Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Japan, Taiwan, Indonesie, Maleisie met kind - Forum Wereldfietser

Japan, Taiwan, Indonesie, Maleisie met kind

Begin 2011 (vanaf maart) hopen wij met zoon van dan 3,5 een maand of 5 te gaan fietsen. We hebben in het pre-kind tijdperk veel gereisd in Azie met rugzak(China, Thailand etc), motor (subcontinent en overland naar huis) en fiets (Sri Lanka) en willen weer graag die kant op.

We zitten nu in de brainstormfase welke landen geschikt zijn.
Criteria zijn:
geen malariaprofilaxe moeten slikken
niet te bergachtige gebieden
accommodatie met niet te grote tussenafstanden
mogelijkheden tot een poosje strand oid tussendoor
niet te vies
mogelijkheden om voornamelijk voor rustige wegen te kiezen
mogelijkheid om drukke stukken met OV of gehuurde taxi te doen
wegen die goed te berijden zijn met (lig)fiets en fietskar.

Na wat surfen kwamen we nu op de volgende 4 landen uit waar wij mogelijkheden zien: Japan (zuiden), Taiwan, Maleisie en Indonesie (Java/Bali).
Maar.... we zijn in geen van deze landen al geweest.

Wie heeft gefietst in deze landen en kan ons advies geven over regio's, routes etc. die ook met kar en kind te doen zijn? Ik denk dat we ons tot 2 landen moeten beperken, om de nodige rust in te bouwen.

Ik post dit trouwens ook op het fietsen met kinderen forum, maar verwacht hier meer mensen te treffen die in deze landen gefietst hebben.

Groet,

Els, Arjan en Simeon
Hoi Els,

Als (zuid) Japan ook op het programma staat, waarom neem je dan niet de boot naar Korea. Er zijn verschillende ferry's van Japan naar Korea en eventueel ook naar China en Rusland. Dat laatste vond ik minder geschikt om met kinderen te fietsen. Ik heb zelden in een zo makkelijk land gefietst. Superschoon, geen malaria, uitstekende wegen en accommodatie. Verder is het redelijk vlak en zijn de bergen (heuvels g) goed te ontwijken. Bovendien is de accommodatie op niet al te lange afstand. Ondanks dat zijn er toch gebieden war je het idee hebt ver weg van alles te zijn. (dit is slechts een idee want in werkelijkheid is alles redelijk dichtbij. Qua temperatuur zijn vooral de lente en herfst het lekkerst. Ik heb ik oktober gefietst en dan was het overdag tussen de 15 en 25 graden. Buiten dat ook qua landschap en cultuur erg fraai. Mocht je meer info willen of route info laat het me dan weten.
Groet,

Peter
Hallo Els,

Afgelopen zomer heb ik door Java en Bali gefietst en is hoofdzakelijk Java mij vies tegen gevallen. Weliswaar is de weg van van Jakarta naar Bandung, mitst je niet over de Puncak fietst, redelijk vlak tot heuvelachtig want je gaat toch van zeeniveau tot +/-700 m hoogte te doen, maar het verkeer is zo intens dat er soms geen doorkomen aan is. Bovendien is het zo vervuilend dat aan het eind van de dag je fietskleren letterlijk zwart zijn van alle uitlaatgassen. i.v.m een knie blessure heb ik de trein van Bandung naar Yokja genomen en ben vandaaruit verder gefietst naar Banyuwangi-Ketapang, maar vele stukken daarnaar toe is bergachtig en door het vele verkeer ook weer vervuilend. Kortom Java zou ik je afraden. Bali is het plezierig om te fietsen en zoals velen van de wereldfietsers weten, toeristen vriendelijk. Weliswaar moet je af en toe klimmen, maar het zijn over het algemeen korte stukken en niet te vergelijken met Java. hopelijk heb je hier wat aan.

Wim
Zuid-Thailand bv. Bangkok-Krabi (en ook de eilanden zoals Ko Samui en Ko Lanta) en de oostkust van Maleisië lijken me wel goed te doen. Goede wegen en goede accommodatie, veel mooie stranden, wat me voor een klein kind wel leuk lijkt. Een stukje met de bus is ook geen probleem daar.
Java zou ik zeker afraden: veel te druk en enorme luchtvervuiling op de wegen. Bali is deels wel te doen, maar feitelijk is het één grote, diep ingesneden vulkaan dus je zit al snel op bloedsteile hellinkjes omhoog en omlaag zodra je wat hoger komt.
peter de rijk schreef:Zuid-Thailand bv. Bangkok-Krabi (en ook de eilanden zoals Ko Samui en Ko Lanta) en de oostkust van Maleisië lijken me wel goed te doen. Goede wegen en goede accommodatie, veel mooie stranden, wat me voor een klein kind wel leuk lijkt. Een stukje met de bus is ook geen probleem daar.
Java zou ik zeker afraden: veel te druk en enorme luchtvervuiling op de wegen. Bali is deels wel te doen, maar feitelijk is het één grote, diep ingesneden vulkaan dus je zit al snel op bloedsteile hellinkjes omhoog en omlaag zodra je wat hoger komt.
Helemaal mee eens. Eigenlijk zijn er veel gedeeltes van Thailand prima te fietsen. Vlak en redellijk wat accomodatie. En hoewel de miningen hierover verschillen zijn malaria profilaxen ook niet nodig.
Dank voor de snelle reacties.

Indonesie: de voor ons meest interessante eilanden vallen helaas af door malaria of te primitief, Java ook als ik jullie verhalen hoor en Bali was voor mij toch al wat minder aantrekkelijk omdat het zo toeristisch is.

Thailand en Maleisie klinkt wel erg goed. Daar gaan we ons zeker verder op orienteren. Vind het wel erg belangrijk dat we ook regelmatig een poosje aan een lekker strand zitten, het is al heel wat voor zo'n klein mannetje, zo'n reis. En Thailand vond ik erg gemakkelijk te bereizen en lekker eten.

Japan en dan in wellicht combinatie met Zuid Korea (om een of andere reden nooit aan gedacht) lijkt me ook nog steeds erg leuk, maar qua relaxedheid, prijs en klimaat misschien wat minder. Gaan we ook nog eens goed naar kijken.

Iemand nog in Taiwan geweest? Ik heb hier zo'n boekje liggen van Giant en dat ziet er wel mooi uit, maar ja dat is natuurlijk wel reclame...

Bedankt voor het meedenken!