Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Balkan kust route topic: voor vragen en vlogs - Forum Wereldfietser

Balkan kust route topic: voor vragen en vlogs

Ik heb nooit op dit forum gepost dat ik een routeboekje gemaakt heb. Bij deze. Op mijn website vind je details.

Graag beantwoord ik hier vragen die er zijn. Ik doe dat al jaren per email, maar hier worden ze gedeeld :) .

Bevindingen zijn zeer welkom, feedback ook, eventueel via email.

Ik ben aan het vloggen geslagen, hieronder nummer 1. Ze zijn bedoeld als smaakmakers, en ook om terug te kijken als je de route gefietst hebt. Ik maak ze in het Engels, omdat ik hoop om ooit een Engelse epub te kunnen aanbieden. Ik heb meteen maar een playlist gemaakt.


We vragen ons al een paar jaar af op welke plek de bannerfoto van het WF Forum is gemaakt. Heb jij die gemaakt?
Yup, van een Baltische fietser die ik tegenkwam op het eiland Korčula.
Nu nog even de exacte locatie vinden.
JanH schreef:
wo 25 jan, 2023 21:35
Nu nog even de exacte locatie vinden.
View point Pupnat, en route. In Pupnat zit een fijne wijnproeverij: Konoba Mate.
Weet je hoe lang hier naar gezocht is door allerlei forumdeelnemers? :shock: :oops: :lol:
Hulde aan willem.m die de link legde.
bikelike schreef:
wo 25 jan, 2023 22:04
JanH schreef:
wo 25 jan, 2023 21:35
Nu nog even de exacte locatie vinden.
View point Pupnat, en route. In Pupnat zit een fijne wijnproeverij: Konoba Mate.
Ik herken direct die steen!
Heb toentertijd aardig wat kustwegen bekeken op zoek naar die steen.

Bedankt, kan ik eindelijk rustig slapen…….
bikelike schreef:
wo 25 jan, 2023 17:56
Graag beantwoord ik hier vragen die er zijn. Ik doe dat al jaren per email, maar hier worden ze gedeeld :) .
Komt dat even goed uit deze route topic. Ik ben er aan het denken om mei/juni of september deze route te fietsen. Ook zuid naar noord. Ik heb ook al op je website gekeken. Ik wil er graag nog een rondje in Albanië aan toevoegen, meer in het binnenland. Heb je tips voor een mooie route? Mag onverhard, graag zelfs.

Ik weet nog niet of ik een rondje Balkan doe, of vanuit Triëst, richting Bolzano, de Rome Reitsma route naar huis volg.

Ik ben ook benieuwd naar je volgende vlogs.


gr,
Patrick
Pat schreef:
do 26 jan, 2023 12:55
Ik wil er graag nog een rondje in Albanië aan toevoegen, meer in het binnenland. Heb je tips voor een mooie route? Mag onverhard, graag zelfs.
OK, nou als je hier op 'rondreizen' klikt, dan vind je onderaan wat opties. Zowel op die pagina als op de gelinkte RideWithGPS pagina's vind je nadere info.

De grote rondreis in het zuiden kent helaas geen onverharde stukken meer. Op mijn publicaties pagina vind je als eerste een verhaal over die route. Je zou vanaf de zuidelijke kustweg kunnen doorsteken naar Tepelenë, dat is nogal spectaculair, maar ook daar is onlangs geasfalteerd. Er is nog wel wat onverhard overgebleven.
bikelike schreef:
do 26 jan, 2023 14:11
Pat schreef:
do 26 jan, 2023 12:55
Ik wil er graag nog een rondje in Albanië aan toevoegen, meer in het binnenland. Heb je tips voor een mooie route? Mag onverhard, graag zelfs.
OK, nou als je hier op 'rondreizen' klikt, dan vind je onderaan wat opties. Zowel op die pagina als op de gelinkte RideWithGPS pagina's vind je nadere info.

