Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Colombia - Forum Wereldfietser

Colombia

Dag, we zijn van plan om komende zomer te fietsen door Colombia. Van Cali naar Manizales. Iemand tips? Ervaringen? Do's and don'ts? Alle info is welkom
Lekker fietsen daar. Ik was er in okt.nov. Vooral de heuvels in naar de koffievelden, bv. naar Sevilla en verder. Je hoeft niets uit te zoeken, er zijn overal hotelletjes. Mochten jullie Bogota willen bezoeken dan weet ik een mooi klein weggetje het dal uit. Cali is een fijne stad. Er is een heel leuk alternatief hotel, soort van hostal. Ik zoek t voor jullie op als jullie dat willen weten. Evt gps track,
Groet
Jos
Tip: laat je kampeerspullen thuis en ga zo licht mogelijk, ieder dorpje in Colombia heeft wel een "hospedaje'. In de koffiedriehoek van Colombia is het goed fietsen.
Bedankt voor de goede berichten. Dat geeft vertrouwen. We vliegen van bogota naar cali dus dat stuk hoeven we niet te fietsen. Adressen van goede hostels of hotels zijn welkom. Welke route heb je gefietst, ik neem aan niet de doorgaande weg waar ook vrachtverkeer rijdt? Gps track ook welkom. Alvast bedankt.
Hoi hoi,

graag zou ik een topo voor de Garmin willen aanschaffen die ook de kleine bergwegen in Colombia aangeeft. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? We willen via onverharde wegen een route van San Gil terug naar Via de Leyva fietsen. We hebben reeds een gps track, een gedetailleerde kaart (de duidelijk hoogteprofiel) lijkt me echter ook heel fijn.

Alvast bedankt voor jullie tips!

groetjes Inga
ingalehmann schreef:graag zou ik een topo voor de Garmin willen aanschaffen die ook de kleine bergwegen in Colombia aangeeft.
Niet nodig, je kan ook openstreetmap gebaseerde kaarten downloaden, zie http://garmin.openstreetmap.nl/.

Je kan ook de kaart met je browser bekijken, bijv. via https://www.opencyclemap.org/, zoom wel ver genoeg in. Er bestaan ook programma's en sites waarbij je de GPS track op de kaart kan laten zien, dan kan je makkelijk zien of de kaart gedetailleerd genoeg is.

Openstreetmap kaarten zijn gratis en zeer waarschijnlijk beter.
Berger schreef:Tip: laat je kampeerspullen thuis en ga zo licht mogelijk, ieder dorpje in Colombia heeft wel een "hospedaje'. In de koffiedriehoek van Colombia is het goed fietsen.
+1
(Wild)kamperen is niet zo evident in Colombia. Bijna alles is privéterrein met een hek er omheen, echt openbaar terrein heb je nauwelijk. En je wilt ook niet per ongeluk in iemands cocaplantage gaan staan.

Hotelletjes heb je, als je wegblijft van de 'Gringo Trail' , al vanaf 20.000 pesos per nacht.

Kookspullen ook thuislaten, je hebt overal restaurantjes waar je voor zo'n 7000 pesos een 'almuerzo corriente' (soepje vooraf, hoofdgerecht van meestal rijst met bonen of linzen en een stukje vlees of kip + een drankje erbij) hebt.

Klimmen vind je meer dan genoeg in Colombia, dus je zult blij zijn met iedere thuisgelaten kilo.


Verder vond ik Colombia een heel fijn fietsland. Ben net van Bogota naar Ipiales gefietst (inmiddels in Ecuador). Mooie landschappen, aardige mensen en heb me geen moment onveilig gevoeld.
Hallo

We zijn nog op zoek naar een vakantiebestemming voor de zomer. Een zestal weken.
Colombia komt op de radar. Ik heb al wat reisverslagen gelezen.

Is het mogelijk om op een binnenlandse vlucht een fiets mee te nemen? Dat is meestal niet zo evident.
Heeft er iemand de route vanuit Medellin tot aan het Cartagena gefietst? Ik las in een paar verslagen dat de bus werd genomen.

We hebben nog geen concretere ideeën, maar een mix van het hoogland en de caraïben lijkt wel wat.
Vriendelijke groeten,
SAbien
Hallo,

Een mogelijke route is gemaakt, kan uiteraard ter plaatse nog aangepast worden.

Bogota - Salento
Salento - koffieroute van WeLeaf - richting Medellin.
Daarna naar Cartagena.
Van Cartagena zouden we dan eventueel de bus nemen richting Bucaramanga en dan terug naar Bogota.

Ik zelf zou wel graag eens tot aan Cartagena gaan om eens een stad aan de Caribische Zee te bezoeken.

Heeft er iemand suggesties voor de route: Bogota - Salento?
En van Medellin richting Cartagena?

Ik heb al eens op brouter en komoot gekeken maar soms zien het er nogal grote banen uit, de echte mountainbikeroutes zijn dan weer niet aan mij besteed.
Hallo allemaal,

Ik ga met 3 vrienden fietsen in Colombia. Omdat onze tijd beperkt is, zullen we ook trajecten met de bus af moeten leggen.
Heeft iemand tips voor vervoer met bus + fiets. Nemen alle busoperators fietsen mee als bagage? Ons eerste bustraject is van Cartagena richting Medellin.

Vanuit Medellin gaan we fietsen in de koffiedriehoek. Daarna willen we vanuit Medellin weer naar de noordkust (Palomino) fietsen. Dit kunnen we doen via de westkant langs Monteria of via de oostkant langs Barancabermeja. Welke route is het mooiste om te fietsen? We fietsen op gravelbikes.
Als je bijbetaalt kan je fiets prima mee in het ruim van de bus. Veel buscompanies!
Ik ben daar al zo’n zes keer geweest. Mijn favoriete fietsplek. Misschien in april/mei afspreken? De enige don’ts zijn een paar te drukke wegen. Ik fiets alleen, vrouw op leeftijd, maar nooit ook maar één probleem. Ik deel graag m’n kennis van dit schitterende land.