Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips jaar Zuid Amerika - kaarten, gidsen en slaapzak? - Forum Wereldfietser

Tips jaar Zuid Amerika - kaarten, gidsen en slaapzak?

Ik wil gaan fietsen vanaf Ushuaia door Zuid Amerika. Liefst zoveel mogelijk off road zolang er maar niet teveel single track van het geiten pad niveau in zit. Ik fiets met een standaard ortlieb setup. In ieder geval Argentinië en Chili. Ik navigeer met GPS en zal veel tips meenemen van bikepacking.com en Pikesonbikes. Maar om nu al te starten met de grove voorbereidingen wil ik papieren kaarten en (digitale) gidsen aanschaffen.

Wie heeft ervaring daar en met kaarten en gidsen van Argentinië, Chili en misschien Bolivia en Peru, en wil mij helpen? Ik ben over het algemeen qua reisgidsen altijd erg gecharmeerd van de rough guide. Omdat die vaak op de wat minder toeristische zaken ingaat. Ik hoef niet naar de toeristische trekpleisters.

Is er bovendien iemand hier die in oktober in Ushuaia gestart is en was dat te doen wat wind en klimaat betreft? Ik wil in het voorseizoen om zo de 'massa' op bepaalde plekken te ontlopen.

En aan welke warmte range moet een slaapzak voldoen voor deze tocht?
Ik volg(de) een aantal mensen die daar fietsen of hebben gefietst.
In hun blogs verwijzen ze vaak weer naar blogs van mensen die ze daar ontmoeten.
Daar kan je hoop info uit halen mbt jaar getijde en routes.
Oa Twowheelfreedom, spinningsouth, hearttobeat, Weleaf.
Misschien heb je hier iets aan?

Anja
dijken63 schreef:
vr 06 mar, 2020 16:22
Misschien heb je hier iets aan?

Anja
Dank je Anja! Ja die ben ik druk aan het lezen. Maar op dit moment ben ik voornamelijk naar tips voor kaarten/boeken op zoek en die staan niet op die websites.
De mensen uit de diverse blogs zijn heel benaderbaar voor vragen.
Reageren snel op berichtjes met vragen. Misschien gebruiken ze wel kaarten en boeken maar vermelden ze die niet in blog.
En over de kou en wind kunnen ze zeker meer info geven.
Hoeveel tijd wil je ervoor uittrekken?
Mooie tocht om voor te bereiden :D
Dank je, ik had al iemand van je lijstje benaderd ja . Ik ga een jaar
Zeker Bolivia en Peru en Equador en Colombia niet vergeten :D