Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute tussen Umeå en Sundsvall (Zweden) - Forum Wereldfietser

Fietsroute tussen Umeå en Sundsvall (Zweden)

Volgend jaar juni wil ik van Zweden naar Nederland fietsen. Voor een deel wil ik de route van Sverigeleden volgen. Echter, tussen Umeå en Sundsvall wil ik daarvan afwijken en zoveel mogelijk langs de kust rijden. Op bikemap.net zie ik enkele tracks, maar ik zou graag wat ervaringen horen van fietsers die deze route gereden hebben.
Alle andere tips zijn ook welkom. De beoogde route is om van Umeå, via Sundsvall en Karlstad naar Göteborg te fietsen, vandaaruit oversteken naar Frederikshavn (Denemarken) en dan via de Jutlandroute terug naar Nederland te gaan.

Alvast bedankt voor de tips.
Ik ben vorig jaar naar Umea gefietst. Het laatste stuk, vanaf Örnköldsvik tot Umea langs de kust. Eigenlijk is langs de kust geen rustige weg meer die prettig is om te fietsen. De E4 is de enige weg die langs de kust gaat. Soms kun je een stukje over een kleine weg die van de E4 afwijkt maar veel is dat niet.
Een alternatief is wegnr 90, via Solleftea, Näsaker en Asele en dan via de 92 naar Umea. Die weg heb ik een paar jaar geleden gereden en is prettig en mooi. Je maakt dan wel het dubbele aan km.
Dank je, Paul, dat helpt. Ben je van daaruit terug naar Nederland gegaan, en zo ja, hoe?
Wij hebben hier deze zomer gefietst. Een klein stuk van de kustroute gedaan (tussen Nordingra en Normaling). Over het algemeen was die kustroute het minst mooie stuk van onze reis, omwille van de E4 zoals hierboven al gezegd. Net voor Nordmaling stuurt de Eurovelo je zelfs een stuk autosnelweg op (2*2rijvakken, een van de weinige daar in de regio).
Van zodra je wegblijft dan de E4 is het overal prachtig!

De mooiste wegen hebben wij gevonden met de routeyou planner (via de instelling recreatief - mooiste route).
Dank je. Reden genoeg om deze kustweg te mijden.
Ik ben van plan aankomende zomer, of eigenlijk nog voor de formele zomer, ondermeer het stuk te fietsen van Umea naar Stockholm. Daar zit het stuk van Umea naar Sudnsvall natuurlijk ook in.

Heeft iemand een mooie route (zo weinig mogelijk de al genoemde E4) die hij/zij met mij wil delen in GPX? Zou mooi zijn.

Alvast mijn dank.

Gr. Anno