Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pacific Coast Route Brandstof Alcohol - Forum Wereldfietser

Pacific Coast Route Brandstof Alcohol

Weet iemand hier of alcohol (als brandstof voor de Trangia) goed verkrijgbaar is op de Pacific Coast route (westkust VS)? En onder welke naam (denatured alcohol / methylated spirits)?

Als alternatief heb ik een MSR whisperlite...
Vermoed dat dat net als Coleman fuel lastiger te verkrijgen is als gasblikjes.

De gele flessen "Heet" kun je ook in de Trangia branden.

Misschien dat Eelke hier een beter antwoord op heeft - aangezien die vorig jaar ook met Trangia (alcohol en gas) de PC heeft gefietst.
Brandspiritus (dat bedoel je toch?) heeft zo veel verschillende toepassingen dat je het in elk ontwikkeld en onontwikkeld land in een winkel om de hoek kunt vinden.
Inge1 schreef:
di 02 apr, 2019 14:21
Vermoed dat dat net als Coleman fuel lastiger te verkrijgen is als gasblikjes.
Lijkt me geen probleem, verkrijgbaar in de hardwarestores of DIY/verfafdeling van de grotere warenhuizen zoals wallmart
Inge1 schreef:
di 02 apr, 2019 14:21
Vermoed dat dat net als Coleman fuel lastiger te verkrijgen is als gasblikjes.

De gele flessen "Heet" kun je ook in de Trangia branden.

Misschien dat Eelke hier een beter antwoord op heeft - aangezien die vorig jaar ook met Trangia (alcohol en gas) de PC heeft gefietst.
Je kunt gewoon 3 liter meenemen in het vliegtuig, helemaal geen probleem bij de douane... :twisted:
Nee, zonder gekheid. Schone ethanol is in Nederland toch beter te verkrijgen, maar uiteindelijk heb ik in Vancouver en onderweg in een klein stadje iets kunnen oppikken wat prima brand. Ik zou alleen zorgen dat je het niet teveel in contact komt met je huid, en neem in geval van de behoefte aan alcohol geen slokje van dit spul.
Voor het geval je hem niet kende.. https://trangia.se/wp-content/uploads/2 ... -lista.pdf
Verder kan het uitleggen in de winkel dat je het wilt gebruiken voor een "camping stove" vaak leiden tot het bemachtigen van het juiste spul.
timmeh schreef:
di 02 apr, 2019 13:03
Weet iemand hier of alcohol (als brandstof voor de Trangia) goed verkrijgbaar is op de Pacific Coast route (westkust VS)? En onder welke naam (denatured alcohol / methylated spirits)?

Als alternatief heb ik een MSR whisperlite...
rubbing alcohol heet het in de USA. let wel op de percentages ethanol op de labels.
je zult het in de drugstores (CVS; Wallgreens etc) en in elke medische afdeling van de supermarkt vinden.
note: coleman fuel heet ook wel white gas.