is al (plat)gereden en gaat niet over afgelegen paadjes.
Maak je maar niet ongerust.
:)
Nog niet alles geregeld hoor. Maar hebben jullie een idee hoe lang van te voren je de hotels of guesthousen die je op de fietsroutes tegen komt moet reserveren (moet je dit eigenlijk allemaal al in nederland regelen want het kan natuurlijk best zijn dat je een dag eerder of later bij een hotel of guest house aankomt).

Korte te vraag betreft fietstassen van ortlieb want die moet ik nog gaan kopen. Daar zijn twee versies van weten jullie of die plasticachtige of die stofachtige handiger zijn (slijtage, gewicht). Welk sluitings systeem raden jullie aan. Rol of met klep? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?


Gr. sandra en bedankt voor de reacties.
sandra van V. schreef::)
Nog niet alles geregeld hoor. Maar hebben jullie een idee hoe lang van te voren je de hotels of guesthousen die je op de fietsroutes tegen komt moet reserveren (moet je dit eigenlijk allemaal al in nederland regelen want het kan natuurlijk best zijn dat je een dag eerder of later bij een hotel of guest house aankomt).
Die hoef je niet te reserveren. Ik heb nog maar heel zelden meegemaakt dat een hotel vol was en dan is er altijd wel wat anders te vinden.

Ik heb voor plastic Ortliebs met rol en achter stofachtige met klep. De rol vind ik handiger. Het volume van de bovenkant van de tas is groter dan dat van de klep. Dus als de tas erg vol zit, kun je de klep er moeilijk overheen krijgen. Het open en dicht doen is ook meer gedoe (met trekkoordjes) dan bij een rol. Bij de tassen met rol kun je de inhoud een beetje comprimeren bij het dichtdoen. De gaasvakjes aan de zijkant van de klep-tassen vind ik wel handig.

Tassen met rol zijn ook nog waterdichter. Kun je rustig in het water gooien zonder dat de inhoud nat wordt. De kleptassen kunnen ook de ergste regenbuien hebben, maar niet 'zwemmen'.

Over de slijtageverschillen tussen stofachtig en plastic kan ik nog niets zeggen, want daar heb ik ze te kort voor. Na drie jaar nog geen slijtage te bekennen.

Ik heb ergens gelezen (Ortlieb-website?) dat de plastic versie iets zwaarder is dan de stofachtige. Maar ze zijn ook iets goedkoper.

Dus als ik jou was zou ik in elk geval tassen met rol kopen. Als ik Ortlieb was zou ik rol-tassen met gaasvakjes gaan maken.

Groet,
Lisette

De 'stofachtige' ortlieb tassen zijn lichter,slijtvaster en zonder gereedschap te verstellen.. hoewel je dit waarschijnlijk maar 1 keer hoeft te doen per vakantie.
Het afstelsysteem van dit model gaat ook wat verder doordat je de pin die het klapperen tegenhoud in een ovale baan kunt afstellen in tegestelling tot de classic's die je alleen in een rechte baan kunt afstellen!

verder is de 'stofachtige' sterker/ slijtvaster omdat het canvas waarvan de tas is gemaakt soepeler is, je zult begrijpen dat de classis tassen na veel gebruik een soort van breeklijnen zullen vertonen omdat deze vrij stug zijn, bij de duurdere/soepelere modellen zal dit minder snel het geval zijn !!

Het waterdichtheids kolom blijft hetzelfde

Ik zou ook voor het rol-systeem gaan, alleen jammer dat deze niet uitgevoerd zijn met een x-tra gaas zakje aan de zijkant... dit zou wel makkelijk zijn kleding te laten drogen bijv. misschien een idee!!


mvg.

Vincent
AS adventure Wilrijk
[quote="sandra van V."]Deze zomer heb ik een fietsvakantie geboekt naar Noord-thailand.

Wat leuk, ik ook! Ik wil alleen ook gaan doorsteken naar Singapore en Indonesia, mits de tijd het toelaat. Misschien kunnen we een tijdje samen optrekken? Stuur maar ff een mailtje naar wieke@scoutnet.nl (ook msn)

Wieke