Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gpx wenen passau - Forum Wereldfietser

gpx wenen passau

Dag, we fietsen in september 2022 van wenen naar passau (en misschien Regensburg). Heeft iemand voor mij de gpx van deze route in deze richting? Of kan ik die gpx ergens kopen/downloaden?

Ik ben niet zo handig, dus ' zelf even' omdraaien vind ik een hele uitdaging.

Gr. Jan
limesroute

laatste stuks deel 1 Limesroute
eerste stuks deel 2 Limesroute

omdraaien is niet moeilijk, hoe, ligt aan de app die je gebruikt
Als je de Donau min of meer volgt en je zorgt ervoor dat ie de ander kant op stroomt moet het wel goed komen.
Er zijn hier en daar wel wat omweggetjes en soms wil je even naar de andere oever omdat daar wat moois te zien is. Als je niet weet hoe je een gpx om moet draaien is een routeboekje misschien verstandiger.
_Peter_ schreef:
ma 18 jul, 2022 22:10
Er zijn hier en daar wel wat omweggetjes en soms wil je even naar de andere oever omdat daar wat moois te zien is. Als je niet weet hoe je een gpx om moet draaien is een routeboekje misschien verstandiger.
Heb je die routeboekjes dan wel in twee richtingen?

Overigens; wat heb je voor een routeding?
Een Garmin, een Mio?
Als je GPX omzet in KML en importeert in organic.maps dan maalt die app niet om richting.
Hij centreert zichzelf en projecteert je route.
En dat zelfs zonder hopeloos gepiep als je eens van de route wilt afwijken.

Ik heb snel even 2 bestanden voor je gemaakt met bikerouter (roadbike, minimized traffic) om te downloaden.
Link naar gpx en link naar kml bestand.
Ik heb nog 2 boekjes liggen, Passau - Wenen en Wenen - Budapest, ze zijn net als ik oud, maar als je ze er extra bij wil hebben bij je navigator dan zeg je het maar. Ik hoef er niets voor te hebben. Het ene boekje is van 1991/1992 en het andere is “neu”, zal wel van 1993 zijn. Er zullen vast en zeker behoorlijk wat detail veranderingen zijn, maar de globale route is neem ik aan niet veranderd.
Poppink schreef:
ma 18 jul, 2022 22:35
_Peter_ schreef:
ma 18 jul, 2022 22:10
Er zijn hier en daar wel wat omweggetjes en soms wil je even naar de andere oever omdat daar wat moois te zien is. Als je niet weet hoe je een gpx om moet draaien is een routeboekje misschien verstandiger.
Heb je die routeboekjes dan wel in twee richtingen?

Een boekje kun je nog achterste voren lezen. En geeft je sowieso meer informatie dan een GPX bestand. Als je niet handig bent met computers dan moet je soms terugvallen op wat wel mogelijk is. Gelukkig is de route goed bebord en aan het aantal tegenliggers zie je snel genoeg of je nog op de goede route of richting zit. De meeste fietsers gaan namelijk stroomafwaarts. En soms is het druk te noemen.
HenkS schreef:
di 19 jul, 2022 15:47
Komtie: https://brouter. ....
Haha, inderdaad.
Veel dingen zijn inderdaad ingewikkeld. Ze ontnemen soms het zicht op de dingen die wel eenvoudig zijn.
Super dank allemaal, alle routes staan inmiddels op de mio, ook die van Wenen naar Passau (dank).

Groet, Ingeborg & Jan