Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nachttrein naar Zurich; fiets in normale IC - Forum Wereldfietser

Nachttrein naar Zurich; fiets in normale IC

Dag allemaal,

ik heb vanmiddag bij NS-international een treinticket incl. fietsplek gekocht voor de OBB Nightjet van Arnhem naar Zurich. De gereserveerde plek voor mijn fiets is in een ander rijtuig (152) dan mijn slaapplek (156). Nu is dat op zich niet zo'n probleem, alleen is rijtuig 152 een normaal IC-rijtuig i.p.v. een Nightjet-rijtuig, waar de hele nacht mensen in- en uit kunnen stappen, en waar je fiets pal naast de deur hangt.

Heeft iemand daar ervaring mee? Zijn er goede mogelijkheden om je fiets met een hangslot door het frame ergens aan vast te leggen?

Bart

Afbeelding

bron: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... =&rok=2023
Hoi Bart,

In 2016 namen wij ook de Nightjet en toen stonden onze fietsen netjes in een aparte rijtuig, maar vorig jaar naar Basel heen en terug hadden wij hetzelfde. De fietsen stonden tussen de zitplaatsen open en bloot. Goed slot eromheen gedaan en gelukkig is alles goed gegaan.
Maar jammer is het wel dat ze blijkbaar afscheid hebben genomen van een apart rijtuig.
Jouw fiets gaat verticaal aan de haak. Zowel aan het voorwiel en het achterwiel kun je jouw fiets vastketenen aan de vaste wereld. Je moet wel jouw bagage meezeulen naar jouw slaapplek.
Horizontaal?
bert sitters schreef:
di 21 mar, 2023 18:18
Zowel aan het voorwiel en het achterwiel kun je jouw fiets vastketenen aan de vaste wereld.
Lijkt me handig in de trein. :? :oops: :lol:
Peter Molog schreef:
di 21 mar, 2023 19:05
Lijkt me handig in de trein. :? :oops: :lol:
Vastketenen aan de trein dus :-)
DriesO schreef:
wo 22 mar, 2023 11:45
[
Vastketenen aan de trein dus :-)
Beste Dries,
Dit kan gemakkelijk aan het ophangsysteem waaraan de fiets moet worden bevestigd.