Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Langer dan 6 maanden op B2 Visum? - Forum Wereldfietser

Langer dan 6 maanden op B2 Visum?

Hoi fietsers,

We maken plannen om tzt de TransAmerica Trail te gaan fietsen, maar willen de route graag verlengen. Aanfietsen vanaf New York en via de Pacific Coast trail afzakken naar San Francisco en als we het dan nog steeds leuk vinden naar LA of San Diego. Maar in ons tempo, waarbij we ook graag nog wat anders willen dan alleen fietsen, is 6 maanden te krap en dat is voor zover wij weten het maximale wat te krijgen is op een B2 visum. Alle voorwaarden zoals aantonen dat je geen intentie hebt om te blijven en voldoende financiën moet geen probleem vormen, maar is het mogelijk om een B2 visum voor een langere reisperiode te krijgen?

Heeft iemand ervaring met het krijgen van een langere aaneengesloten reistijd? Dus geen verlenging als je er al bent met al het gegoochel met terug naar NL, verlenging aanvragen, terug naar USA - maar echt onafgebroken in Amerika blijven?

We zijn benieuwd.
Karin en Erwin
Forumgebruiker Walter M woont in de VS en weet heel veel over visa.
eindgebruiker schreef:
za 24 apr, 2021 13:27
Forumgebruiker Walter M woont in de VS en weet heel veel over visa.
Dan maar duimen dat Walter hier ook iets over weet :)
Wij hebben in 2014 op een B2-visum door de VS gereisd, en als ik het me goed herinner krijg je in eerste instantie max 6 maanden (wij 179 dagen). Ter plekke kan je het dan eventueel nog laten verlengen, maar dat hebben wij niet gedaan dus ook niet meer verder uitgezocht, ik begreep wel dat je dat ruim op tijd moet regelen.

Wel weet ik dat ze het nogal serieus nemen, en bij het interview op het consulaat in Amsterdam (dat moest toen nog) werden we best wel doorgezaagd om te kijken of we echt wel van plan waren weer om op te rotten aan het einde.

Als je dat gesprek echter goed voorbereid in gaat is er echter niks aan de hand :)

Ze bepalen trouwens in het consulaat vd VS OF je een B2 mag krijgen, en bij binnenkomst in de VS op je eerste dag bepalen ze of je echt 6 maanden krijgt. Ook dan moet je dus redelijk goed voorbereid zijn ;)

Leuke plannen wel, VS vond ik een leuk reisland!
Ik haalde toentertijd best veel info van het alles-amerika-forum: https://forum.allesamerika.com/index.php
Polariteit schreef:
za 24 apr, 2021 17:16
Ik haalde toentertijd best veel info van het alles-amerika-forum: https://forum.allesamerika.com/index.php
Bekende site, maar ook daar staat hier niets over. Lijkt alsof niemand zo lang wil blijven of het echt niet mogelijk is om dat voor vertrek te regelen. Inmiddels maken we ook een plan B, maar dat wordt lang zo leuk niet.
Interessant draadje. Heb je hier wat aan?
https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=75274
https://www.uscis.gov/visit-the-united- ... -your-stay

Maar dat is "theorie" en deze sites heb je zeker ook al gevonden. Je bent waarschijnlijk op zoek naar iemand die het daadwerkelijk heeft gedaan. Ik kan je daar niet aan helpen. Succes!
Hoi ik heb dit ook gedaan maar wel met een B2 visum, volgens mij kan je dat niet verlengen en moet je dus een ander visum krijgen. Ik ben ben oost naar west gegaan en dan vanaf san fransico naar mexico. Van oost naar west was offroad. Als jullie over de weg gaan lijkt mij 6 maanden meer dan genoeg. Wat wel is als je een B2 visum hebt je dan 10 jaar lang max 6 mnd mag verblijven. Het is onduidelijk hoe het is als je bv in mexico de grens overgaat en na 2 dagen weer terug gaat. Wellicht kan je daar op googlen.
JanH schreef:
zo 25 apr, 2021 10:56
Interessant draadje. Heb je hier wat aan?
https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=75274
https://www.uscis.gov/visit-the-united- ... -your-stay

Maar dat is "theorie" en deze sites heb je zeker ook al gevonden. Je bent waarschijnlijk op zoek naar iemand die het daadwerkelijk heeft gedaan. Ik kan je daar niet aan helpen. Succes!
Hoi Jan,

