Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsdoos van REI ideaal!! - Forum Wereldfietser

fietsdoos van REI ideaal!!

dagdag

ik ben net terug van een fantastisch avontuur langs the Great Divide Mountain Bike Route, ik wil ieder van dit forum nog eens bedanken voor de info die ik van ieder heb meegekregen.

onze tocht was ten einde in Missoula (Montana), daar zijn we langs gegaan bij REI (grote buitensportzaak in USA) om een fietsdoos te vragen, we kregen er twee fietsdozen (gratis) mee die perfect zijn voor fietstransport en die binnen de limiet 2m93 cm zitten ,lengte en breedte en hoogte opgeteld. Het voorwiel en de pakdrager moest er uit maar voor de rest was alles perfect en moesten we niet beginnen snijden aan de doos om het gewenste formaat te krijgen.(wat de stevigheid ten goed komt) Deze dozen hadden al eens op het vliegtuig gezeten, waren daar voor bestemd, vandaar de perfecte afmetingen.

Ik geef het maar mee mocht iemand zich afvragen waar hij zo een doos met ideale maten kan vinden.

veel groetjes
erwin

het avontuur kan je hier nalezen
www.amerikainkortebroek.com
Met welke luchtvaartmaatschappij ben je terug gevlogen naar Belgie en ging alles goed?
Dag Bert,

We vlogen met Delta Airlines, alles is perfect verlopen, fietsen waren intact.

groetjes
ik heb ook goede ervaringen met REI (en ook met MEC.ca in Vancouver Canada). REI heeft in Seattle al weer wat jaren een erg mooie grote store met klimwand en zo. als je in die buurt bent de moeite waard om te bezoeken. en dit soort zaken verkoopt lengtematen, joepie :D
Hoi Erwin, met plezier een deel van jullie verhaal gelezen. Wat ontzettend leuk dat het handgeschreven is. Ik geef toe dat ik dat zelf niet meer doe maar heb het wel erg veel gedaan en bewaar die papieren momenten nog altijd.
Leek me dat jullie een fantastische reis hebben gehad.
Dag Marco,

ik schrijf graag met de hand en als je onderweg bent is dit nog altijd makkelijker dan digitaal op een telefoon iets schrijven, vandaar dat ik gewoon in een schriftje schrijf en dan direct nadien een fotootje van neem. Het beste van beide werelden lijkt me. Zo schrijf ik ook nog steeds brieven :-) ik schrijf ze met de hand en stuur ze met de mail op :D

nog even over deze reis: in Amerika zijn we overal zeer vriendelijke en zeer behulpzame mensen tegen gekomen, toen we bij de REI vroegen naar die fietsdozen en vertelden dat ze naar de luchthaven moesten, stelde de manager van de fietsafdeling ons gewoon voor om de dozen zelf naar daar te brengen met zijn auto. Dat heeft hij dan ook gedaan. Fantastisch toch. Ik ben nog altijd onder de indruk.

veel groetjes
hoogframe schreef:
di 10 jul, 2018 19:16
ik heb ook goede ervaringen met REI (en ook met MEC.ca in Vancouver Canada). REI heeft in Seattle al weer wat jaren een erg mooie grote store met klimwand en zo. als je in die buurt bent de moeite waard om te bezoeken. en dit soort zaken verkoopt lengtematen, joepie :D
dit is een REI flagship store en daar zijn er niet veel van in de usa. helaas is het voor mij ruim 3 uur rijden anders kwam ik er vaker. niet om te kopen maar gewoon omdat ie mooi (en groot) is en het personeel altijd aardig :D
er is zelfs een klein national park ranger station!
de buurt waar deze REI staat is onderdeel van stadsvernieuwing en vlakbij vindt je er een mooie urban garden. ik geloof dat dat in NL volkstuin iod heet?

als iemand naar seattle gaat: aanrader

walter