Additionally, paste this code immediately after the opening tag: transfer vliegvelden in Buenos Aires - Forum Wereldfietser

transfer vliegvelden in Buenos Aires

Hallo allen

Ik plan een fietsreis van Ushuaia naar La Paz (Bolivië). (begin december tot eind april)

Ben nu bezig met het uitzoeken van een vlucht en heb er nu eentje op het oog. Maar zit nog met een vraagje.

De transfer tussen beide vliegvelden in Buenos Aires ,Ministro Pistarini (EZE) en Aeroparque Jorge Newbery (AEP).

Hoe hebben jullie dat gedaan? Fiets uit doos en naar ginds fietsen? Of met bus, taxi…
De vlucht waar ik interesse in heb arriveert om 21u in Buenos Aires. De aansluiting vertrekt de volgende dag om 4 u 's morgens…
Blijkbaar heb ik tijd genoeg om daar te geraken…

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt,
Guy
Ik zou zeggen: Neem de taxi. Die is niet verschrikkelijk duur. Desnoods kun je met de taxi naar een busstation gaan. Fiets uitpakken lijkt me niet handig als hij meteen daarna weer ingepakt moet.
Toevallig woon ik op dit moment in Buenos Aires en ik verwacht niet dat er een taxichauffeur is die je mee zal willen nemen als je zo veel bagage hebt, maar je kunt het natuurlijk proberen.

Wat ik heb gedaan toen ik hier aankwam met mijn fiets(koffer), 80L backpack en handbagage met de bus naar m'n verblijfplaats. Het busbedrijf heet Manuel Tienda Leon en het ticket kun je op het vliegveld kopen. Je gaat vervolgens met de bus (bagage onderin) naar het busstation van MTL (niet naar Retiro) en vervolgens wordt je naar je gekozen eindbestemming gebracht.

Maar wellicht dat er een rechtstreekse verbinding is tussen de twee vliegvelden, dat zou me niet verbazen.

Heb je trouwens al een route in gedachte? Ik vertrek begin december van Bariloche naar Ushuaia, dus wie weet treffen we elkaar onderweg.
Ik ben destijds met een ingepakte fiets opgehaald bij mijn hostel door een taxi, en met die taxi naar het vliegveld gebracht. Natuurlijk is niet iedere taxi groot genoeg. Maar als je een taxi-chauffeur aanspreekt, dan zal ie wel weten waar een grotere taxi te vinden is, of die voor je op kunnen bellen.
Mensen zijn over het algemeen ontzettend behulpzaam op dat continent.

Het helpt natuurlijk wel als je een aardig woordje spaans spreekt.
Goed om te weten! Dan lijkt me dat inderdaad de gemakkelijkste en vooral snelste manier. :)
Mijn oplossing: Heb besloten enkele dagen in Buenos Aires rond te hangen. Het YH zorgt voor vervoer van vliegveld naar Hostel...:-).

@JBHD: grofweg: vertrek Ushuaia, Punta Arena, baan 9,40, carretera Austral...Santiago...La Paz.

thnx voor de tips.