Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route Touristique combre laval - Forum Wereldfietser

Route Touristique combre laval

Beste,

In september wil ik graag via de " groene weg naar de Middellandse Zee" naar Zuid Frankrijk gaan fietsen.
Nu zag ik rechts van Bourg de peage een prachtig natuurgebied met een balkon weg :
https://youtu.be/qhn3iORgIdQ

Om precies te zijn hier is de weg :

Route touristique de Combe Laval
https://maps.app.goo.gl/EQvxapu6Xq2vKJRr5

Heeft iemand deze schitterende weg gefietst? Want ik zit sterk te overwegen om mijn trip met twee dagen te verlenen en hier te fietsen.

Dank

Groeten
Martin
Ja, die heb ik wel eens gefietst. Een van de spectaculairste wegen die ik gereden heb, dus die omleiding zou ik zeker nemen.

De nabijgelegen Grands Goulets-route is helaas afgesloten sinds de oude weg door een tunnel vervangen is.
Dank je wel dan ga ik hem nemen :D
De Combe Laval is een echte aanrader.
Vanaf de camping in St Jean en Royans heb je veel opties voor de schitterendste tochten.
Ik heb er in de gauwigheid een paar uitgetekend voor je. Tijdelijk in mijn Dropbox te zien en te downloaden.
Rustige wegen en de mooiste uitzichten.
Als je de langste van de 3 doet heb je op je dooie akkertje 5 cols op een dag.
Zelfs mijn vrouw die helemaal niet houdt van fietsen in de bergen deed het op haar elektrische fiets en vond het prachtig.
De hele Vercors is een aanrader.
Fiets bijvoorbeeld 's morgens vroeg eens vanaf de camping omhoog van Die naar de Col de Rousset.
Een feest! (als je voor pak-em-beet 10 uur boven bent wegens al die klotemotoren.
In de buurt van St. Jean is het motor gezien veel rustiger.
Combe Laval is idd een aarader, vergeet ook Gorges de la Bourne en de canyon des Écouges niet, zijn we deze zomer geweest:
Dank iedereen voor de hulp. De video is echt prachtig. Ik ga een mooie route inplannen :D
Ik heb mijn route gemaakt die mij mooi lijkt, maar ik heb wel 3000 hoogtemeters en een afstand van 78 km. Lukt je dat als vakantiefietser?
Ik ben ook al de cauberg., vaalseberg, camerig en zevenheuvelenbergberg op gefietst en in luxenburg (met bepakking)

Groeten,
Martin
3.000 hoogtemeters is best veel.

Wat is je maximale aantal hoogtemeters ooit op één dag met bepakking?

Het maakt ook uit hoe het profiel eruit ziet. Een rit met twee hoge passen met een gelijkmatig stijgingspercentage van 6% is makkelijker te doen dan de hele dag een grillig patroon met af en toe zeer steile stukjes.

Oja, het kan qua hoogtemeters flink uitmaken welk programma je gebruikt voor het maken van routes. Misschien is jouw 3.000 'slechts' 2.400.

Bij onze fietsvakanties in de bergen is het gebruikelijk om zo tussen de 1.500 en 2.200 hoogtemeters per dag uit te komen.

Mijn max ooit met volle bepakking (voor- en achtertassen, stuurtas) is ca. 2.600 hoogtemeters. Dat waren twee passen en een extra stukje. Toen was ik 38 jaar. Zonder bepakking op de racefiets is echt een ander verhaal, dan kon ik op dezelfde leeftijd het dubbele halen (maar was dan wel kapot).
3000 hoogtemeters lijkt me wel veel voor de Vercors. Kan je de route delen?

Het mooiste weggetje in de Vercors is de Gorges du Nan
https://goo.gl/maps/aUxZoGYpBhW6h6C77

Deze is niet extreem zwaar.

Zie ook onderstaande video
Zo!
Nu staat de Vercors weer goed op de kaart.
En terecht!
Tip:
Als je Dropbox opent komt er een venster met het verzoek of je je aan wilt melden.
Klik dat venster weg en je kunt het bestand downloaden, ook als je zelf geen Dropbox hebt.

Nog een tip:
Download de route en open deze in bikerouter.de
willem.m schreef:
wo 07 dec, 2022 08:40
Oja, het kan qua hoogtemeters flink uitmaken welk programma je gebruikt voor het maken van routes. Misschien is jouw 3.000 'slechts' 2.400.
Willem zat er niet veel naast. 8)

Het uitzicht vanaf de Col de Tourniol is prachtig en het gedenkteken daar zal mij waarschijnlijk ook heel m'n leven bijblijven.
Ik denk dat de zwaarte wel meevalt, ik schat zelfs minder dan 2000 hm.
Je stijgt eerst geleidelijk van 200m naar een plateau van nog geen 1400m.
Daarna nog een paar kleine klimmetjes van een paar honderd hoogtemeters.
Het zwaarste deel zit denk ik in het begin, na zo'n 20 km.
profiel.jpg
De tovenaar schreef:
wo 07 dec, 2022 15:04
Ik denk dat de zwaarte wel meevalt, ik schat zelfs minder dan 2000 hm.
Je stijgt eerst geleidelijk van 200m naar een plateau van nog geen 1400m.
Daarna nog een paar kleine klimmetjes van een paar honderd hoogtemeters.
Het zwaarste deel zit denk ik in het begin, na zo'n 20 km.
profiel.jpg
Waar heb jij dit profiel laten maken ?
Ik gebruik zelf mioshare want ik gebruik mio als navigatie
bikerouter.de, klik op de link van poppink
Poppink schreef:
wo 07 dec, 2022 14:52
Nog een tip:
Download de route en open deze in bikerouter.de
De tovenaar schreef:
wo 07 dec, 2022 15:04
Ik denk dat de zwaarte wel meevalt, ik schat zelfs minder dan 2000 hm.
Je stijgt eerst geleidelijk van 200m naar een plateau van nog geen 1400m.
Daarna nog een paar kleine klimmetjes van een paar honderd hoogtemeters.
Het zwaarste deel zit denk ik in het begin, na zo'n 20 km.
profiel.jpg
Bikerouter zegt 2300 hoogtemeters
martinmack schreef:
wo 07 dec, 2022 15:58
Bikerouter zegt 2300 hoogtemeters
Die hoogtedata van routeplanners moet je met een flinke korrel zout nemen.
Ik schat minder dan 1800 hm.

Neem bijvoorbeeld deze rit: https://ridewithgps.com/trips/102253922
Geregistreerd met de fietscomputer 1453 hm (meest betrouwbaar), RWGPS zegt 1978 hm, bikerouter 2250 hm.