Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hulp en tips Noord Amerika gevraagd - Forum Wereldfietser

hulp en tips Noord Amerika gevraagd

Hoi,

Momenteel zijn we onderweg naar Joshua Tree vanuit de kust en ik moet zeggen dat hier fietsen dik tegenvalt. Enorm veel verkeer, geen kleine wegen, gevaarlijke bestuurders,... Je rijd ofwel via de schouders van een driebaansvak waar de autos tegen 100km/u je voorbijvliegen, ofwel fiets je iets kleinere wegen zonder fietspad en deze zijn levensgevaarlijk... Echt relaxt kan ik dit niet noemen. Hebben jullie recente ervaring met volgende stukken en de nodige tips qua route?

Vanuit Joshua Tree naar Death Valley
Death Valley naar Vegas
Vegas naar Grand Canyon

Van daaruit gaan we verder fietsen op de boekjes van adventurecycling.

Groeten van twee hopeloze fietsers! We zijn zelf de prijzen vd huurwagens aan het opzoeken ;-)
Het eerste stuk hebben we nooit gereden. Het tweede stuk is 15 jaar geleden dus kunnen we niets nuttigs over zeggen. Het derde stuk hebben we in 2011 gefietst en dat was best goed te doen. Las Vegas is natuurlijk druk maar over de Strip fietsen is toch erg leuk. Tot aan de Hoover Dam blijft het druk. Hierna wordt het wat minder druk en een behoorlijk recht stuk tot aan Kingman. Daar kun je een stuk Route 66 op pikken wat prima fietsen is maar als je weer op de snelweg komt tot aan Williams is het druk (wel grote shoulder). Dan richting de Grand Canyon is het weer goed te doen. Voorbij de GC vanaf Cameron de route 89 richting Tuba City is een ramp, tenminste toen wij er waren. Hele drukke 2 baansweg zonder vluchtstrook.

Onze verdere route zie: http://www.toko-op-fietsvakantie.nl/201 ... merika.php
Hallo radeloosjes,

Ik heb er een paar jaar geleden ook gefietst. Ik vond het soms wel lastig, maar gewoon doorstoempen. Bind anders een radiootje achterop en zet die keihard op een lekkere beat...en doorstoempen maar!

Vanuit Mojave, halverwege Las Vegas, bij Jean kun je er af. Daar is een vliegveldje en een benzinepomp. Hier kun (moet) je de parallelweg nemen. die is lekker rustig en dan fiets je gelijk "the strip" op.

Wij zijn vervolgens naar Boulderdam gefietst en terug naar Lake Mead (heftig klimmen). En toen naar St. George en vervolgens naar Zion, Bryce, etc.

By the way: Nu is men aan het oefenen voor een missie op Mars bij Hanksville...
omdat het er zoveel op lijkt (maar dat ligt nog een stukkie verder...)

Veel succes!
Fokko
bert claes schreef: Hebben jullie recente ervaring met volgende stukken en de nodige tips qua route?

Vanuit Joshua Tree naar Death Valley
Death Valley naar Vegas
Vegas naar Grand Canyon
Misschien heb je wat aan mijn routes: http://moh.freehostia.com/map_NAmerica.html
Van Joshua Tree (29 Palms) naar Victorville (heb ik gefietst, maar niet recent) en dan de 395 tot Owens Lake (ken ik niet, lijkt me erg saai) en vandaar richting Death Valley, Vegas en Grand canyon. Het stuk vanaf Owens Lake, zie mijn verslag.
Wij fietsten er in 2006, dus ook al weer een tijd geleden!

Destijds was het stuk tussen Death Valley en Las Vegas goed te doen en niet heel erg druk. Zoals Dennis en Marijcke ook zeggen, is het gewoon leuk om over de strip te fietsen. Wij deden dat 's ochtends vroeg, toen reed er geen kip!
Even buiten Las Vegas heb je Red Rock Canyon met een kampeerterrein, mooie omgeving is dat.

Wij zijn vanuit Kayenta (Monument Valley) richting Grand Canyon gefietst. Dit was in februari - maart en toen ook goed te doen.

