Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Noorwegen Finland - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Rondje Noorwegen Finland

dunlop schreef: ↑
ma 08 aug, 2022 17:42
corry/stephan schreef:wegen in Noorwegen druk
Dat het ieder jaar drukker wordt, zal wel kloppen.
Maar vrij naar Benedictus(480 - 547): Als je het lawaai niet hoort, is er stilte.
helemaal waar
ik woon in Randstad en vind het op vakantie heeeeeeel fijn om ruimte en stilte te ervaren (Derk Sauer zei bij Zomergasten gisterenavond dat hij om die reden zo graag in Rusland is/was) maar goed dit is off topic
corry/stephan schreef:heeeeeeel fijn om ruimte en stilte te ervaren
Zie citaat hierboven.
LHTJoost schreef: ↑
zo 07 aug, 2022 13:44
En tegen de klok in lijkt me zeker een goed idee. πŸ‘πŸ»

(En dan misschien toch de noordkaap maar β€œeven” aantikken).
Nog een voordeel, je rijdt dan als je in Noorwegen naar het zuiden fietst niet aan de berg maar aan de kust kant, met dus vaak nog mooiere uitzichten.
dunlop schreef: ↑
ma 08 aug, 2022 18:18
corry/stephan schreef:heeeeeeel fijn om ruimte en stilte te ervaren
Zie citaat hierboven.
Grapjas.
Mooi citaat, mij lukt het niet om vele auto's/campers/mensenlawaai niet te horen als het er veel zijn en langs me heen zoefen.
En al zou ik ze niet horen, de weg moeten delen in stilte met al die anderen vind ik ook niet leuk want dan mis ik alsnog de ruimte
dunlop schreef: ↑
ma 08 aug, 2022 18:18
corry/stephan schreef:heeeeeeel fijn om ruimte en stilte te ervaren
Zie citaat hierboven.
Daar reageerde ik ook op, het citaat. Als ik yoga buiten en hoor de razende A4 kan ik dat heel goed uitschakelen, dat gaat niet vanzelf. Op vakantie is het fijn als het vanzelf gaatπŸ€—
corry/stephan schreef: net als in Canada opletten of camping al open is voor
Goede opmerking. Niet aan gedacht. Ik was op 31 mei in Porvoo op de camping. Kon er terecht. Maar eigenlijk gingen ze pas 1 juni open. Juni is erg vroeg voor campings in Finland. Maar dat veranderd, treurig genoeg misschien ook wel.
dunlop schreef: ↑
zo 07 aug, 2022 13:09
...Kirkenes - Noorkaap...
Bedankt voor de tracks.
Nog een vraagje. Zie ik nou goed dat je van Kirkenes per veerboot naar de noordkaap gereisd bent?
abre facil schreef: ↑
za 06 aug, 2022 18:53

Eten en drinken zal geen probleem zijn, supermarkten zijn er 7 dagen per week open.
Ik heb het idee dat bebouwing boven Rovaniemi aardig dun gezaaid is. Ik kan me zo voorstellen dat voorraad voor enkele dagen wel nuttig is. of vergis ik me?
LHTJoost schreef:Kirkenes per veerboot naar de Noordkaap
Klopt. Het had niet mijn voorkeur, maar toen ik in Kirkenes zat regende het nogal heftig, en het zag ernaar uit dat het regengebied nog wel even zou blijven hangen. Ik had toen de keus uit
- nog een paar dagen in een hut bivakkeren;
- een paar dagen in de stromende regen fietsen, maar er zijn wel ergens grenzen;
- de boot nemen naar Noordkaapeiland, waar het weer ook niet best was, maar in ieder geval drogig.
LHTJoost schreef:voorraad voor enkele dagen wel nuttig is
Afstand Rovaniemi - Kirkenes ongeveer 550 km.
Drie plaatsen waar winkels zijn. En twee daarvan liggen ook nog maar net 10 kilometer uit elkaar. En soms is er een camping waar je avondeten kan krijgen. Maar het aantal campings is ook tamelijk mager.
Dus ja, voorraad meesjouwen, heeft zo zijn voordelen.