Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips voor The great Lakes, aan de Canadese kant? - Forum Wereldfietser

Tips voor The great Lakes, aan de Canadese kant?

Hallo, wij fietsen volgend jaar een poosje door Amerika. We hopen rond mei/juni in het geboend van de Great Lakes te zijn. Ik ben nog op zoek naar tips voor dit gebied. Wie heeft daar gave ritten gemaakt?
Ik ben er zelf nooit geweest.
Volgens het kaartje zou de Trans-Canada trail er langs moeten lopen, maar of het verharde wegen of bospaadjes zijn, is mij niet duidelijk.
Misschien zit hier wat tussen.
Hoi, Great Lakes gebied is nogal uh... great :)
Ik weet niet waar jullie willen gaan fietsen, of waar je denkt Canada binnen te komen. Hoeveel tijd hebben jullie?

Een makkelijke optie is de Great Lakes Waterfront Trail. Totale lengte zo'n 3000 kilometer.
"Makkelijk" in die zin dat het eigenlijk een toeristische fiets route is die deels over de vrijliggende fiets/wandel paden gaat.
Ik vind het zelf niet echt spectaculair, maar dat geldt eigenlijk voor het hele Great Lakes gebied.
Overnachten is geen probleem op de deze route, (toeristische) voorzieningen zijn er volop.
Ik fiets (on-)regelmatig stukken van de route nadat het Great Lakes gebied (alles tussen Montreal en Chicago) sinds begin dit jaar mijn vaargebied is.

Meer info: https://waterfronttrail.org/the-trail/
P8240391.jpeg
Groet,
Tom.
Thanks! Het is inderdaad nogal groot, dat realiseer ik me vwb heel NoordAmerika en Canada in toenemende mate :-D

Ik hoop medio mei daar aan te komen. We komen dan van Vancouver en nemen ongeveer 3 weken in dit gebied. Soms zijn makkelijke wegen lekker, maar we zoeken eigenlijk wat meer uitdaging en natuur. Ik zal nog eens een keer dieper in Ride with GPS duiken, kijken of ik -in ieder geval voor de afwisseling- nog wat tracks vind.
Ik heb vanaf Goderich aan Lake Huron gefietst via Michigan naar Chicago, zoveel mogelijk de kustlijnen gevolgd. Ik startte eigenlijk in Toronto na landing. Vaak mooi zonnig weer. Maar het was in 1982. Veelal vlakke landschappen met hier en daar glooiingen, vergelijkbaar met het Deense Jutland. Ik haalde daar makkelijk 120-170 km per dag. Maar de bevolking, opvallend veel Hollandse immigranten, was erg hartelijk en gastvrij.
Hier is de online versie van mijn fietsverslag in Canada en de USA: de eerste helft wordt bepaald door de Great Lakes.

https://www.albelli.nl/onlinefotoboek-d ... fe0780d7f4