Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mooiste gedeelte Great Divide voor ruim vier weken? - Forum Wereldfietser

Mooiste gedeelte Great Divide voor ruim vier weken?

Wie fietste er ooit de gehele Great Divide? Het staat op ons lijstje dit jaar of de keer daarna. We hebben ruim vier weken en zijn op zoek naar het mooiste gedeelte. Bovendien willen we niet racen en ook nog met Amerikanen in contact komen. Tips? - ik hoor ze graag!
Daar zou AB iets over moeten kunnen zeggen:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... eat+divide

http://www.crazyguyonabike.com/doc/page ... 43790&v=Oy

Weet niet of hij hier nog leest. Misschien PB-tje?
Lastig.....het mooiste van een tocht van 4500 km.......

Ik heb de afgelopen 2 jaar deze tocht gedaan, canada heeft veel indruk gemaakt en ook montana. Maar ook colorado was super. Je hebt denk ook weinig keus..begin je in banf dan haal je denver niet als je niet wilt racen. Begin je aan de grens dan mis je canada... Opties zijn dan voor 4 weken begin aan de grens en ga naar denver, zo kan je ook nog een dagje yellowstone meenemen. Onderschat het fietsen met een vol beladen fiets niet, ook de periode is van belang. Ik heb dit in begin juni gedaan, erg koud met sneeuw op de toppen en halverweg augst erg warm in montana.

Het mooiste....de hele reis :)
Dank alvast voor de antwoorden!

@Jerryopdefiets - Nee ik onderschat het off road fietsen met volle bepakking niet? Maar doe je dat dan ook niet met mij. Volg de link naar mijn fiets-CV in video. Zie het onderschrift met de link Filmpjes van dit bericht :wink:
Hoi onderschatten doe ik zeker niet maar niet de zwaarte maar de tijd is het belangrijkste in deze tocht. Heb je vier maanden dan is het een eitje heb je een maand(zoals ik vorig jaar gemid 142 km op per dag) dan is het erg erg zwaar....

De vraag is dan ook hoeveel km van de tocht wil je zien en hoeveel tijd heb je dan pas kan je zien of je het onderschat :). Een mooie fietsvideo laat dat helaas niet zien.

Welk stuk je ook zal nemen de tocht zal indruk op je maken en dat smaakt naar meer :)

Jerry
Nou Jerry - 142 km off road per dag is zeker niet de bedoeling! :?
Bij off road en veel klimmen vinden we 60 km wel voldoende als dagafstand.
We fietsen namelijk om ook van de omgeving te genieten.
hoe meer je rijdt hoe meer je ziet ? :) maar met 60 km per dag is vanaf de amerikaanse grens naar denver een optie. Wat ook kan is vanaf denver een greyhoundbus naar bv rawlings dan begin je wel met de great bassin een mooie vuurdoop. Zoals je ziet is het best lastig een gedeelte te doen omdat je toch naar een vliegveld moet en deze tocht ligt juist afgelegen. Laat weten welk stuk je gaat doen.
Die staat ook nog op mijn verlanglijstje. Wat ik er van begrepen heb is de hele route wel de moeite waard, elk deel heeft zijn eigen charme. Ik zou het dan ook meer af laten hangen van de tijd waarin je gaat. Is het hoogzomer dan zou ik zoveel mogelijk noordwaarts gaan om de hitte in het zuidelijke deel te ontlopen. Ga je juist vroeg of laat in het seizoen dan is de kans op sneeuw in de hogere noordelijke delen weer een stuk groter. Maar het is natuurlijk net waar je voorkeur naar uit gaat. :wink:
jerryopdefiets schreef:hoe meer je rijdt hoe meer je ziet ? :)
Tja je ziet wel meer als je meer rijdt maar in mijn geval hou ik het toch liever op een lager aantal km's. :wink: Het is een beetje afhankelijk van de prijzen voor tickets of we dit jaar gaan. We hebben nog zoveel wensen ook dichter bij huis. Fijn dat je mee wilt denken! Zullen we even mail uitwisselen in de PB. Je hebt nu post.

