Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dublin - Belgie - Forum Wereldfietser

Dublin - Belgie

Hallo, momenteel fietsen we in Schotland, in prachtig weer!
We denken eraan om nog naar Ierland te fietsen.
We bekijken de mogelijkheden om van Dublin terug naar huis te komen (zonder te vliegen).

We dachten aan een overtocht naar Liverpool en dan met de flixbus verder maar we hebben geen bussen gevonden die fietsen meenemen.

Iemand ervaring? Aankomst in Calais of Rijsel of Brussel, Gent ...?

Groeten
Sabien
Waar ik wel eens naar gekeken heb, Liverpool-Newcastle per trein, en dan per boot naar IJmuijden.
Maar geen goed antwoord. Ik weet het.
Hmm..
Lees ik net dit in The Guardian:

Britain’s rail services severely disrupted as heatwave damage is repaired

Zou je dus wel moeten onderzoeken.
Liverpool-Hull per trein/fietsen en dan vanaf Hull naar Europoort kan ook nog. Gaat er geen ferry van Ierland naar Frankrijk waarbij je fiets mee mag?
Zo te zien gaat er een boot van Dublin naar Cherbourg, maar er zijn niet veel plekken beschikbaar. De fiets kan wel mee en de prijs lijkt ook mee te vallen.

https://www.irishferries.com/uk-en/Travel-to-Ireland
Bedankt, we pluizen dit uit!
Wij zijn nu door Ierland aan het fietsen. Wij gaan vanaf Dublin terug via de route veerpont naar Holyhead, trein naar London Euston, fietsen naar London Liverpool Street, trein naar Harwich, veerpont naar Hoek van Nederland.

Houd er rekening mee dat de veerpont Dublin-Liverpool geen voetgangers/fietsers meeneemt, maar alleen mensen met auto.
Rob_Gordon schreef: Houd er rekening mee dat de veerpont Dublin-Liverpool geen voetgangers/fietsers meeneemt, maar alleen mensen met auto.
Hé, dat is nieuw. Een paar jaar geleden was dat geen probleem.
Ik zou zelf naar Cherbourg varen en de kustlijn volgen tot Vlissingen. En vanaf daar op de trein naar huis.
Er zijn veerboten Cork - Roscoff. Daarna kun je met de trein verder, zal wel een paar keer overstappen betekenen. Roscof - Parijs per trein, en dan Flixbus naar Nederland, op die route zijn wel fietsplaatsen vaak op Flixbus