Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Langs oude wegen met tandem + Bob yak? - Forum Wereldfietser

Langs oude wegen met tandem + Bob yak?

Wij zijn van plan de routes ‘ Langs Oude Wegen deel 1 en 2’ te fietsen op een tandem met een Bob Yak aanhanger. En daarna verder richting Santiago en dan weer terugfietsen. Wat de informatie niet vermeld of er zgn. slalom hekken zijn. In onze fietsvakanties op de solofiets zijn we die elders in Frankrijk wel tegengekomen, en waren te passeren. Maar met tandem gaat dat natuurlijk niet, dat wordt afladen en tillen. Niet onmogelijk, en hoort er bij. Zijn er fietsers die de routes hebben gefietst en die is opgevallen of het er heel veel zijn? Of zijn er andere voor tandem niet te nemen hordes? Ben benieuwd naar de ervaringen…
Ik heb deze route dit voorjaar op gewone fiets gereden. Via Lourdes en de Somportpas. De route volgt op een paar punten een Ravel of oude spoorlijn daar staan wel wat obstakels waar je doorheen moet.(Ravel voor Bastogne, een gek tunneltje onder spoorbaan (in herinnering in het plaatsje 'Pin' een paar kilometer voor de Abdy van Orval) waar je makkelijk omheen kunt fietsen en het fietspad langs een kanaal voorbij Auxerre in Frankrijk een paar keer een hekje geen verdere hindernissen in herinnering. Dus zeker niet dagelijks of elke 20 kilometer en allen in het noorden van de route.....
Onze eerste reis op de tandem was van St Jean Pied de Porte naar Santiago. Op dat stuk in ieder geval geen onoverkomelijke hindernissen.

Het stuk ervoor (Langs Oude Wegen) hebben we met solo-fiets gedaan, kan me niet herinneren dat daar rare dingen in zaten, maar is ook wel lang geleden.
Ik kan me herinneren dat er ergens een Voie Verte (oud spoorlijntje) werd gebruikt, en je bij elke kruising met een D-weg, moeilijke paaltjes, beugels en poortjes had. Was voor een fiets met fietstassen al erg vervelend, en zal met een tandem en/of bob niet te doen zijn. Maar je kunt dan ook de gewone weg pakken, die er min of meer parallel aan loopt (zelf ook gedaan). En dat is in Frankrijk eigenlijk altijd een optie.
bedankt voor het advies, ik plan dezelfde reis...
Ik sluit mij aan bij bovengenoemde reacties. Ja het is te doen, ja je kunt er om heen dus gaan. Ooit stond ik op een camping ergens in Belgie en toen stond er ook een tandem met Bob Yak uit Afrika. Dat was een mooi lang geval. Veel plezier.
Ik sluit mij aan bij bovengenoemde reacties. Ja het is te doen, ja je kunt er om heen dus gaan. Ooit stond ik op een camping ergens in Belgie en toen stond er ook een tandem met Bob Yak uit Afrika. Dat was een mooi lang geval. Veel plezier.