Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aankomen in Santiago de Chile - Forum Wereldfietser

Aankomen in Santiago de Chile

Dag Allemaal,
De datum staat nog niet exact vast (ongeveer eind oktober 2020) en ik ben er nog niet voor 100% uit.
Aankomen en onmiddellijk de bus nemen richting Valparaiso (wat als onze fietsen of een deel van de tassen er niet bij zijn?) of even bekomen in de hoofdstad.
Daarom zoek ik een verblijf. Keuze genoeg zie ik, de bomen en het bos verhaal! iemand ervaring?
Ja dol op steden ben ik niet, teveel van alles, behalve rust.
Ik heb al diverse adviezen gekregen van doe dit (direct doorvliegen naar Puerto Montt en dan weer noordwaarts fietsen richting merengebied)of dat (blijf even in de hoofdstad en zoek het rustig uit). Ik denk aankomen op donderdag en op een zondagmorgen heel vroeg te stad te verlaten.
Nu nog het verblijf. Kennissen van ons hebben de reis 3 jaar geleden gemaakt, maar de dame van de hostel woont nu aan de kust.
Mvg,
Roeca
Na een intercontinentale vlucht zou ik zeker 1 a 2 dagen pakken om bij te komen.
Gewoon iets zoeken via booking.com, in Chili heb je echt een miljoenmiljard hostels.

En wat betreft je fietsreis: Hoe lang heb je en waar heb je zin in?

Vanaf Puerto Montt kun je naar het zuiden de Carretera Austral fietsen. Prachtig, een soort kruising tussen Noorwegen en Canada, maar dan on steroids + acid.

Maar vanaf Santiago kun je ook direct naar het oosten fietsen, dan fiets je zo over de Paso de Uspallata, daar fiets je min of meer op de maan. Ook mooi (al heb ik zelf de Paso Sico gedaan)
Dag Shrek en Allemaal,

S.d. Chile, richting kust, wat zuidwaarts tot ongeveer ter hoogte van Villarica - Pucón, hoeveel? meren gebied, tot Bariloche.
Vervoer regelen, naar Peninsula Valdez (weekje), vervoer regelen naar Sarmiento voor Bosque Pertificado, terug Barloche, richting Carratera Austral tot Puerto Yungay, boot naar Puerto Natales, vervoer regelen naar El Chatlén en zo zuidwaarts tot Ushuaia. Het stukje na Villa O' Higgens door het bos kunnen we niet door omstandigheden.
Zo is het plan ongeveer. Ik moet de vlucht nog regelen en we denken ongeveer 4 maanden.
Ervaring: rondje van 3 maanden Nordkapp, toertje van 3 maanden bij de Kiwi's N/Z, verder nog ,IJsland,D, Fr, Aut, Slov, het land van Jan Palach en Ned.
Mvg,
Roeca
Shrek schreef:
do 20 feb, 2020 14:30

Vanaf Puerto Montt kun je naar het zuiden de Carretera Austral fietsen. Prachtig, een soort kruising tussen Noorwegen en Canada, maar dan on steroids + acid.
Ahh ... dat doet me aan een prachtig gedicht denken:

PROYECT DE TREN INSTANTÁNEO ENTRA SANTIAGO Y PUERTO MONTT

La locomotora del tren instantáneo
está en el lugar de destino (Pto. Montt)
y el último carro
en el punto de partida (Stgo.)

la ventaja que presenta este tipo de tren
consiste en que el viajero llega
instantáneamente a Puerto Montt en el
momento mismo de abordar el último carro
en Santiago

lo único que debe hacer a continuación
es trasladarse con sus maletas
por el interior del tren
hasta llegar al primer carro

una vez realizada esta operación
el viajero puede proceder a abandonar
el tren instanáneo
que ha permanecido inmóvil
durante todo el trayecto

(Nicanor Parra 1985)


ONTWERP VOOR DE OGENBLIKKELIJKE TREIN TUSSEN SANTIAGO EN PUERTO MONT

De locomotief van de ogenblikkelijke trein
staat op het station van aankomst Puerto Mont
en het laatste rijtuig op het station van vertrek Santiago.

Het voordeel dat dit type trein biedt
bestaat eruit dat de reiziger ogenblikkelijk
in Puerto Mont aankomt op het moment dat hij
in Santiago in het laatste rijtuig stapt.

Het enige dat hij vervolgens moet doen
is met zijn koffer
door de trein lopen
om het eerste rijtuig te bereiken.

Als die handeling eenmaal is voltooid,
kan de reiziger beginnen met uitstappen
uit de ogenblikkelijke trein die
gedurende het hele traject onbeweeglijk
op de rails heeft gestaan.


(vertaling C. Buddingh 1985)

Nicanor Parra wiskundige en dichter ia 103 jaar oud geworden ...
En ... Santiago en Puerto Montt liggen zo'n 1000 km uit elkaar (en er rijdt een trein).

Zie verder: Nicanor Parra
roeca schreef:
do 20 feb, 2020 17:54
Puerto Yungay, boot naar Puerto Natales,
Dat moet een prachtige boottocht zijn! :D
Het stukje na Villa O' Higgens door het bos kunnen we niet door omstandigheden.
Ik vond dat stukje alleszins meevallen. Het stuk aan de Chileens kant van de grens is gewoon double track / gruisweg, enkel het stukje aan de Argentijnse kant van de grens is een smal pad door een bos.

Zo is het plan ongeveer. Ik moet de vlucht nog regelen en we denken ongeveer 4 maanden.
Mooi plan, geniet ervan!