Inderdaad, bekende sites en ik denk dat we alle theorie wel gezocht en gevonden hebben, maar geen antwoord. Als het ook hier niet lukt zijn we van plan het consulaat maar eens te mailen of een visumbureau te bevragen. Maar een eigen ervaring van iemand heeft verreweg de voorkeur....
Dank voor het meedenken! :)
jerryopdefiets schreef:
zo 25 apr, 2021 12:01
Hoi ik heb dit ook gedaan maar wel met een B2 visum, volgens mij kan je dat niet verlengen en moet je dus een ander visum krijgen. Ik ben ben oost naar west gegaan en dan vanaf san fransico naar mexico. Van oost naar west was offroad. Als jullie over de weg gaan lijkt mij 6 maanden meer dan genoeg. Wat wel is als je een B2 visum hebt je dan 10 jaar lang max 6 mnd mag verblijven. Het is onduidelijk hoe het is als je bv in mexico de grens overgaat en na 2 dagen weer terug gaat. Wellicht kan je daar op googlen.
Zoals gezegd, 6 maanden gaat ons - als we het ook nog leuk willen houden - niet lukken. We willen onderweg ook wandelen, kayakken, steden bekijken etc en daarbij altijd en overal geocachen. En vooral dat laatste vreet tijd :? Maar is verslavend en wij zijn inmiddels echte junkies :D
Even de grens over en weer terug is geen oplossing, het gaat om het aantal dagen dat je in de VS bent. Heb, volgens mij ook op dit forum, verhalen gelezen van mensen die dat slim dachten aan te pakken, spullen hebben achtergelaten 'want ze waren toch weer terug' en vervolgens niet meer toegelaten werden. Daarnaast komen we niet eens in de buurt van een grens, dus dat valt af.
Toch nog even verder gekeken en via bovenstaande link kwam ik op de volgende site https://www.uscis.gov/sites/default/fil ... s/C1en.pdf en die legt in ieder geval goed uit hoe je een verlenging kan aanvragen. En wat ik tot nu toe ook niet goed begreep: dat niet op je visa al staat hoe lang je mag blijven, maar dat je dat bij binnenkomst hoort. Biedt perspectief denken we dan optimistisch, maar iemand die dit daadwerkelijk voor elkaar heeft gekregen? We horen het graag! :D
Ik heb vorig winter de Southern Tier bicycle route gelopen, zie ook Southern Tier onderwerp hier op de pagina

Ik had ook goede hoop dat ik langer dan half jaar mocht blijven en zelfs al de terugkeer geregeld.
Ik ben eind november 2019 daar heen gegaan en terugreis augustus 2020 was al bevestigd.
Anyway bij aankomst te me dus verteld dat Ik maar half jaar kreeg op mijn B2 visum...dus geprobeerd en teleurgesteld.
Heb mijn tempo dus omhoog moeten bijstellen.....maar helaas net na de Mississippi River moeten opgeven ivm corona in maart vorig jaar.
kayakcobber schreef: Ik heb vorig winter de Southern Tier bicycle route gelopen, zie ook Southern Tier onderwerp hier op de pagina

Ik had ook goede hoop dat ik langer dan half jaar mocht blijven en zelfs al de terugkeer geregeld.
Ik ben eind november 2019 daar heen gegaan en terugreis augustus 2020 was al bevestigd.
Anyway bij aankomst te me dus verteld dat Ik maar half jaar kreeg op mijn B2 visum...dus geprobeerd en teleurgesteld.
Heb mijn tempo dus omhoog moeten bijstellen.....maar helaas net na de Mississippi River moeten opgeven ivm corona in maart vorig jaar.
Oei, dat is dan balen.... Tot nu toe is het ons niet gelukt iemand te vinden die wel vanaf het begin al wist langer te kunnen blijven. Wij gaan de plannen aanpassen. Wordt een andere route, maar zeker niet minder leuk.
Ben een tijd niet actief geweest op het forum en moet nog de nieuwe site navigeren
Op de landen info pagina van e wereld fietser vindt je de meeste info mbt het b2 visum

Het visum is niet verlengbaar tenzij je in het ziek huis ligt en niet vervoerd kan worden bijv
Volgens de site van de Amerikaanse overheid kun je verlenging aanvragen, zo te zien kan dat gewoon online:

https://www.uscis.gov/visit-the-united- ... -your-stay
CorneK schreef:
wo 18 jan, 2023 09:59
Volgens de site van de Amerikaanse overheid kun je verlenging aanvragen, zo te zien kan dat gewoon online:

https://www.uscis.gov/visit-the-united- ... -your-stay
Als je een vast adres hebt zou je in principe kunnen verlengen maar als wereld fietser moet ik het nog zien. Daar komt nog bij dat je je misschien nog op een USCIS kantoor ergens in de usa zou moeten melden. Je zal maar maar in big bend national park zitten tegen die tijd een van de meest afgelegen parken in de lower 48.
Het is overigens ook nog wel eens het geval dat je visum verblijf allen wordt toegestaan voor de lengte van je verblijf dwz als je binnen de 6 maanden weer terugvliegt (een retourtje is vaak verplicht) dan wordt je ook maar voor die periode toegestaan. Maar als je bij aankomst uitlegt dat je een wereld fiets reis doet en timing moeilijk is dan is Max 6 maanden soms wel mogelijk.
Vriendelijkheid; een glimlach en positiviteit helpt veel bij de US customs paspoort controle is mijn jarenlange ervaring.

Ik heb in al die jaren maar 1x gedonder gehad en dat was in the middle of nowhere in Texas bij een border patrol station omdat ik de ‘Gore moed had enkel een copie van mijn greencard te dragen’ . Uitleggen dat ik weken aan het fietsen was en ik om veiligheidsredenen enkel een copie droeg werd bestraft met ‘daar mag je geen copie van maken je hebt mazzel dat ik je geen boete geef’ . Ik heb maar niet gezegd dat ik bij het verlengen van mijn greencard een……….copie moest meesturen 😀😀😀. Alle andere border patrols die ik de Texas grens streek heb ontmoet waren WEL aardig