Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zuiden van Finland - Forum Wereldfietser

Zuiden van Finland

Ik vertrek vrijdag naar Finland voor een niet al te lange tocht in het zuiden in de omgeving van Helsinki. Ik heb inmiddels contact met de fietsersbond van Helsinki en ga met hun een tocht doen. Heb ook de nodige fietsinformatie gekregen. Heeft iemand nog meer tips voor mij?

Hoi Bert,
Ik heb vorig jaar een deel van de Kungsleden gefietst , in Helsinki begonnen , richting Ekenas vond ik het vrij druk met verkeer daarna werd het rustiger maar als je contact hebt gehad met de fietstersbond aldaar zullen zij ongetwijfeld de rustige routes weten.Leuk !

Je vroeg om tips ;koop daar anti-muggenspul, ik had Deet mee en de mug prikte daar dwars doorheen.Ik heb in Finland een antimug wierrookding gekocht, moest in een schaaltje tussen je voeten staan of in de buurt en weg-mug!echt super.
Verder zijn de campings prima maar het is ook de moeite waard om aan mensen te vragen of je in de tuin mag staan , dat leverde mij vorig jaar een uitnodiging op in de sauna met de hele familie.Zeer gastvrij.

Een fijn fietsland , tamelijk leeg land, neem genoeg water mee.

Fijne vakantie toegewenst!
vgr, Marjan

Hoi Bert,
Helsinki is een mooie stad. Bezoek zeker de kathedraal en de vesting voor de kust. Je kan er makkelijk met een bootje heen. Let op dat je de gratis verbinding neemt. Ik heb de namen van de fraaie steden aan de zuidkust (Botnische Golf) even opgezocht die ik de moeite waard vond: Porvoo (waar Zweeds wordt gesproken), Hamina en Loviisa. Veel mooie straten met houten huizen en Russisch Orthodoxe kerken. Bij Hamina zit je al weer bijna bij de Russische grens. Tallinn is natuurlijk ook de moeite waard. Ik weet niet hoe het nu in Estland is, maar vond de rit richting Parnu zeer de moeite waard.
Veel plezier in Helsingfors,
Rutger