Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Enschede -Berlijn - Forum Wereldfietser

Enschede -Berlijn

Lieve leden .
Eind augustus ga ik de route van Kees Swart naar Berlijn fietsen.
Ik heb zijn boek gekocht , maar weet uit ervaring dat het best lastig is om fietsend de route te moeten lezen of lezend te fietsen.
Ik heb een Garmin Edge en ben bekend met de gpx bestanden die me al ver gebracht hebben , hoe werkt het gps , die je kunt downloaden vanuit zijn boek, kan ik daar blind op vertrouwen of is dit om te zetten naar gpx?
Wie heeft ervaring met dit gps spoor naar Berlijn?
Help!
Marjolein van Dijk
Hoi,

ik heb deze route gereden vanaf Hameln. Prima route door heuvels en platteland, leuke stadjes en dorpen.
Ik snap niet precies wat je vraag is over de track. Die kan je eenvoudig downloaden en gebruiken in je Garmin.
Hi Marjolein,
Het lijkt er op dat je GPS en GPX door elkaar haalt.
http://www.allesovergps.nl/indexroutes.html

Doe het routeboekje in de kaarten tas bovenop je stuurtas en zet het GPX bestand op je Garmin.

Ik vind een kaart voor m'n neus en stuk fijner dan een display.
Hi Marjolein,

Je kunt het benodigde GPX bestand hier downloaden:

https://www.recreatief-fietsen.nl/fiets ... rlijn/gps2

Als je dat gedaan hebt, dan moet je het ZIP-bestand uitpakken. Als dit gebeurd is dan heb je bestanden met de extensie GDB en GPX. Afhankelijk van welke Edge je hebt kies één van de GPX bestanden (Fietsen naar Berlijn - compact.gpx voor een oudere Edge óf Fietsen naar Berlijn.gpx voor een nieuw model).
Je moet nu één van die bestanden openen in Garmin Basecamp óf Garmin Connect en dan dmv. één van deze programma's de GPX track op je Edge zetten.

Lukt dat niet, dan kun je ook nog handmatig het GPX bestand op je Edge zetten:
Koppel het toestel aan je computer
Navigeer naar de Edge schijf
Navigeer naar de Garmin map
Navigeer naar de map NewFiles
Plaats het bestand in de folder NewFiles
Ontkoppel het toestel van de computer
Het toestel zal de compatibele bestanden klaarzetten bij Koersen bij het herstarten van het toestel.

Ik heb de route tot Hamelen gevolgd (daarna de Weserradweg), ik vond het een leuke route.
@Marjolein, zie ook het onderstaande draadje.

Over de gpx-bestanden heb je al duidelijke uitleg gekregen.
Zelf gebruikte ik het routeboekje als voorbereiding op de tocht, voor de achtergrondinformatie en de gedetailleerde kaartjes.
Tijdens het fietsen gebruikte ik de gpx-bestanden in m'n Garmin. De tracks zijn accuraat.

Veel fietsplezier gewenst.


viewtopic.php?f=36&t=37184&p=424768&hil ... jn#p424768

Jan
Ik heb hem verleden jaar gereden, vanuit Nijmegen, mooie tocht, vooral rustige wegen maar wel vaak kinderkopjes maar daar schijnt Duitsland beter in te zijn dan Belgie :D