Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsdoos achterlaten op vliegveld Bangkok - Forum Wereldfietser

fietsdoos achterlaten op vliegveld Bangkok

Over een week vertrek ik voor een maand naar Thailand voor een tocht naar Cambodja en Vietnam met de mountainbike. Nu wilde ik eens vragen of er iemand ervaring heeft met het achterlaten van fietsdozen op de luchthaven van Bangkok, bijvoorbeeld als left luggage. Ik vlieg met China Airlines en wil die fietsdoos voor een maand daar achterlaten.

Alvast bedankt voor de reacties!

Dat kan, maar dan betaal je voor 30 dagen. Waarom een doos? Biedt alleen maar schijnveiligheid. Weegt ook nog 2 kilo. Gewoon wat karton om de edele delen en je fiets verpakken in luchtkussentjesfolie

Luchtkussentjesfolie kan. Zolang de KLM helemaal niks met het inchecken te maken heeft. Ander alternatief (zo heb ik het gedaan): niet gaan fietsen vanaf vliegveld maar met een taxibusje naar je hotel gaan en daar de doos laten staan. Stuk tussen airport en city is niet bepaald pitoresque. Dan kan je terug je doos weer in het hotel ophalen. Of je ritselt voor terug een stuk plastic. Gaat hardstikke goed.
lekker makkelijk gezegd, bert. maar china airlines zegt wel iedere keer tegen mij dat de fietsdoos verplicht is bij hun. moet ik dan mijn fiets ingepakt in folie aanbieden en maar hopen dat ze het accepteren? hoe doe jij dat dan met china airlines??

Ik ben nog nooit met China Airlines gevlogen, maar bij andere luchtvaart-maatschappijen neem ik altijd vooraf contact op met hun pr-functionaris of met hun hoofd sales. Daar regel ik gewoon het nodige mee. Ik zorg dat ik van die mensen een mail of fax krijg met hun naam. Als de balie-dames moeilijk denken te gaan doen, ga ik met de fax of mail zwaaien. Dat werkt meestal.

Op de heenweg eist China Airlines een fietsdoos, maar op de terugweg nar alle waarschijnlijkheid niet. Ik heb in het buitenland nog nooit meegemaakt dat een doos verplicht was, alleen op Schiphol en zelfs dan kun je er nog wel onderuit als je de fiets in een hoes aanbiedt die de fiets geheel omhult.
Ik heb overigens wel ooit een fietsdoos een maand lang op BKK achtergelaten in het kantoor van EVA Airlines maar dat was geloof ik niet geheel conform de policy.
De left luggage kun je vergeten want die vraagt een fors bedrag per 24 uur.
Ik heb mijn fiets nog nooit 'verpakt' teruggevlogen vanaf Bangkok.
Ik heb gevlogen met Thai Airways, China Airlines, Eva Airways en Royal Jordanian. In tegenstelling tot Schiphol doen ze in Bangkok nooit moeilijk over meenemen van de fiets.

Ik heb een mijn fiets in een doos gestopt naar Thailand. Is me niet goed bevallen. Doos was zoek bij aankomst. Bleek 2 weken op de cargo in Singapore gestaan te hebben.
Ondanks alle druk van grondstewardessen gaat mijn fiets niet in een doos.
Ben nu aan het fietsen op Taiwan. Ook nu wilde men mij onder druk zetten. Ik moest zelfs een verklaring tekenen, dat ik de maatschappij niet verandwoordelijk zou stellen stellen voor mogelijk schade. Zo'n veklaring zegt echter niets. Het is geen vrijbrief om ruw met mijn fiets om te gaan. Overigens biedt een doos slechts schijnbescherming.

peter de rijk schreef:Op de heenweg eist China Airlines een fietsdoos, maar op de terugweg nar alle waarschijnlijkheid niet.
Op de heenreis eist China Airlines ook geen fietsdoos. Zit nu in Bangkok en ben 4 weken geleden met CA hier naar toe gevlogen. Een fietshoes is voldoende. Heb via de FFW geboekt en het van te voren gevraagd want van gezeul met een fietsdoos wordt je niet vrolijk.
Balie afhandeling op Schiphol werd overigens door KLM medewerkers gedaan en die hadden er ook geen problemen mee.
Groetjes uit Taiwan,

Een unieke fietservaring. Hightech en traditioneel door elkaar. Zeer aardige mensen. Niet echt warm, maar nu wel want ik zit in de zuidpunt met een tropich klimaat.
Hoe was je tocht in Thailand? Erg heet? Hoeveel 7-Elevens heb je van binnen gezien?

Groetjes,


Bert
bert sitters schreef:Groetjes uit Taiwan,

Een unieke fietservaring. Hightech en traditioneel door elkaar. Zeer aardige mensen. Niet echt warm, maar nu wel want ik zit in de zuidpunt met een tropich klimaat.
Hoe was je tocht in Thailand? Erg heet? Hoeveel 7-Elevens heb je van binnen gezien?

Groetjes,

Bert
Ha Bertje,
Ben vanochtend op Schiphol aangekomen, het zit er weer op. De 7-Elevens heb ik redelijk weten te vermijden. Op 2 na, niet uit vrije wil, ben ik in de eerste 3 weken niet in dat soort zaken geweest. De laatste paar dagen in BKK wel, daar was de zon net even feller en ik moest natuurlijk weer een beetje wennen aan de kou in Nederland.
bert sitters schreef:Ik ben nog nooit met China Airlines gevlogen, maar bij andere luchtvaart-maatschappijen neem ik altijd vooraf contact op met hun pr-functionaris of met hun hoofd sales. Daar regel ik gewoon het nodige mee.
Ja, als je een bekende schrijver bent dan lukt dat wel. Of de pr-dames en -heren ook reageren op andere doodgewone stervelingen?

Blanche, ook een pr-dame
maar niet bij een luchtvaartmaatschappij! :>