Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft recente fietservaring in Ecuador - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wie heeft recente fietservaring in Ecuador

Ik ben ook door Equador gefietst, zij het niet heel uitgebreid. Was er in december 2017 / januari 2018. Vraag maar raak.
Super! Wij zijn benieuwd naar een aantal dingen.
Heb je zelf routes gemaakt, of al bestaande routes gevolgd?
Voelde je je veilig? Op welke plekken ben je geweest?
Heb je wild gekampeerd? Hield je rekening met bepaalde zaken?

Alvast bedankt! :)
Ik heb veel ervaring met fietsen door Ecuador.
1. Je kunt altijd zelf routes uitzetten. Ik vind de route door de Amazon het mooist.
2. Ik voel me altijd veilig in L-Amerika.
3. Ik ben overal wel eens geweest muv het Noord-Westen aan de grens met Colombia.
Noord-Oosten ben ik wel eens geweest. Ze zeggen dat het er niet veilig is maar ik had geen problemen. Het is wel heel handig als je Spaans spreekt (doe ik) en je de mentaliteit kent van de locals (doe ik na 45 jaar Z-Amerika wel een beetje).
4. Wild kamperen kan (vooral hoog in de bergen is het fun) maar is eigenlijk nooit nodig. De tent sleepte ik bijna altijd voor niets mee. Er zijn altijd overal hotelletjes. Of anders bij mensen thuis (wel slaapzak oid meenemen).
5. Ik houd nergens rekening mee. Maar heb wel altijd een plan B, en C.
6. Recente Covid info: Ecuador heeft Covid "afgeschaft". Dus zorg er voor dat je gevaccineerd bent ! Liefst driemaal, en in Nederland. In Ecuador zijn serieuze issues met effectiviteit van het vaccin (niet goed bewaard etc.).

Ik hoor wel als je nog iets wilt weten.