Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie Slowakije+ Zuid-Polen - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie Slowakije+ Zuid-Polen

Hoi allemaal,

Deze zomer trek ik met een paar vrienden richting Slowakije en Polen. Vast staat al dat we in Wenen vertrekken en een dikke twee weken later weer huiswaarts keren vanuit Wroclaw.

Qua fietsroute is het plan ongeveer:

Wenen-Bratislava-Trnava-Trencin-Zilina-Dolny Kubin-Liptovsky Mikulas

Dan door de Hoge Tatra de grens met Polen oversteken aan de Pienini Bergketen. In Polen willen we zeker langs de Dunajec vallei, Wielicska zoutmijnen, Krakau en Auswitz rijden maar dat is allemaal nog vaag.

Als er dus iemand tips heeft voor een route of leuke ervaringen met het fietsen in Slowakije en Zuid-Polen, laat maar weten! We hebben 14 fietsdagen en mikken op ongeveer 80km per dag fietsen zodat er nog wat tijd overblijft om wat van de landen en de plaatstelijke cultuur op te snuiven.

We gaan trouwens kamperen, zijn er voldoende campings te vinden en kan er wildgekampeerd worden?

Alvast bedankt!

An
Hallo,

Ik heb vorig jaar een stukje langs de Donau gefietst van Wenen->Bratislava en verder in 2003 van Krakow zuidwaarts door Slowakije door het dal van de Dunajec, het Pienini Nat. park, de Hoge Tatra, ri. Hongaarse grens.
Zie mijn website voor verdere details. Onderweg zijn er redelijk veel campings te vinden. Je kan ook online een Slowaakse routeplanner raadplegen waarop campings staan aangegeven:
http://mapy2.atlas.sk/mapviewer/mapviewer.aspx