Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen van Puerto Mont naar El Calefate start begin jan. 23 - Forum Wereldfietser

fietsen van Puerto Mont naar El Calefate start begin jan. 23

Plannen zijn om 2 of 3 jan 2023 naar Puerto Mont te vliegen, vandaar de Carratera Austral te fietsen tot El Calefate, en dan terug vliegen naar Amsterdam rond half februari 2023.
Wir heeft antwoorden op:
welke vliegmaatschappij ( ivm de fietssen)
iedere info betreffende dit onderwerp is meer dan welkom. Al vast veel dank. Yvonne
Ik heb inmiddels eerder gereageerd via dit forum, maar helaas nog geen tevreden antwoorden ontvangen..
Vandaar nog n nieuwe poging.
Plan is begin januari 2023 vanaf Amsterdam naar Puerto Mont ( Chili) te vliegen, dan de Caratera Austral te fietsen tot El Calafate ( Argentinie) en daar de vlucht terug te nemen naar Amsterdam.
De info die ik tot nu toe heb ontvangen van LATAM AIRLINES is:
Fietsen vervoer per vlucht: 100-125 dollar
reservering niet nodig, en betaling bij de luchtvaartmaatschappij waar het traject wordt begonnen ( in dit geval Amsterdam)
Wie heeft hier ervaring mee en heeft aanvullende info.
Groet, Yvonne
Jammer dat je geen reacties krijgt. Misschien heb je meer succes in de diverse wereldfietsergroepen op facebook. Als ik het goed begrijp zit "iedereen" daar.
Leuk!

Ten zuiden van Cochrane wordt het wat lastiger om inkopen te doen, maar de Carretera Austral is prachtig!

Zeker broodjes met jam kopen bij Don Arturo en in O'Higgins bij El Mosco andere fietsers spreken!

Vanuit O'Higgins kun je met boot-hike-a-bike-boot naar El Chalten. Contact https://www.turismoruedasdelapatagonia.cl voor boottocht, in hoogseizoen schijnt reserveren handig te zijn. In Z-Amerika zijn ze erg van het whatsappen, zie dus ook de telefoonnummers op de site.

Info over overnachtingsmogelijkheden en voorzieningen: gebruik de iOverlander app, heeft ook goede offline functionaliteit.

Als je in Puerto Rio Tranquilo bent: maak een boottochtje naar de Capillas de Marmol, maar doe dit 's ochtends!

En vanuit El Chalten kun je erg mooi wandelen.
veel dank voor de reacties!
Ik heb met twee anderen in 2017[2018 4 maanden gefietst van Sala in het noorden van Argentie tot Ushuaia op Vuurland.
De Carretera Austral was daarvan een onderdeel. We hadden ieder een tentje mee, maar hebben ook vaak gebruik gemaakt van hostels ect. Ik heb er een blog van bijgehouden. Misschien heb je daar wat aan?
Groeten, Hilde
beste Hilde, We hebben in t verleden contact gehad en jouw blog helpt zeker!
Nogmaals veel dank. Inmiddels ook al verder gekomen met de organisatie, dus zit in de lift. Veel dank voor alle support, en mocht nog iemand willen reageren: altijd welkom!