De grote rondreis in het zuiden kent helaas geen onverharde stukken meer. Op mijn publicaties pagina vind je als eerste een verhaal over die route. Je zou vanaf de zuidelijke kustweg kunnen doorsteken naar Tepelenë, dat is nogal spectaculair, maar ook daar is onlangs geasfalteerd. Er is nog wel wat onverhard overgebleven.
Bedankt! Die routes op je website heb ik over het hoofd gezien.
Pat schreef: Komt dat even goed uit deze route topic. Ik ben er aan het denken om mei/juni of september deze route te fietsen. Ook zuid naar noord. Ik heb ook al op je website gekeken. Ik wil er graag nog een rondje in Albanië aan toevoegen, meer in het binnenland. Heb je tips voor een mooie route? Mag onverhard, graag zelfs.
Kees Swart heeft een reis gemaakt van zuid naar noord door de Balkan. Zijn reisverslag staat op het forum en op zijn eigen site.
Ik heb de route van Kees deels gereden. Rustig en Mooi! Er zitten links en rechts (pittige) onverharde stukken in.

Succes met plannen!
Die route van Kees is schitterend, en mooi beschreven / gefotografeerd. Wat ruiger en desolater dan mijn kust route. Ik heb zelf ook meer door de binnenlanden gezworven, heerlijk was dat.
Ruud-H schreef:
vr 27 jan, 2023 12:19

Kees Swart heeft een reis gemaakt van zuid naar noord door de Balkan. Zijn reisverslag staat op het forum en op zijn eigen site.
Ik heb de route van Kees deels gereden. Rustig en Mooi! Er zitten links en rechts (pittige) onverharde stukken in.

Succes met plannen!
Bedankt voor de tip! Misschien dat ik ook op de fiets- en wandelbeurs nog tips en info kan inwinnen.
Pat schreef:
wo 01 feb, 2023 14:30
Bedankt voor de tip! Misschien dat ik ook op de fiets- en wandelbeurs nog tips en info kan inwinnen.
Ik ben zondag ochtend in Utrecht bij tafel 14, en ook af en toe bij Kidonakia Corfu Fietsen & Wandelen standnummer 3.C.53, dus hal 3.
bikelike schreef:
wo 25 jan, 2023 22:04
View point Pupnat, en route. In Pupnat zit een fijne wijnproeverij: Konoba Mate.
'Daar heb ik ook gefietst!' wilde ik al enthousiast roepen, maar naar wat speuren in mijn reisverslagenarchief kwam ik erachter dat ik wel op Korčula heb gefietst, maar op dat punt in de (fiets)bus zat.

Moet maar eens terug dan om daar alsnog langs te fietsen :D (Iedere reden om te gaan fietsen is een goede reden...)
Voor de fietsers die ook het binnenland aandoen.
In Mostar ligt een prima biergarten: Ima I Može.

Ze schenken lekker craft beer en serveren hapjes voor erbij.
Leuk, ik twijfel nog, of jouw route of 'dwars door de balkan'. Ik heb wel wat vragen!

- Tot nu toe dacht ik bij het zien van je route altijd zovan 'ziet er ingewikkeld uit, is vast een gedoe uit met al die stippellijntjes'. Is het daadwerkelijk een gedoe of staan die stippellijntjes voor pontjes die heel vaak en binnen een uurtje even heen en weer gaan?

- Gaat de route langs veel toeristische gebieden? Ik hou daar zelf wel van om zo nu en dan wat Nederlanders tegen te komen (maar ben niet zo van de steden).

- Heb je zelf ook Dwars door de balkan gefietst? en zo ja hoe zou je je route ermee vergelijken?
Ruud-H schreef:
ma 06 feb, 2023 12:10
Voor de fietsers die ook het binnenland aandoen.
In Mostar ligt een prima biergarten: Ima I Može.

Ze schenken lekker craft beer en serveren hapjes voor erbij.
En iets buiten Mostar ligt Blagaj en daar zijn zie ik inmiddels meerdere campings, 10 jaar geleden was er maar 1 (Mali Wimbledon)
IMG20230531202012.jpg
IMG20230619115352.jpg
Ik ben op dit moment deze route aan het fietsen. Een prachtige route. Overmorgen pak ik de boot naar Corfu. Vanaf Elbasan/Cerrick ben ik van de route afgeweken en meer het binnenland in. Ook een route gemaakt door maker van de route, de Erik vd Boom.

Wat teasers: Camping op Pag, Kroatië, Vjosa vallei Albanië
Wij zijn van plan in september deze route (in combinatie met Dwars door de Balkan) te fietsen.

We willen met de auto ongeveer tot Lubljana rijden, en vragen ons af of er iemand ervaring heeft met een plek om de auto te parkeren. Een camping waar de auto een paar weken kan blijven staan, zou bijvoorbeeld een fijne optie zijn.
Het mag natuurlijk ook iets zuidelijker op deze routes zijn.

Iemand ervaring?