Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vancouver San Fransisco op de racefiets - Forum Wereldfietser

Vancouver San Fransisco op de racefiets

Ik ben van plan om in mei 2020 op de racefiets van Vancouver naar San Fransisco te fietsen. Ik wil graag 120 km per dag afleggen en er ongeveer 15 dagen over doen. Heeft iemand hier ervaringen mee en weet iemand een goede rustige route. Ik wil geen tent meenemen. Andere routes en tips zijn ook welkom. Dank alvast. Ik heb ervaring met dit soort lange fietstochten. 2019 Sevilla-Santiago de Compostella 2018 Amsterdam-Girona 2016 Amsterdam Berlijn
even de zoekfunctie gebruiken 8)
viewtopic.php?t=26384
en op google staan ook heel veel verslagen.
@jony dank je wel.

Ik heb goed gekeken, maar kom weinig tegen over het fietsen met een racefiets en over rustige wegen. Mocht iemand mij hier wat over kunnen vertellen, graag.
ik ken die hoek een beetje en denk aan:
-neem zeker een dag de tijd voor Vancouver. als outdoorzaak is MEC een bezoekje waard (neem een membership en koop voordelig je laatste gear) zie www.MEC.ca en geniet van het vele water en groen, o.a. bij Stanleypark
-Seattle is ook leuk. kijk eens naar fietszaken en krijg een indruk van hoe daar de bikescene is. mocht je nog gear nodig hebben of gewoon een heel mooie winkel willen bezoeken, ga naar REI www.REI.com
-kijk of je over Snoqualmie Pass wilt fietsen. ik denk dat daar (op of over de pas) een fietsroute over een oude spoorroute is. Qua landschap en zo is het daar prachtig. (wel even op het weer letten!) en dan oostelijk en zuidelijk om Mt Rainier heen en afbuigen naar de kust? of al bij Seattle de baai oversteken en Olympic National Park zien (schijnt heel mooi te zijn) en zo naar de kust?
-iets zuidelijker misschien voor de stad Portland weer even iets landinwaarts?

Ongeveer twee jaar terug fietste een Jochem uit Moordrecht ongeveer dit traject en die maakte ook flinke dagafstanden. misschien kun je zijn verslag terugvinden.

Veel plezier! hoogframe
Als je een route kiest over het wegen-netwerk van Adventure Cycling ben je in het algemeen verzekerd van rustige en landschappelijk fraaie wegen. Op hun kaarten staat ook het hoogteprofiel en de plaatsen waar je onderweg kunt inkopen, eten, kamperen of in motels overnachten.
Hoeveel kilometer is dat ongeveer?
Ik ben van plan om vanaf San Diego te starten en dan richting Canada te gaan.
De 101 langs de kust is echt niet overal mooi rustig. Ook hier grote vrachtwagens met boomstammen die met 100 kmh rakelings langs je heen rijden. Ik zou eerder kiezen voor de route door het binnenland, echter gaat je dat in 15 dagen niet lukken.
All,

Dank daar heb ik wat aan. ik ga aan de slag.
Bert , dat van die grote vrachtwagens ja die kom je af en toe tegen maar dat zijn vaak maar op korte stukken en vaak dat valt ook best wel mee. Ik heb er afgelopen jaar tenminste geen last van gehad.
@AukeB
Ik zou er voor kiezen om van Zuid naar Noord te fietsen.
Anders heb je de hele reis zon tegen.
Het landschap voor je is veel mooier met de zon in de rug.
De zon tegen, is inderdaad een klein bezwaar. Wind tegen, is voor een fietser een groot bezwaar. Omdat de wind bijna het hele jaar aan de Pacific Coast uit het NW komt, kun je toch beter N-Z rijden.
Zie https://forums.adventurecycling.org/ind ... 5#msg27555
Ander voordeel van N-Z is dat, als je langs de kust fietst, je het mooie uitzicht aan je rechterkant hebt en je gemakkelijk kunt stoppen om het uitzicht te bewonderen. Bij Z-N hebt je er auto's tussen en moet je voor het bewondermoment de weg oversteken.