Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wie heeft Reitsma naar Rome, Utrecht e.o. - Forum Wereldfietser

wie heeft Reitsma naar Rome, Utrecht e.o.

Als je in Utrecht e.o. woont wil ik het kort even lenen om een klein deel van de route te kopiëren.
Gewoon kopen zo laat je toppers als Hans hun route onderhouden.
Je hebt gelijk. ik wil geen routeboek meenemen i.v.m. gewichtsbesparing. Ik scan wat ik nodig heb en plaats dat als pfd gewichtsloos in mijn telefoon. In dit geval gaat het om een klein deel uit het 1e routeboek van de drie. As ik het hele boek koop, koop ik een hoop papier voor niks. Het zou mooi zijn als uitgevers de fietsrouteboeken als pdf aanbieden.
Mic schreef:
di 26 jul, 2022 22:49
Het zou mooi zijn als uitgevers de fietsrouteboeken als pdf aanbieden.


In het bestelformulier van Reitsma (https://www.reitsmaroutes.nl/bestellen):

Desgewenst kun je ook een pdf bestellen in plaats van een gedrukte gids. Die kost dan € 9 per gids en daar hoef je uiteraard geen verzendkosten voor te betalen. Wil je van deze mogelijkheid gebruik maken vermeld dat dan in het veld Opmerkingen.
Fietsers vragen mij hier soms om uit oogpunt van gewichtsbesparing. Die bedraagt voor de drie gidsen samen 850 gram.
850 gram, wat scheelt dat nu.? Het meeste dat je meezeult op de fiets dat ben jezelf. Hoeveel weeg je? Hoeveel kun je uitsparen, door wat af te vallen?
Je eigen lichaamsgewicht ben je gewend om elke dag mee te zeulen. Elke kilo bepakking is een verrassing voor het lichaam.
Mijns inziens...
Bronsky schreef:
wo 27 jul, 2022 08:00
Je eigen lichaamsgewicht ben je gewend om elke dag mee te zeulen. Elke kilo bepakking is een verrassing voor het lichaam.
Daar zit wat in. Ik heb eens bij een motorrijder gestaan die binnen een groepje aan het opscheppen was over zijn voertuig, zo had hij bijvoorbeeld zelfs in de rem- en koppelingshendels gaatjes van een paar millimeter geboord als ultieme gewichtsbesparing.
Zelf was ie ruim boven de honderd kilo, en toen ik de suggestie deed om daar eens twintig kilo vanaf te halen werd hij nogal boos.
Ik vind hem leuk :lol:

Wat te denken van al die 40 plussers met benen en buiken waar ik twee keer in pas en dan op een carbon racefiets met FFWD wielen. “Hij weegt maar 7.5 kg”

Krak…

Maar goed, daar ging het onderwerp helemaal niet over. Leuk dat je de route ook in PDF kan kopen.
Ja, ik word op mijn wenken bediend!