Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gezocht GPX-tracks CUBA ; liefst van Bicycling Cuba (boek) - Forum Wereldfietser

gezocht GPX-tracks CUBA ; liefst van Bicycling Cuba (boek)

Hallo collega fietsers,

Zeer binnenkort vertrek ik voor 8 weken naar Cuba en t fietske gaat mee: ik heb goeie ervaringen met GPX-tracks op mijn osmand app als navigatie.
Kan iemand me helpen aan GPX tracks in Cuba van leuke, interessante en-of mooie fietsroutes? Het liefst gebaseerd op het boek: Bicycling Cuba, maar eigenste routes zijn ook helemaal prima!

Alvast bedankt! Annebeth
Hallo,
Wij zijn op dit moment in Cuba. De routes die we gebruiken heb ik van wikiloc gehaald en gebruiken we als basis.
Overnachten doen in casa particular , geboekt via airbnb. (wel vpn verbinding nodig).
Een ander ding is geld. Bij de bank krijg je 24 Cup voor 1 euro. Op de zwarte markt op dit moment 160 Cup. BIJ de meeste casas kun je wisselen. Neem genoeg contante euro's en dollars mee.
Verder is het een heerlijk land om te fietsen, bijna geen verkeer.
Tracks kan ik je niet sturen , want internet is soms slecht. Ps koop een Sim kaart bij Etecsa 30 dagen, 6 Gb data, 20 minuten bellen. Speciaal voor toeristen
Vell plezier in Cuba
Henk
Hoi Henk, dank voor je enthousiaste reactie en tips!! Ik ga zeker wikiloc induiken (was ze idd al tegengekomen).
Wat betreft dat betalen op Cuba momenteel en de koers-geldzaken- die signalen waren me idd al ter oren gekomen. Ik vond zojuist een interessant blog: https://www.cubareizen.com/geld-en-betalen-op-cuba/
Ze hebben ook een e-book wat ik nog net op de valreep heb aangeschaft- ik denk dat me dat meer verdieping geeft in het land met al zijn bijzondere eigenaardigheden.
Hoop voor je op voldoende wifi- dat je eea kunt lezen :D

Groetjes Annebeth
Ik ben in 2017 in Cuba een maand lang op de fiets rond getrokken en heb daar pocketearth voor gebruikt. De route begonnen in havanna en eerst naar het westen heb ik zelf uitgezet wat vrij eenvoudig gaat. Totale afstand was ongeveer 1200 km.

Pim
DD4F9CC6-C216-4658-8B78-64371D890FAA.png
wat n fantastisch idee jouw route op Cuba! Ben je eventueel te bereiken voor meer gedetailleerde info?
Dankjewel pim! Top! Enne Yvonne ik probeer je een privébericht te sturen met mijn mail. Lukt dat niet ( ik ben beginner op dit forum🙃). Stel dan je gedetailleerde vragen. Ik zit inmiddels midden in mij reis- het is SUPER!!!
Groetjes Annebeth
Ik heb je pb gestuurd.
Groet
Pim
He Pim, Niets ontvangen. Ik ben ook niet zo thuis wb dit soot technieken.
Enfin:
Mijn eerste vraag nu is"
hoelang hebben jullie er over gedaan?
en welke tips heb je voor onderweg?
grtjes, Yvonne
Hoi Yvonne, ik ben in totaal 2 maanden in Cuba, waarvan 3 weken in Havana. Daar leerde ik elke ochtend 3 uur Spaans en deed in de middag een vrijwilligersprogramma; gaf Engels aan kids uit Havana. Daarna rond gaan fietsen- eerst naar t westen ( 2 weken) en toen een taxi collectivo gepakt ( met de fiets op het dak) naar het midden van Cuba en daar nog 3 weken gefietst en uiteindelijk weer terug naar Havana ( heb nu nog ruim anderhalve week voor de boeg). Tips: neem al je geld cash mee ( euro's of dollars is hier t zelfde). Leer wat Spaans, en ga met een open mind, wees flexibel (als je iets terplekke wil dan lukt dat meestal niet- het regelen van de taxi koste me een halve dag bijvoorbeeld). En heb GEEN verwachtingen. Geniet van de liefdevolle mensen in dit waanzinnige kloteland. En lees de underground reisgids van Tijn: congaCuba!
Het fietsen is goed te doen en meestal prachtig. Er is weinig ander verkeer dus je hebt de weg voorjezelf- en die heb je ook in zijn geheel nodig gezien de kwaliteit van weg. Heb geen illussies over afstanden. Het is heet en heuvelachtig. Maar ook t afschuwlijke wegdek zorgt soms voor een snelheid van onder de 10 km per uur. Genoeg casa's onderweg om te slapen die je terplekke of de avond ervoor met je casa van dat moment regelt. En een locale simkaart is niet duur- en geeft 8 gb per maand. Prettige investering van in de rij staan waard. En ik heb bijna elke dag mijn reisblog met foto's kunnen uploaden! Wil je mijn reis teruglezen:
Lees mijn nieuwste reisverslag 'INNOCENSIA💜' op mijn reisblog. Klik op onderstaande link om het verslag te openen: https://www.pindat.com/pindata/user/ann ... 2023-03-21

Je kunt hier terugscrollen tot aan het begin van mijn reis: verwacht geen verslagen met wat ik at en waar ik sliep- het is meer een reis door mijn binnenwereld: Toegangscode: sterkerdanjedenkt. Laat je een reactie achter? Leuk!! Zet even wereldfietser bij je naam. Dan weet ik waar je vandaan komt! Veel plezier ❣️
Oh ja..... en investeer in goede banden.... ik rij op de marathon plus. Als je die goed op druk houdt lijkt het een band die bestand is tegen dit wegdek, het vele offroad rijden en de stekels van de marahoe🙃. Tot nu toe nog geen centje pijn.