Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gastankjes en ferry naar Engeland en Ierland - Forum Wereldfietser

gastankjes en ferry naar Engeland en Ierland

Ik overweeg een tocht naar Ierland.

Nu vraag ik me af of het op de ferries toegestaan is om gastankjes mee te nemen?
Zeer zeker. Je mag ook met een auto met gastank aan boord, dus een klein campingaz tankje zal geen probleem zijn!
Ries schreef:Zeer zeker. Je mag ook met een auto met gastank aan boord, dus een klein campingaz tankje zal geen probleem zijn!
Hi, lees de reisvoorwaarden maar eens door, weet niet met welke maatschappij je gaat maar een aantal maal wel meegemaakt dat we met een overtocht niet met een brandstof tank mochten doen... zelfs de douane kwam der bij.... Ook bij bv de NS on nederland staat specefiek omschreven dat je als reiziger geen opslag van brandstoffen mag vervoeren. En ook zijn bij sommige vervoerders Gas installaties in de auto streng verboden, net als parkeren in sommige landen met een gasinstallatie in een parkeer garage verboden is.....

Ik ben bang dat je niet zo 123 kunt zeggen dat je maar op de bood moet stappen met dergelijke tankjes, eerst eens navragen.

Bas
Hmm, dan heb ik zeker altijd geluk gehad! Altijd met gastankje op de boot gezeten, nooit ook maar enig probleem gehad :-) Geluk is met de domme zeggen ze weleens....

Ook wij hebben nooit gehoord of gemerkt dat je geen kampeergastankjes mee zou mogen nemen op een veerboot, terwijl we dit al tientallen keren gedaan hebben (Engeland, Ierland, Schotland, Noorwegen, Litouwen, Finland). Ook zijn de fietstassen nooit gecontroleerd. Het is één van de redenen om niet te gaan vliegen.

Kees Swart

Wij zijn nog nooit gecontroleerd op de boot. Volgens mij wordt je dat nooit, want iedereen heeft in zijn camper of caravan wel een gastankje.

Kijk, bij de meeste organisaties zijn hier regels over. Ik zeg ook niet dat het bij niemand mag maar een aantal maal heb ik gasflessen moeten achterlaten en een aantal maal ist idd gewoon goe gegaan.

waar ik op doel is kijk eerst in de regels.

Zoals iedereen neem ik aan wel weet is dat het bij ht reizen met de NS verboden is om brandstof te vervoeren, maar is iemand daar al eens op geattendeerd door een conducteur? Kan wel gebeuren.

Bij de verbinding met de treintunnel via calais wel ellende gehad met een reis vant school, moesten we zelfs de handbagage tonen en werden er de gasbussen uitgehaald... Maar met scouting was dit geen probleem. ligt er dus maar net aan wie je voor je hebt ben ik bang.

Bas

Oke mensen, het is inderdaad niet overbodig om de voorwaarden van maatschappijen door te kijken.

Al blijkt nu dus ook weer dat theorie en praktijk weleens uit elkaar lopen.

Dank u allen voor de snelle reakties.