Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Southern Tier - Forum Wereldfietser

Southern Tier

Dag allen,

Ben me aan het oriënteren op de oversteek naar de andere kant van het grote water. Om daar te gaan lopen.
(ik loop met mijn wandelwagen en gebruik regelmatig fietsroutes, vandaar dat ik hier ben en niet op een hikingforum).

Heb de Southern Tier in gedachten, vertrek omstreekd november/december...dus al wat aan het info vergaren. Kan me weer aanmelden bij de ACA forum maar hier zijn ook mensen genoeg die het gefietst hebben heb ik gezien.
Maar nog wat vragen...

Zijn er stukken waar je meerdere dagen water hebt moeten meenemen op de fiets....2/3 dagen?? En hoeveel dagen dat je door de bush reed zonder mensen tegen te komen.

Ik ga West Oost lopen en wil B2 visum aanvragen. Heeft iemand dit visum wel eens verlengd...bijvoorbeeld 3 of 6 maand erbij? En zo ja moest je dan wachten in de plaats waar je het aangevraagd had?
Zes maand en 5000 Ks lukt me denk ik niet meer...dus of gewoon ophouden of eventueel verlengen.

Las over HEET, oftewel alcohol/spiritus dat ze dat alleen in grote hoeveelheden verkopen, ipv liters. Of ook per liter.

Is het veel dirt road of ook zeer veel asfalt? Kan me indenken bij steden veel verkeer maar verder???

Ik gebruik alleen kaart en wil de 7 delen aanschaffen. Is er veel onduidelijkheid onderweg of voldoen de kaarten zeer goed: Ik bedoel zijn ze toereikend?
Heet wordt ook per liter verkocht - althans in het noorden bij benzine stations. Let wel op dat je de juiste kleur fles neemt. Dacht de gele.
In 2017 de Southern Tier gedaan in zoverre; West- Oost en van Laredo naar Miami. 5000 km in ons Waiver -visum van 90 dagen. Winter [ okt-nov-dec-jan] goed te doen, 4 keer nachtvorst maar ook 24 graden op Dauphin Island, maar net of de wind N of Z is.
We verlieten de route waar wij andere interesses hadden [ New Orleans, railtrails enz...] maar als de route druk is ,is er Echt niet iets anders. De boekjes zijn subliem, elke camping staat er in [wij hebben 90 dagen wild gekampeerd met af en toe een motel] en de route kun je niet missen.
Vaak maar 2 winkels per dag en soms maar 1 en dan praat ik fietsen dus 90 km per dag dus enkele stukken zijn zo stil als bv Spanje of Zweden. Ik kan me op de Tier geen onverhard voor de geest halen ,zelfs de trails zijn vrijwel allemaal asfalt.
Veel succes , Pier.
bikeiteasy.wordpress.com
-
kayakcobber schreef:
ma 09 sep, 2019 16:58
Ik ga West Oost lopen en wil B2 visum aanvragen. Heeft iemand dit visum wel eens verlengd...bijvoorbeeld 3 of 6 maand erbij? En zo ja moest je dan wachten in de plaats waar je het aangevraagd had?
Zes maand en 5000 Ks lukt me denk ik niet meer...dus of gewoon ophouden of eventueel verlengen.
Hallo @Cayakcobber. Ik haak ook even aan bij dit draadje omdat ik ook benieuwd naar de antwoorden ben. En deel hier wat ik al gevonden had. Had jij je vraag al aan de ambassade gesteld zo ja wil je dat dan hier delen?

Mensen die na 2011 bepaalde landen hebben bezocht zoals Iran kunnen geen Waiver visum aanvragen en moeten een B2 visum aanvragen. Met een B2 visum mag je tien jaar lang de VS bezoeken voor maximum 6 maanden. Een optie voor een verlenging van het visum zou een visa run kunnen zijn, even de grens over en terug. Maar volgens dit artikel zijn de regels over hoe vaak dat mag (en wellicht dus ook voor een verlenging terwijl je in de VS bent) niet echt duidelijk. En kunnen daarom wisselend geïnterpreteerd worden door de dienstdoende douane beambte (lees verder onderstaand artikel).

http://www.worldbiking.info/wordpress/2 ... he-border/

Over lengte visum en verlenging vond ik het volgende geschreven door de VS:

https://jp.usembassy.gov/visas/faq-list/b1-b2-visas/

'Validity of a visa relates only to the length of time the holder may travel to the United States and apply for admission. It does not determine the length of time you can stay in the United States. The length of time a visitor is permitted to remain in the United States is determined by the United States Customs and Border Protection Officer at the port of entry. Each traveler will be permitted to stay in the U.S. for a period of time that is fair and reasonable for the completion of the purpose of the visit.

