Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Letter of invitation Kazachstan - Forum Wereldfietser

Letter of invitation Kazachstan

Heeft er iemand ervaring met het aanvragen (vanuit Nederland) van een Loi voor Kazachstan? En waar heb je het gedaan (websites graag).
We hebben een Loi nodig voor het aanvragen van een dubbel entry visa voor Kazachstan.

Alvast bedankt voor de reacties.
Hoi,
Ik heb zelf geen ervaring met Kazachstan, maar ik heb via Stantours LOI's voor centraal azie geregeld, ging prima.

Neem eens contact met hen op:
http://www.stantours.com/kz_mn_vis.html

Toon
Hoi,

Je kan het ook via het visumburo in Nl proberen .link : http://visum.nl/images/Formulieren/Kazakhstan-P.pdf

Zij geven in de voorwaarden aan dat voor een toeristisch bezoek korter dan een maand geen loi nodig is. Ik kan overigens niet uit het formulier opmaken of dat zowel voor een single als doubly entry geldt. Maar met een telefoontje naar hun kan dat zo opgelsot worden !

Arno
tamarlane schreef:Hoi,

Je kan het ook via het visumburo in Nl proberen .link : http://visum.nl/images/Formulieren/Kazakhstan-P.pdf

Zij geven in de voorwaarden aan dat voor een toeristisch bezoek korter dan een maand geen loi nodig is. Ik kan overigens niet uit het formulier opmaken of dat zowel voor een single als doubly entry geldt. Maar met een telefoontje naar hun kan dat zo opgelsot worden !

Arno
We zijn vanmorgen naar het visumburo geweest (we wonen bijna om de hoek :D ) en daar kregen we te horen dat we een Loi nodig hebben voor een dubbel entry visa (wat inderdaad niet duidelijk op het formulier staat, of eigenlijk gewoon niet). En zij kunnen geen Loi regelen, dat moeten we zelf doen.
Toon schreef:Hoi,
Ik heb zelf geen ervaring met Kazachstan, maar ik heb via Stantours LOI's voor centraal azie geregeld, ging prima.

Neem eens contact met hen op:
http://www.stantours.com/kz_mn_vis.html

Toon
Dus wij contact opgenomen met stantours (bedankt Toon) en ik krijg bericht van David van Stantours:

There is a new rule and you no longer require visa support, also for
double-entry!

David

STANtours Almaty / Ashgabat

Ik ga nu uitzoeken of dit inderdaad officieel is en dan met een uitdraai terug naar het visumburo.

Wordt vervolgt...
Toch maar een Loi aangevraagd bij Stantours en die is nu binnen zodat we eindelijk een visum voor Kazachstan aan kunnen vragen :D
Stantours is wel een prettig bedrijf, je krijgt heel snel antwoord op vragen. Alleen de "last modified" datum (28 mei 2005) op de homepage schrok een beetje af.
He Dennis en Marijcke
Wanneer gaan jullie naar Kazachstan?
Of gaan jullie door naar Kyrgizie?
Hou ons op de hoogte.
Succes met de voorbereiding.
Gudy
gudy schreef:He Dennis en Marijcke
Wanneer gaan jullie naar Kazachstan?
Of gaan jullie door naar Kyrgizie?
Hou ons op de hoogte.
Succes met de voorbereiding.
Gudy
Hoi Gudy,

30 augustus komen we aan in Almaty, Kazachstan vanwaar we richting Kirgizië fietsen. We willen daar graag een spannende tocht door het Tien Shan gebergte maken en via Naryn en Bishkek terug naar Almaty.

zie ook hier

En hebben jullie ook plannen in die richting? Ik geloof dat John al druk bezig is met GPS kaarten enzo.

Groet,

Dennis & Marijcke
He Dennis en Marijcke
Leuke plannen. Wij willen ook graag er heen, maar voor ons wordt het te laat. Wij kunnen pas de maand okt weg.
Wij willen graag naar een warmere bestemming. Wij hopen in okt 3 weken te gaan fietsen in Sicilie. En we hopen in december nog 4 weken ergens heen te gaan. Maar voor ons komt het er nog wel een keer aan. Wij gaan gewoon eerst genieten van jullie verhalen en beelden :P
Groetjes
Gudy
Grappig. Hebben we eindelijk een Loi voor Kazachstan, is de ambassade tot 17 augustus gesloten :cry:
We houden dan nog slechts 2 weken over voor de visumaanvraag. Hopelijk werken ze een beetje rap :D
Was voor ons lang genoeg. Dus volgens mij moet dat wel lukken
Dennis & Marijcke schreef:Grappig. Hebben we eindelijk een Loi voor Kazachstan, is de ambassade tot 17 augustus gesloten :cry:
We houden dan nog slechts 2 weken over voor de visumaanvraag. Hopelijk werken ze een beetje rap :D
Dat gaat wel lukken hoor, ze zijn er redelijk snel mee.
Marco Meijerink schreef:Was voor ons lang genoeg. Dus volgens mij moet dat wel lukken
fietsjunks schreef: Dat gaat wel lukken hoor, ze zijn er redelijk snel mee.
Gelukkig maar, ik werd al een beetje nerveus :D
In Brussel kunnen ze aardig toveren want de visa's zijn al binnen :D. Bij het visumburo begrepen ze het ook niet maar de mooie stickers zitten echt in onze paspoorten.

Nogmaals iedereen bedankt voor de tips en het geruststellen :D.
Ik heb zelf twee maanden door Kazachstan gefietst. daarna richting kirgizië en Tibet... Veel succes. Walter