Hier vind je het verhaal en de foto's.
Hallo Bert

Allereerst hebben jullie een achteruitkijkspiegeltje op de fietsen? Zo nee, koop die dan eerst. In Las Vegas zijn meerdere fietenwinkels en 2 REI winkels waar ze spiegeltjes verkopen.

Joshua Tree Death Valley
Vanuit Joshua Tree NP kun je het best via Twentynine Palms (laatste plaats om proviand in te slaan) en Amboy doorsteken naar Mojave National Preserve. Hier kun je zo'n 10 mile voor Kelso in/bij de zandduinen vrij kamperen. Water kun je in Kelso halen bij het bezoekerscentrum of bij het drinkfontijntje bij de toiletten daarnaast. Er is geen winkel in Kelso.
Vervolg je weg dan naar Baker (op de kruising met de interstate 40) Hier is geen camping, maar wel enkele goedkope motels met wifi. Ook kun je daar weer boodschappen doen. Ga verder richting het noorden naar Shoshone. Een oase in de woestijn. Daar is een hele fijne camping (aan de noordkant van het dorp langs de doorgaande weg) met gras en een keuken annex bibliotheek en een zwembad dat gevuld wordt met water uit een hotspring. Er is een restaurant en een winkel. Vanuit Shoshone kun je op 2 manieren naar Death Valley.
Bij Death Valley Junction is een hotel/restaurant. Soms gaat het restaurant vroeg dicht als er niet voldoende klanten zijn, in dat geval kun je je eigen boterham wel in de eetzaal van het hotel op eten, gewoon vragen. Er is koffie en thee. Vandaaruit is het een mooie klim en afdaling naar Death Valley waar je weer boodschappen kunt doen. De andere weg naar DV hebben wij niet gereden dus die ken ik niet.
De hierboven beschreven wegen zijn doorgaans rustig, maar je moet wel voldoende water en eten meenemen. Vragen aan zo'n groot motorhome wat voorbij komt lukt ook altijd wel. Amboy heeft geen waterleiding en al het water moet dus worden aangevoerd. Wij konden wat kopen bij de enige bewoner.

Death Valley- Las-Vegas
Vanuit DV kun via ongeveer dezelfde weg terug naar Pahrump (hier vind je verschillende campings). Je kunt ook via Daylight Pass naar Beatty (mooie camping 3km buiten het dorp) en dan over de 95 en de 160 via Amargossa Valley (ook een camping op de kruising)naar Pahrump. De 95 is druk en heeft geen goede vluchtstrook. Vanuit Pahrump naar Las Vegas heeft de 160 een goede vluchtstrook. Neem na de klim en afdaling van MTN Springs de afslag naar links de 159 (red Rock Canyon Road) Je komt dan na enige tijd langd de camping van Red Rock Canyon. Je bent dan vrijwel in Las Vegas zonder drukte.

Las-Vegas-Grand Canyon
Las Vegas is zeer fietsvriendelijk geworden. Het verschil tussen 2006 en 2011 is enorm. Overal fietsstroken en paden. Je kunt ten noorden kamperen op Redrock State Park. Op 3km is er een winkelcentrum met een Albertsons sumpermarkt. Wil je in Las Vegas overnachten, kies dan voor de Super 8 op Koval lane. Erg vriendelijke mensen en je fiets kan mee op de kamer. Op loopafstand van de strip en niet duur. Te boeken via booking.com.
Vanuit Las Vegas kun je via een mooi fietspad in Henderson naar Lake Mead. Je kunt ook via de Boulder Highway naar Boulder. Hierbij kom je voordat je bij de kruising met de 93 bent langs het Rail Road Pass hotel. Hier kun je heeeeeel goedkoop overnachten en lekker eten. Vanaf dit hotel kun je het fietspad oppakken naar Lake Mead en via de oude treinbaan naar de Hoover Dam.
Vanaf de Hoover Dam neem je gewoon de 93 naar Kingman. Nadat de weg een bocht maakt verdwijnt de shoulder aan de rechterkant van de weg. Ga dan gewoon op de shoulder aan de linker kant van deze weg rijden. Wel zo veilig. Je kunt overnachten (kamperen) achter Rosies Denn. Een belevenis op zich om daar te eten. Is dat nog te vroeg om je tent op te zetten, dan kun je een stuk verder gewoon een zandpad in slaan en een plek voor je tent zoeken.. Geen haan die ernaar kraait.
In Kingman vind je veel goekope motels.
Vanuit Kingman kun je oude route 66 volgen (richting het vliegveld). Een hele rustige weg. Er blijft een stuk over waar je op de shoulder van I 40 zal moeten fietsen. Bij Williams kun je linksaf (de 64) richting de GC. Deze weg heeft shoulders.