There is no limit as such on how many visits a person may make to the U.S. in any given period. However, a visitor who spends prolonged periods in the United States may have difficulty convincing the immigration inspector that he/she is not an intending immigrant. It is important that you carry with you, evidence of a residence abroad to which you intend to return at the end of your stay. Individuals who are unable to convince immigration officials that they are bona fide visitors may be denied entry into the U.S.'

Wat betreft de beste reisperiode. Onlangs vond ik dit overzicht voor meest geschikte seizoenen voor de diverse VS regio's. Ik heb het niet heel erg goed bekeken maar vrees dat de schrijver niet echt rekening gehouden heeft met bergruggen e.d.

https://www.cyclingabout.com/year-long-usa-bike-tour/

Bijlagen

Dank allen,
Ja HEET is dus wel aan te komen in kleine volumes. Wel zo handig.
Het weer..afgelopen dagen alle tijden en weer gemiddelden wat vergeleken..het is een goede tijd om deze tocht te doen. Met ongetwijfeld wat uitschieters naar boven of onder af en toe, maar niet onoverkomelijk. Vorst komt regelmatig voor.

Ja zoals vaak is water mijn grootste probleem..vandaar de vraag of je vaak dagen voorraad mee moest nemen. ik doe drie keer zo lang erover dan een fietser. Mijn dagen zijn 30+ kilometer op een dag. Dus winkels om de paar dagen.
Ik kampeer ook altijd wild met af en toe een hostel/hotel/couchsurfing whatever op de weg komt....betaalde kampeerplaatsen sla ik vaak over...maar je weet nooit.
Zag op filmpjes dat op andere routes er wel eens verwarring was met de kaart. Maar zoals ik begrijp is dit goed en helder op de Southern Tier.

De WaiverVisa is te kort voor mij...heb me inderdaad wat ingelezen op Ambassade site maar B2 en verlengen is niet altijd even duidelijk. Maar goed zie je hier ook weer wat andere mensen ervaren.

Mocht je te weinig tijd hebben..zou je dan de westkant of de oostkant skippen voor een ongeveer 1000 kilometer. Als ik globaal de kaart zie dan halverwege gaat de desert over in meer groen. Simpele voorstelling, ik weet het.

Hoor graag van jullie
kayakcobber schreef:
di 10 sep, 2019 19:57

Hoor graag van jullie
Hee - je hebt mijn visa vraag "Had jij je vraag al aan de ambassade gesteld zo ja wil je dat dan hier delen?" nog niet beantwoord.
Je kunt je vraag, denk ik, beter op het forum van Adventure Cycling stellen. Dat lezen waarschijnlijk tientallen mensen die de route zelf gefietst hebben.

Als je de route vanwege de beperkte tijd moet inkorten, vermoed ik dat je beter de westelijke helft kunt overslaan vanwege de lage bevolkingsdichtheid. Vanaf bv. El Paso naar Florida heb je vast veel meer punten waar je water en voedsel kunt inslaan dan vanaf de Pacific kust naar El Paso.

Overigens is mijn ervaring dat als je de route op GPS hebt, je met Google Maps in 'satellite view' heel goed de route kunt aflopen om te kijken waar je onderweg bv. tankstations, winkels of motels treft waar je water kunt krijgen. Dat kost je waarschijnlijk een half uur huiswerk per dagetappe. Wat je niet ziet, zijn waterbakken voor vee, zg. tanks. Die tanks staan wel op de Garmin Topo kaarten, maar de waterkwaliteit varieert enorm van smerige modderpoelen tot flinke metalen bakken waar schoon opgepomt water in stroomt. Je kunt er dus niet zeker op rekenen.
Sorry...inderdaad je vraag niet beantwoord over de Ambassade. Maar nee daar nog geen contact mee gehad. Maar zodra ik dat doe en antwoord krijg deel ik het.

Ja kan me aanmelden voor het ACA forum en daar ook wel rond gekeken. maar hier hebben we ook Wereldfietsers, die me net als jou dingen vertellen.
Ik loop alleen met papieren kaart en kijk af en toe op Google maps op de telefoon. Mijn laatste trip was zeer veel open land en dan is streetview makkelijk om een paar bomen/bosjes te vinden voor wat schaduw.
https://www.immihelp.com/visitors-visa-extension/
Dit is een duidelijk verhaal en al bij voorbode weten dat je een verlenging wilt word niet gewaardeerd. Dus denk dat ik of gewoon maar moet kijken hoever ik kan komen in 6 maand.
Gaat je artikel wel over de rechten van een B2 visum? Ik zou gewoon even bellen en uitleggen wat je wilt doen. En daarbij ook vermelden als je ook nog een koophuis of baan achterlaat waar je naar terugkeert. Dit ook goed voorbereiden voor je interview ten behoeve van de B2 visum. Volgens mij is het belangrijk dat je kunt aantonen dat je niet daar blijft om te werken. Standaard krijg je zes maanden maar hieronder lees ik dat je langer kan krijgen onder de B2 als je kan aantonen waarom je langer nodig hebt en dat je terug gaat.

