Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Split & Dubrovnik bezoeken in het hoogseizoen - Forum Wereldfietser

Split & Dubrovnik bezoeken in het hoogseizoen

Ik nader Split (en Dubrovnik) en zou beide steden graag 1 extra dag zonder fiets bezoeken. Ik ben op zoek naar overnachtingsadressen nabij of in het centrum (of op enige afstand met goed en vroeg o.v. naar het centrum).

Voor Split na Kastela zit een camping maar die zal vast vol zitten. Daarbij laat ik mn fiets liefst niet een dag op een camping bij een drukke stad staan.

Een hotel/appartement waar de fiets veilig kan staan zou ideaal zijn. Veel is schreeuwend duur en ik reis alleen :) Ik ben gewend te kamperen dus het mag allemaal zeer basic zijn. Voor met name Dubrovnik heb ik echter best wat over.

Vervelende aan booking is dat je niet kunt zien of je je fiets veilig kan stallen / op de kamer mag zetten.

Misschien heeft iemand goede ervaringen met adressen/ tips!
Voor Dubrovnik heb ik wel een tip. Ik stond op camping Kate https://campingkate.com/, iets ten zuiden van de stad. Vanaf de camping gaat een bootje die je naar het centrum van de stad brengt. Je fiets staat wel veilig op deze camping. Heel aardige eigenaar die vast wel een oplossing weet mocht je de fiets toch veiliger willen stallen.
@Auk klinkt als een goede tip :) Vraag me wel af of die boot ook heel vroeg gaat, weet je dat nog misschien? Wil echt vroeg in de ochtend voor de drommen uit gaan. Was je ook in het hoogseizoen? Ik ga het anders uitzoeken.

Meer tips welkom :)
Je noemt booking, maar heb je ook al op Airbnb gekeken? Heb net uit nieuwsgierigheid even snel bij beiden gekeken, en het lijkt of er op Airbnb hele andere accomodaties worden aangeboden. Vaak heb je daar ook wat directer contact met de eigenaar, kan je meteen de vraag voor je fiets stellen.
@ThomasG nee (nog) niet gekeken, heb AirBnB voor het laatst 5 jaar geleden gebruikt. In mijn herinnering moet je daar eerst boeken/aanvraag doen voor je inhoudelijke vragen over fiets bv kan stellen, of is dat niet meer zo?

Edit: ik zie dat je eerst contact kunt opnemen met de host inderdaad :) Ga ik daar ook even speuren
ReinoudN schreef:
zo 17 jul, 2022 20:02
@Auk klinkt als een goede tip :) Vraag me wel af of die boot ook heel vroeg gaat, weet je dat nog misschien? Wil echt vroeg in de ochtend voor de drommen uit gaan. Was je ook in het hoogseizoen? Ik ga het anders uitzoeken.

Meer tips welkom :)
De tijden moet je even opzoeken. Rond 8:30 gaat de eerste volgens mij. Eventueel kan je ook met de bus maar het boottochtje is leuker
Ik heb de camping gemaild :)
Voor Split zou ik een kamer nemen, in de haven de dametjes aldaar vragen en anders via Trivago of zo. Split is in een dag te doen. het Mestrovic museum net buiten het centrum is wat mij betreft wel een aanrader. Daarnaast is in en uit de stad wel een beetje een ramp (of dat moet tegenwoordig beter zijn) Anders kamperen vlak voor Split in Trogir op het eiland zijn er 2. En anders net na Split bij Stobreč. De campings in Kastel heb ik nooit kunnen vinden, het is ook erg druk daar.
Voor Dubrovnik kun je kiezen uit een kamer bij particulieren (ook weer in de haven of op de markt) en anders is er de grote camping op Babin Kuk. Met de bus ben je dan redelijk snel en goedkoop in de stad, dat zal nu wel extra druk zijn. Als je richting Montenegro een camping zoekt dan ben je ook aangewezen op de bus of een taxi, want de kustweg fiets je in dit seizoen liever niet, nog even afgezien van de hellingen.
Vaak is de fiets ergens veilig neerzetten geen probleem, soms geven ze het zelf al meteen aan, en de sociale controle is hier een stuk groter dan in NL.