Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets toertje naar schotland - Forum Wereldfietser

Fiets toertje naar schotland

halo

Ik heb een paar vraagjes over schotland ik heb al gezien dat er al heel veel mensen naar schotland zijn geweest met fiets dus ik denk wel da ik hier op juiste aders ben om vragen te stellen :D

ik ga dus met 3 mensen in totaal naar schotland voor 10 dagen
En het is onze 1ste echte rijs met de fiets . We Gaan naar schotland om vooral natuur en de mooie dorpjes en kastelen ........ te zien .

Zijn er mensen dat aanraders hebben dat we zeker moeten zien?

is het mogelijk in schotland om met de fiets op de trein te gaan ?

Hoe veel kilometer kan ik ongeveer per dag af leggen ?

het kan zijn dat ik nog praktische vragen later zal stellen onze rijs is maar voor in september dus hebben we nog even de tijd
al vast bedankt

Ik vond het eiland Mull en de omgeving van Oban erg mooi. Maar aangezien je maar 10 dagen hebt, zal dan eerst iemand antwoord moeten geven op de vraag of de fiets mee kan in de trein...

Qua inschatting van dagafstanden: reken erop dat het fietsen ongeveer zo zwaar is als in de Ardennen. Dan hangt het verder van conditie, fietsritme en het weer af.
mr_mojo schreef: Zijn er mensen dat aanraders hebben dat we zeker moeten zien?

is het mogelijk in schotland om met de fiets op de trein te gaan ?

Hoe veel kilometer kan ik ongeveer per dag af leggen ?
De westkust heeft mijn persoonlijke voorkeur, maar volgens mij heeft Schotland zoveel mooie kanten dat het niet eens zo heel veel uitmaakt welk deel je pakt.

Fiets in de trein kan makkelijk, je moet -- zeker als je met meer bent -- wel vooraf een reservering maken.

80-100 km lijkt me goed te doen.

ik ben 3 weken geleden in schotland geweest (vr 2 weken).. magnifiek land! (enkel wat duur zo & slecht eten).

Wat die dagafstand betreft: sommige dagen hebben wij 85+km kunnen afleggen, andere dagen 30km en minder (kom maar eens 5 colletjes van eerste categorie tegen)! Een soepele planning is meer dan aan te bevelen! Bijna geen regen (echt superweer, soms te warm om te fietsen) & midgets gehad 8)

Verder: maak je GEEN illusies dt schotland wel 'ergens' plat zou zijn. Wel zijn de mensen echt super, super vriendelijk en is wildcamperen daar echt heerlijk!.

Mijn toer was: edingburgh, st-andrews, aberdeen, inverness, loch ness nr beneden, fort A.& william, glasgow, Edingb.

Tips? VERMIJD heel de regio log ness, gebruik de sustranskaarten en de NCN wegen (echt supergoed uitgewerkt). Moest je de kaarten even in bruikleen willen hebben (of iemand anders) & tips: geef maar een seintje.