http://www.visapro.com/resources/articl ... in-the-us/
https://www.hooyou.com/b1-visa/b2-buration.html
Ja komt allemaal beetje op hetzelfde neer. Eerst Visa dan tijdelijk verblijf vragen.
Anyway de kaarten zijn onderweg....kan ik daar ook even wat op uitleven.
Zo weer een beetje verder in de tijd..de kaarten binnen. en Ambassade is achter de rug.
Visum heb ik maar hoelang ik mag blijven hangt van de dienstdoende diender af. Ambassade doet daar natuurlijk ook geen uitspraak over.

Koop gewoon een ticket die na negen maand naar Nederland gaat..Dus nu al. Dan kan ik aantonen dat ik weer terug ga.
Verder wat oponthoud met de gezondheid...pfff Dat was niet gepland. En met wat geluk binnenkort een Website..Daar werken nu wat mensen aan voor mij. Omdat ik dat zelf niet kan.

KAYAKCOBBER goes AMERICA!
So stay tuned.......
Zo nog een twee dagen en dan vliegen naar San Diego. En dan begin ik op 2 december de Southern Tier te lopen. Ben benieuwd wat voor avonturen ik weer inloop. En of ik veel fietsers tegenkom.

Zoals gewoonlijk slaap ik weer in mijn bivakzak en tarp. En beetje verder op de tocht weer in de hangmat.
Altijd trouwe metgezellen op mijn avonturen.
Verder nog weer een extra bladder meegenomen. ivm water. De website word één dezer dagen in de lucht gegooid. Dan kan je ook zien waar ik uithang mocht je dat leuk vinden. Verder updates op fb en instagram.

We zien wel hoever we weer komen....das altijd afwachten.
kayakcobber schreef:
ma 25 nov, 2019 19:42
Zo nog een twee dagen en dan vliegen naar San Diego. En dan begin ik op 2 december de Southern Tier te lopen. Ben benieuwd wat voor avonturen ik weer inloop. En of ik veel fietsers tegenkom.

Zoals gewoonlijk slaap ik weer in mijn bivakzak en tarp. En beetje verder op de tocht weer in de hangmat.
Altijd trouwe metgezellen op mijn avonturen.
Verder nog weer een extra bladder meegenomen. ivm water. De website word één dezer dagen in de lucht gegooid. Dan kan je ook zien waar ik uithang mocht je dat leuk vinden. Verder updates op fb en instagram.

We zien wel hoever we weer komen....das altijd afwachten.
Hoe is de reis gegaan? Heeft de corona virus nog van invloed geweest op je reis? Je zei namelijk dat je 3 keer langzamer fietset dan andere fietsers, dus was wel benieuws hoe je reis afgelopen is.
Op mijn 'Southern Tier' van Miami naar Los Angeles ben ik Jörgen half maart tegen gekomen, net na Bunkie in Louisiana. Hij had toen dus ongeveer drie kwart van zijn reis afgelegd. Vertelde dat deze reis hem erg tegen viel, met name door de onvriendelijke bevolking. Kreeg vaak geen water als hij er om vroeg, de honden werden op hem afgestuurd. Misschien kwam dit door zijn manier van reizen. Zelf heb ik daar, als fietser, totaal geen last van gehad. Eerder het tegenovergestelde.
Het duurde even....
Dag Bert en anderen.
Zoals gezegd heb ik deze route gelopen. Nadat ik Bert tegenkwam heb ik nog door gelopen tot over de Mississippi River. En besloten om terug te gaan naar Nederland. Voornamelijk door de Corona, want had enkel nog 1200 km te gaan.
Ik heb inderdaad veel hinder gehad op dit avontuur wat me eigenlijk nooit is overkomen tijdens al mijn gekke belevingen. Vaak weggejaagd en me geen water willen geven. Niet één keer naar regelmatig. Zelfs bij de brandweer werd de deur gesloten want ik kwam uit Europa. Anyway Bert had nergens last van. Ik met wandelkar was eigenlijk meer een dakloze zo maar te noemen.
Geen idee of ik nog terug ga om het af te maken.
Ik loop en dat betekend dat ik wat langzamer ben....maar loop 30/50 km per dag. Dit avontuur was niet extreem en dagafstanden van 25/40 per dag.
Voornamelijk omdat ik veel pijn in de heup had. Deze is paar week geleden vervangen..dus nu weer leren lopen