Denver als start of eindpunt daar dachten we al aan. Ook denken we aan het noordelijke gedeelte van de route ivm temperatuur. De vraag is dus welk ander mogelijk begin- of ivm vliegen. Rekening houdend met het mooiste gedeelte. We hoeven niet enkel off road want we willen ook de Amerikanen ontmoeten. Wellicht dat een combi van routes en dus een rondje mogelijk is.
jerryopdefiets schreef:Zoals je ziet is het best lastig een gedeelte te doen omdat je toch naar een vliegveld moet en deze tocht ligt juist afgelegen.
Ricthing het noorden van de route liggen enkele potentiële vliegvelden indien ik kijk naar aansluitmogelijkheden, o.a. Kalispell, Missoula, Bozeman en Idaho Falls.

Het zijn geen grote vliegvelden, maar die heb je in die richting toch niet. Wyoming en Montana zijn tenslotte vrij dunbevolkt. Zou het voor Blanche wenselijk zijn een mogelijkheid te hebben tot een directe vlucht, dan wordt het of doortrekken tot bijv. Seattle, of ergens een ommekeer maken en bijv. vertrekken vanaf Salt Lake City (krijgt binnen enkele maanden een nieuwe, directe verbinding met Schiphol).

Wordt overstappen als geen probleem gezien, dan zijn er eigenlijk voldoende opties ter beschikking.

Ik heb geen ervaring met de route zelf, dus kan niet oordelen over welke stukjes het fraaiste zijn om in ieder geval te zien.
De lokale carrier voor de Northwest is alaska airlines. (Werkt wat samen met Delta en ook klm is weer deel van delta)

Flight schedule
http://www.trvlink.com/download/as/ASschedules.pdf

Fietsje mee ?
http://www.alaskaair.com/content/travel ... pment.aspx

Road trip!
Ipv een binnenlandse vlucht een auto huren voor een one way. je bent dan flexibeler en je ziet nog eens wat. en geen gedoe met fietsen op t vliegveld.
one way prijzen vanuit kleinere plaatsen zoals bijv Boise ID en Kalispell MO etc zijn meestal betaalbaar.
een subaru outback oid is ideaal. (Er passen 4 fietsen en uitrusting in. IN en niet op :D )

Je kunt me altijd een pm sturen voor specifieke vragen

Walter
Eigenlijk moet ik niet reageren, want ik heb niets van deze route gereden en het grootste deel van de gebieden niet gezien, maar ik ben wel ernstig gecharmeerd geraakt van Colorado afgelopen jaar. Als je vanuit Denver naar het noorden gaat mis je net één van de mooiste streken, zo grofweg tussen Breckenridge en Del Norte. Er zou daar ook aardig wat singletrack zijn, en goed hoge passen. Colorado is een stuk dichter bevolkt dan Wyoming en Montana, er zijn veel aardige (ex-mijnbouw)stadjes. Ik heb er afgelopen zomer vlak na het hoogseizoen nooit gebrek aan aanspraak gehad iig. Grote stukken hier zijn echt hoog, dus ook in het midden van de zomer is het er niet heet. Wel is er zo'n beetje elke middag kans op onweer, dus de stukken boven de boomgrens moet je goed timen.

Als je ook wel wat asfalt wilt zien dan zou je daarna naar het Great Sand Dunes NP kunnen rijden en kamperen tussen de zandduinen. Als je van technisch parcours houdt dan kun je ook eens kijken naar de Colorado trail, een wandelpad waarvan grote delen ook toegankelijk zijn voor MTB's. Deze kruist de GDMBT een paar keer en komt veel dichter bij Denver. Misschien is het aardig om een beetje conservatief te plannen, in Montana te beginnen, en het stuk ten zuiden van Silverthorn in Colorado te zien als 'bonus stage' ofzo.
Blanche schreef:Bovendien willen we niet racen en ook nog met Amerikanen in contact komen.
Helemaal waar Blanche. Racen en met Amerikanen in contact komen lijkt me niet de ultieme combinatie.
Als wereldfietsers gaat het immers om meer en niet alleen fietsen om te fietsen.
Wereldfietsers zien in de fiets het ideale vervoermiddel om kennis te maken met andere culturen en volkeren. Pagina 214 Uit "Hoe word ik Wereldreiziger"
Maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen.
Ik hoop dat je de Amerikaan een klein beetje leert kennen evenals de bevolking van andere landen die jullie hebben befietst.