Grand Canyon- Navajo NM
Wanneer je de 64 af rijdt kom je bij Cameron op de 89. Hier is een camping. De 89 is erg druk, maar zodra je afslaat richting Tuba City (ook een camping noordkant van de stad achter een motel)) wordt het rustiger. Als je tijd hebt bezoek dan Navajo National Monument (ligt langs de 160) Hier is een gratis camping en kun je kennismaken met de oude indiaanse cultuur en geschiedenis)
Goede reis en succes.

Ineke
http://www.fietsamerika.nl/
ineke valster schreef: Vanaf de Hoover Dam neem je gewoon de 93 naar Kingman. Nadat de weg een bocht maakt verdwijnt de shoulder aan de rechterkant van de weg. Ga dan gewoon op de shoulder aan de linker kant van deze weg rijden. Wel zo veilig.
http://www.fietsamerika.nl/
In de meeste amerikaanse staten; ook AZ; wordt een fiets gezien als een voertuig en is fietsen aan de linkerkant NIET toegestaan. In geval van een ongeval kan degene die je aanrijdt je dus ook aanklagen.
Je kunt verkeersdruk ook omzeilen door heel vroeg te vertrekken. Op hete dagen is dat een dubbel voordeel.


- de warmshowers. In Vegas zijn vreemd genoeg 'maar' 6 adressen. In boulder is ter ook 1.
Warmshowers leden ( en fietswinkels) kunnen je vast en zeker ook meer vertellen over lokale fietsroutes.

- een spiegel op je fiets is zeker aan te raden. Op drukke gedeelten adviseer ik je zichtbaarheid te vergroten dmv een fluo vest, shirt of jasje. Zit in de collectie van elke amerikaanse fietswinkel.

- fietsonderdelen REI. De kwaliteit is niet top; dit zal ook te maken hebben met de doelgroep.

2-3 jaar geleden is de brug bij de Hover dam geopend. De verkeersdruk op de hoverdam en aanvoerwegen is daarmee ontlast en fietsen is een stuk prettiger geworden.


Walter
Hoi Walter,

Goede aanvulling, alleen wil ik nog even vermelden dat wij de 1e keer dat wij deze weg fietsten (aan de rechterkant zonder vluchtstrook met gevaar voor ons leven) door de politie werden geadviseerd maar aan de linkerkant op de vluchtstrook te gaan fietsen. Dus dat advies hebben wij ook de 2e en 3e keer maar opgevolgd. Er passeerden meerdere politieauto's die ons vriendelijk gedag zwaaiden. Vandaar mijn advies. Ik zou uit mijzelf nooit zomaar aan de linkerkant zijn gaan fietsen.

Groetjes Ineke
Hoi!

Allereerst enorm bedankt voor jullie antwoorden! We hebben alles eens bekeken op kaart en zijn ook bij een warmshower terechtgekomen die de streek goed kent... We hebben gekozen om een week een auto te huren om death vally, vegas en joshua tree te bezoeken.

Daarna nemen we de trein richting Flagstaff om vanuit daar verder te fietsen naar vancouver... Daar zou het volgens onze warmshower veel rustiger moeten zijn...
bert claes schreef:Hoi!

Allereerst enorm bedankt voor jullie antwoorden! We hebben alles eens bekeken op kaart en zijn ook bij een warmshower terechtgekomen die de streek goed kent... We hebben gekozen om een week een auto te huren om death vally, vegas en joshua tree te bezoeken.

Daarna nemen we de trein richting Flagstaff om vanuit daar verder te fietsen naar vancouver... Daar zou het volgens onze warmshower veel rustiger moeten zijn...
Je wilde toch de Great Divide Route richting het noorden volgen? If so, dan ben je er vroeg bij. In het noorden van New Mexico en Colorado kunnen de passen in Mei/Juni nog besneeuwd zijn, geen sneeuwschuivers op Brazos Pass.