Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Prettig kamperen in België. - Pagina 20 - Forum Wereldfietser

Prettig kamperen in België.

398 berichten
De zomer komt komt eraan. Voor ons kaartje met campings in Belgie die geschikt zijn voor fietsers krijgen we graag updates.
Wie heeft onlangs in Belgie gekampeerd en heeft een camping ontdekt die niet op het kaartje staat? Wie zag bij de gegevens informatie staan die niet meer klopt?
Graag jouw reactie.

Zie ook www.fietscampingsbelgie.nl
bert sitters schreef:
di 23 mei, 2017 11:37
Zie ook www.fietscampingsbelgie.nl
Deze link stond ook in de gids 'Fietsen rond het Kanaal, deel 2', maar werkt nu niet meer.
Die gids ben ik nu grondig aan het updaten.
Weet iemand of de website waar deze link naar verwees, überhaupt nog bestaat?
Kees, als de website niet meer werkt dan kan ik wel t kaartje met je delen. Maar er zijn al heel lang geen updates gedaan. Zelf 2 campings gehad v d zomer. Eentje een aanrader en eentje goed voor n nachtje.

Groet,
Ruud
Jammer dat de site er niet meer is, na waarschijnlijk vanavond nog 100.000 weergaves van dit onderwerp over kamperen in België.
ruudvp schreef:
ma 14 nov, 2022 19:08
Kees, als de website niet meer werkt dan kan ik wel t kaartje met je delen. Maar er zijn al heel lang geen updates gedaan.
Het kaartje heb ik inmiddels al gevonden: https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 938354&z=9.
Jammer dat het niet meer bijgewerkt wordt, maar voor campings die een eigen website hebben (zeker als er nog recente reviews op zijn te vinden) kan het nog goed te gebruiken zijn.
keesswart schreef:
ma 14 nov, 2022 22:39

Jammer dat het niet meer bijgewerkt wordt, maar voor campings die een eigen website hebben (zeker als er nog recente reviews op zijn te vinden) kan het nog goed te gebruiken zijn.
Kees,

Dat heeft te maken of er input wordt gestuurd. Ik zal de 2 campings waar ik was even bijwerken morgen.
In Belgie zijn veel vrije bivak zones waar je 1 nacht gratis kan slapen.

Mario
supermario schreef:
di 15 nov, 2022 07:35
In Belgie zijn veel vrije bivak zones waar je 1 nacht gratis kan slapen.
Maar de kunst is om de camping of bivakzone te vinden, vooral onderweg. Daar is het kaartje toch wel erg handig voor.
Ik heb ze allemaal in mijn osmand app gezet.

https://www.bivakzone.be/bivaktochten.html

Mario
Ik weet niet of het al genoemd is (beken dat ik niet alle reacties heb teruggelezen), maar ik las gisteren toevallig over welcometomygarden.org . Een variant op warmshowers: je tuin beschikbaar stellen voor kampeerders voor een nacht. Ik begrijp dat het een Belgisch initiatief is en zag dat er in België heel veel locaties op de kaart staan. Ik moest toen aan dit topic denken. Wellicht een alternatief voor bivakzones?
En ook buiten België wint het aan terrein.
Vorig jaar via camping de Mulkerij in Tienen ook op het spoor gezet van welcome to my garden;
https://welcometomygarden.org/explore.
Een verbazingwekkend groot netwerk van mensen die hun tuin openstellen voor fiets en wandelkampeerders.
Bijna noodzakelijk als je in het campingloze gebied tussen luik , brussel en hasselt wilt overnachten....:-)

Een heerlijke nacht geslapen in Borgloon in een prachtige tuin, met gebruik van douche etc !
Echt bijzonder!
Je legt zelf de contacten met de tuineigenaren, Dat kan op korte termijn, maar het is wel zo netjes om tenminste een dag vooruit te plannen, zodat je de gastgezinnen de tijd geeft om op jouw verzoek te reageren.
Dit zouden meer landen moeten doen!

grt Hans
yeshouse schreef:
zo 12 feb, 2023 22:04
Een heerlijke nacht geslapen in Borgloon in een prachtige tuin, met gebruik van douche etc !
Mag ik vragen welke (naam die gebruikt wordt op de website is voldoende)? Heb toevallig de planning dit jaar ook in Borgloon te overnachten en zat nog te twijfelen tussen de bivakplek en welcometomygarden.
yeshouse schreef:
zo 12 feb, 2023 22:04
Dit zouden meer landen moeten doen!
Ja , zeker. Maar in Nederland bijvoorbeeld staan de meeste APV's dat helaas in de weg. Je mag officieel geen kampeermiddelen in je tuin opzetten, al beweren de diverse Nederlandse initiatieven vaak anders.
Standaardtekst in de meeste Nederlandse APV's:
‘Het is verboden ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of geplaatst te houden buiten kampeerterreinen waarvoor een vergunning, vrijstelling of ontheffing etc. is verleend.’
Fedor schreef:
ma 13 feb, 2023 11:04
yeshouse schreef:
zo 12 feb, 2023 22:04
Een heerlijke nacht geslapen in Borgloon in een prachtige tuin, met gebruik van douche etc !
Mag ik vragen welke (naam die gebruikt wordt op de website is voldoende)? Heb toevallig de planning dit jaar ook in Borgloon te overnachten en zat nog te twijfelen tussen de bivakplek en welcometomygarden.
Bieke :-)
peter de rijk schreef:
ma 13 feb, 2023 11:33
yeshouse schreef:
zo 12 feb, 2023 22:04
Dit zouden meer landen moeten doen!
Ja , zeker. Maar in Nederland bijvoorbeeld staan de meeste APV's dat helaas in de weg. Je mag officieel geen kampeermiddelen in je tuin opzetten, al beweren de diverse Nederlandse initiatieven vaak anders.
Standaardtekst in de meeste Nederlandse APV's:
‘Het is verboden ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of geplaatst te houden buiten kampeerterreinen waarvoor een vergunning, vrijstelling of ontheffing etc. is verleend.’
Vanwege de regelgeving mag er daarom ook geen officiele vergoeding tegenover staan in België. Hoewel je die vanwege de gastvrijheid en gebruik van voorzieningen wel graag wil geven.....
Is Campspace al genoemd?
https://campspace.com/nl/ontdek/minicampings/belgium

Ik heb afgelopen herfst drie keer in Nederland overnacht via deze website, waarvan ik twee keer ook echt het gevoel had op een bijzondere plek te staan. Ze hebben ook allerlei kampeerplekken bij mensen in de tuin in België.
Super al die diverse campingsites thx! :)
Welcome to my Garden is tegenwoordig wel betaald (zag ik terwijl ik voor het nieuwe seizoen zaken aan het uitzoeken was). Minimaal 36 euro per jaar voor een lidmaatschap vind ik best prijzig moet ik eerlijk zeggen.