Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Recent iemand in Colombia gefietst? - Forum Wereldfietser

Recent iemand in Colombia gefietst?

Hoi! Begin volgend jaar willen mijn vrouw en ik (als het kan coronawise) een aantal maanden (2-3) fietsen in zuid amerika. Land waar we nu aan denken is Colombia. Heeft iemand recente fietstrek-ervaring daar?

Groetjes Eelco
Eind 2017 was het er fantastisch fietsen!
Ok dan! Had je een specifieke route gevolgd?
Colombia is fantastisch fietsen, maar begin volgend jaar naar Zuid-Amerika....Dat zal wel spannend worden....
Poise schreef:
di 03 aug, 2021 14:14
Ok dan! Had je een specifieke route gevolgd?
Neuh, gewoon vanaf Bogota oer de wei naar het zuiden.

In Nariño vanwege negatief reisadvies wat voorzichtiger geweest, niet de jungle in gegaan, en me na zonsondergang zo min mogelijk op straat vertoond.

Erg fietsvriendelijk land, makkelijk om eten en overnachting te regelen, vriendelijke mensen, en heb me nergens onveilig gevoeld.
Dank voor je info!
Berger schreef:
di 03 aug, 2021 17:54
Colombia is fantastisch fietsen, maar begin volgend jaar naar Zuid-Amerika....Dat zal wel spannend worden....

Ja, we hopen dat het de goede kant op gaat…
Even nieuw leven in dit topic blazen :) Wij zullen er vanaf november zijn voor 2 tot 3 maanden. Zijn er ondertussen nog meer mensen met fiets ervaring daar? Ben erg benieuwd naar gefietste routes en ervaringen daar. Ik lees zulke gemixte dingen ook over veiligheid in bepaalde gebieden. Binnenkort eens kijken of we ergens een pc kunnen gebruiken om duidelijker onderzoek te kunnen doen, maar voor nu ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Tip: kijk uit met het eten in Cartagena.
Veel ervaring, alleen nu even niet: Annemiek van Vleuten.
Hallo, ik ben net terug van 3 maanden fietsen in Colombia en Ecuador. Ik ben van Bogota zuidwaarts gereden en de grens met Ecuador overgegaan. In Quito heb ik, zonder fiets, een retour Galapagos geboekt. Daar ben ik 2 weken geweest. Terug in Quito ben ik daarna naar Cuenca gereden en door naar Guayaquil. Vandaar teruggevlogen naar Bogota en daar weer naar het noorden gefietst om uiteindelijk van Cartagena weer naar Amsterdam te vliegen. Opmerkelijk vind ik dat in al die tijd ik niet één andere fietsreiziger ben tegengekomen. Mijn ervaring met fietsen hier is heel positief. Het terrein is uitdagend en de voorzieningen zijn doorgaans uitstekend. Ik kan een fietstocht in deze landen van harte aanbevelen!

Ik heb over mijn fietsroutes in Colombia een artikel geschreven; dat kun je bekijken via deze link:
https://drive.google.com/file/d/1A4T6QV ... share_link