gezocht GPX-tracks CUBA ; liefst van Bicycling Cuba (boek)

Hallo collega fietsers,

Zeer binnenkort vertrek ik voor 8 weken naar Cuba en t fietske gaat mee: ik heb goeie ervaringen met GPX-tracks op mijn osmand app als navigatie.
Kan iemand me helpen aan GPX tracks in Cuba van leuke, interessante en-of mooie fietsroutes? Het liefst gebaseerd op het boek: Bicycling Cuba, maar eigenste routes zijn ook helemaal prima!

Alvast bedankt! Annebeth
Hallo,
Wij zijn op dit moment in Cuba. De routes die we gebruiken heb ik van wikiloc gehaald en gebruiken we als basis.
Overnachten doen in casa particular , geboekt via airbnb. (wel vpn verbinding nodig).
Een ander ding is geld. Bij de bank krijg je 24 Cup voor 1 euro. Op de zwarte markt op dit moment 160 Cup. BIJ de meeste casas kun je wisselen. Neem genoeg contante euro's en dollars mee.
Verder is het een heerlijk land om te fietsen, bijna geen verkeer.
Tracks kan ik je niet sturen , want internet is soms slecht. Ps koop een Sim kaart bij Etecsa 30 dagen, 6 Gb data, 20 minuten bellen. Speciaal voor toeristen
Vell plezier in Cuba
Henk
Hoi Henk, dank voor je enthousiaste reactie en tips!! Ik ga zeker wikiloc induiken (was ze idd al tegengekomen).
Wat betreft dat betalen op Cuba momenteel en de koers-geldzaken- die signalen waren me idd al ter oren gekomen. Ik vond zojuist een interessant blog: https://www.cubareizen.com/geld-en-betalen-op-cuba/
Ze hebben ook een e-book wat ik nog net op de valreep heb aangeschaft- ik denk dat me dat meer verdieping geeft in het land met al zijn bijzondere eigenaardigheden.
Hoop voor je op voldoende wifi- dat je eea kunt lezen :D

Groetjes Annebeth
Ik ben in 2017 in Cuba een maand lang op de fiets rond getrokken en heb daar pocketearth voor gebruikt. De route begonnen in havanna en eerst naar het westen heb ik zelf uitgezet wat vrij eenvoudig gaat. Totale afstand was ongeveer 1200 km.

Pim
DD4F9CC6-C216-4658-8B78-64371D890FAA.png