Additionally, paste this code immediately after the opening tag: B2 visum VS - Forum Wereldfietser

B2 visum VS

Hallo,

Komend jaar gaan mijn vriendin en ik 6 maanden fietsen in Canada en de VS. De planning is om ongeveer 2 maanden in Canada te fietsen en daarna 4 maanden in de VS.

Omdat we langer dan 90 dagen in de VS zijn moeten wij een B2 visum aanvragen. Het is ons alleen niet helemaal duidelijk of je hiervoor een terug ticket nodig hebt. Wij weten nog niet waar onze reis eindigt dus dat laten we graag open. Voor de rest hebben wij genoeg eisen waar we aan voldoen voor dat visum (denken wij), zoals onbetaald verlof, koophuis, voldoende spaargeld, etc. Kan iemand ons vertellen of we een terug ticket nodig hebben? Alvast dank.
Ik heb in 2013 een visum aangevraagd, ik had een terugvlucht geboekt maar meen me te herinneren dat dat niet verplicht was. Kwam ook Nederlanders tegen die geen terugvlucht hadden geboekt.
Ik heb zojuist gekeken wat het formulier DS-160 vraagt.
Het is niet verplicht: zie de gebruikte termen in deze handleiding van de DS-160 ("have you made specific travel plans?", "if you are unsure", "if known", "intended")
Knipsel-1.JPG
Knipsel-1.JPG (35.59 KiB) 12526 keer bekeken
en
Knipsel-2.JPG
Complete handleiding: https://travel.state.gov/content/dam/vi ... 012019.pdf
Maar misschien kan iemand dit beter beantwoorden die een visum hebben aangevraagd zonder een geboekte terugvlucht.

Ik ging ook met veel papieren naar het consulaat: werd niet omgevraagd :?
Bedacht me later. Je kunt eigenlijk nog geen vluchten boeken omdat je nog geen visum hebt, je weet immers nog niet of je wel een visum krijgt. Weet niet of een geweigerd visum onder een annuleringsverzekering valt. Pas als je weet dat je de VS in mag heeft het eigenlijk pas zin om vluchten te boeken. Heb ik echter niet gedaan, eerst de vluchten geboekt, daarna het visum.

En hier https://ais.usvisa-info.com/en-nl/niv/information/faqs
staat:
11 Should I book my travel before the interview?
Applicants are strongly advised not to book travel until after they receive their passport and visa.


En o ja, een visum is nog geen garantie dat je de VS inkomt:
9. After I have my visa, will I be able to enter the U.S.?
A visa does not guarantee entry into the United States but allows a foreign citizen to travel to a U.S. port-of-entry and request permission to enter the United States. The Department of Homeland Security U.S. Customs and Border Protection (CBP) immigration officers have the authority to permit or deny entry to the United States.


Succes. Met een goed verhaal zullen er geen problemen zijn.
JanH schreef:
ma 03 feb, 2020 00:04
Bedacht me later. Je kunt eigenlijk nog geen vluchten boeken omdat je nog geen visum hebt, je weet immers nog niet of je wel een visum krijgt. Weet niet of een geweigerd visum onder een annuleringsverzekering valt. Pas als je weet dat je de VS in mag heeft het eigenlijk pas zin om vluchten te boeken. Heb ik echter niet gedaan, eerst de vluchten geboekt, daarna het visum.

En hier https://ais.usvisa-info.com/en-nl/niv/information/faqs
staat:
11 Should I book my travel before the interview?
Applicants are strongly advised not to book travel until after they receive their passport and visa.


En o ja, een visum is nog geen garantie dat je de VS inkomt:
9. After I have my visa, will I be able to enter the U.S.?
A visa does not guarantee entry into the United States but allows a foreign citizen to travel to a U.S. port-of-entry and request permission to enter the United States. The Department of Homeland Security U.S. Customs and Border Protection (CBP) immigration officers have the authority to permit or deny entry to the United States.


Succes. Met een goed verhaal zullen er geen problemen zijn.
Ha Jan. Hartelijk dank voor je reacties. De aanvraag is de deur uit en we hebben over 1,5 week een afspraak in Amsterdam. Zonder tickets :-) Komt vast goed. Dank!
Visum is binnen!
Hoe heb je het precies aangepakt?
Voor ons is het pas over 2 jaar nodig maar enig idee hierover vind ik wel handig.

Gr Anja
dijken63 schreef:
za 07 mar, 2020 07:55
Hoe heb je het precies aangepakt?
Voor ons is het pas over 2 jaar nodig maar enig idee hierover vind ik wel handig.

Gr Anja
In het kort:
Via de website een mega uitgebreid formulier ingevuld. Daarna betaald en afspraak gemaakt bij het consulaat. Daar 2,5 uur in de rij gestaan (ondanks afspraak) en uiteindelijk een gesprekje aan een loket van 3 minuten. Daarin vroeg de vriendelijke dame waarom we geen esta gebruiken (omdat we langer willen, duh), wat de plannen zijn en ze wilde een afschrift van onze bankrekening zien. Je hoort direct of het toegezegd wordt of niet. We hadden werkgevers verklaring van onbetaald verlof, koopcontract van ons huis, etc bij ons, werd niet naar gevraagd. Viel uiteindelijk reuze mee dus. Kom op tijd, 7.30 voor de deur staan (wij waren er 8:10, afspraak 8:30, 10:30 aan de beurt), ongeacht hoelaat je afspraak is. Scheelt een hoop wachten. Succes!
Ontzettend bedankt voor de info.
Kan natuurlijk zo maar veranderen over een paar jaar maar heb ik een beetje een idee
Anja