Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Video great divide mountain bike route - Forum Wereldfietser

Video great divide mountain bike route

Hola

Eerst was er de podcast, nu ook de video :-)

geniet!

veeel groeten

https://youtu.be/JVUxMO-YASU
Bedankt voor het delen. GDMBR staat ook nog op mijn lijstje (zoals zoveel :().

Vraagje: ik zag best wel wat asfalt-wegen in de video, zijn deze ook onderdeel van de officiële route?

-Jan
hola

we zijn een paar keer van de route afgeweken en hebben dan een asfaltbaan genomen, (soms staan deze ook op de kaart aangeduid) de meeste baantjes zijn natuurlijk gravel, gravel en nog eens gravel

en op asfalt zijn de beelden nu eenmaal stabieler :-)

groetjes
erwin
Ik heb in 2014, uitgedaagd door een vraag op het forum van Adventure Cycling, opgeteld hoeveel de verharde stukken bij elkaar zijn. Ik kwam daarbij op bijna 25% van het totaal. De route is sindsdien wel op enkele plaatsen veranderd, zoals noordelijk van Butte, waardoor het percentage verhard nu misschien dichter bij 20% ligt. Ondanks dat verrassend hoge percentage, is het een prachtige route.

Als je een zwaardere route met méér onverhard zoekt, moet je komend voorjaar uitkijken naar de beschrijving van de nieuwe Wild West Route, die iets westelijker van de GD route loopt.
math schreef:
za 29 dec, 2018 00:37
Als je een zwaardere route met méér onverhard zoekt, moet je komend voorjaar uitkijken naar de beschrijving van de nieuwe Wild West Route, die iets westelijker van de GD route loopt.
Hee dat is leuk, dan heen via de ene route en terug via de andere voor wie de tijd heeft.

Hans
Even voor mijn idee: hoe verhoudt zich, qua zwaarte van wegoppervlak en hindernissen, de GD route met de grote binnenlandroutes van Ijsland? Iemand allebei gefietst? Hoeft me niet te vertellen dat de GD route veel langer is...

Hans
Dag Hans,

Ik heb nog niet in Ijsland gefietst, zoals ik de GDMBR heb ervaren was het voornamelijk gravel, mét slechte stukken maar ook veel goede stukken ertussen en wij hebben de route altijd als een leidraad gezien, geen dogma. Dat betekent dat je er altijd kan van afwijken als het te zwaar wordt. (dat hebben we trouwens niet vaak gedaan) Er is ergens op het forum een discussie over de staat van de weg op de GDMBR, dat moet je er maar eens op nalezen.

Misschien vind je hier wat meer info over iceland http://www.bikepacking.com/routes/iceland-divide/

veel plezier met het plannen!!
Hartelijk dank voor je antwoord en de link. Een groot deel van de route in die link heb ik al gereden.

Ik overweeg nu de GDMBR en vraag me af of die goed te doen is. Vandaar de vraag of het lastiger is dan de Ijslandse onverharde wegen. Maar er zullen er niet heel veel zijn die beide terreinen kennen realiseer ik me.

Hans