Additionally, paste this code immediately after the opening tag: campings in Frankrijk - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

campings in Frankrijk

Dat valt mee. In mei en juni had ik 5 overleden campings in Duitsland en 1 in Italië.
Ik weet niks van Archies etc. maar net 10 dagen fietsen in ZW-Frankrijk achter de rug en voor zover we dat konden zien, zijn we onderweg geen recent gesloten campings tegengekomen. De camping even buiten Maubourguet accepteerde geen trekkers met tentjes meer, maar blijkbaar was dat al verschillende jaren het geval. Een pelgrimsplek uitgebaat door een Nederlands stel was de oplossing.
Wel opvallend: we hebben op slechts één municipal gestaan. Die kostte net geen 10 euro en was dus veel goedkoper dan de andere campings, die in privéhanden waren en ongeveer 25 euro kostten, met één uitschieter naar 30 euro.
derdekeer schreef:
za 16 jul, 2022 21:33
Wel opvallend: we hebben op slechts één municipal gestaan. Die kostte net geen 10 euro en was dus veel goedkoper dan de andere campings, die in privéhanden waren en ongeveer 25 euro kostten, met één uitschieter naar 30 euro.
De tarieven zitten duidelijk in de lift. In Südtirol betaalden we in mei al 30 tot 35 euro voor twee fietsers met tentje.
[/quote]@ Bart
Camping Au Petit Port vlak voor Bazel, maar nog net in Frankrijk, was een goedkoop alternatief voor de vrij prijzige stadscamping van Bazel.
[/quote]

Ik had nog wat tijd over, dus ik heb nog een stuk lamgs de Rijn gefietst. M'n tent zette ik op in Bad Bellingen. Niet dat die camping goedkoop was, trouwens: met €22,- met afstand de duurste camping van m'n tocht.
Op drie weken tijd vier keer voor gesloten camping gestaan in Frankrijk. Vandaag ook maar eens twintig km verder moeten fietsen omdat de camping waar ik wilde stoppen niet meer bestaat.
Dag,
Ja, het is waar dat traditionele of gemeentelijke campings zeldzaam worden als je de "tour de France" op de fiets doet. Afgelopen zomer heb ik er echter voor gekozen om tijdens mijn verblijf in de Drôme niet in een tent op een staanplaats te verblijven. Ik huurde liever een stacaravan en maakte van de gelegenheid gebruik om de omgeving op de fiets te ontdekken dankzij de prachtige fietspaden in de regio (tussen Valence en Romans-sur-Isère).
Ik heb een heel goed verblijf gehad, het campingteam kon me in het Nederlands verwelkomen (een zeldzaamheid)! Ze verhuren ook staanplaatsen om je tent op te zetten (als traditioneel kamperen je meer aanspreekt).
Dus als je door de Drôme gaat, raad ik je aan daar te stoppen. Ik geef je de naam van de camping, die kan je helpen: camping Soleil Fruité. :)
park4night of kampeerkaart op je telefoon en je staat vrijwel nooit meer onverwachts voor een gesloten kampeerterrein.
Grote plus is dat je direct de actuele status kunt bekijken en dus goed kun inschatten of de camping nog bij jou behoefte aansluit.
En oh ja, wij zijn van mening dat er nog ontzettend veel fantastische campings muncipal en niet muncipal in Frankrijk te vinden zijn. En dat daar een soms aanzienlijk prijsverschil in zit is niet meer dan logisch. Het is mij al een raadsel hoe sommige uitbaters in godsnaam rond kunnen komen van die paar maanden waar in ze soms net aan vol zitten. Dan moet het toch echt al decennia familiebezit zijn wil je nog zien rond te komen van die tien tot 15 euro per nacht.
Als dat dan uiteindelijk een keer te koop komt is het toch niet meer dan logisch hoe jammer ook voor ons soort kampeerders dat een zich zelf respecterend ondernemer daar niet meer aan begint . De enige die zoiets nog kan voortzetten op een enigzins zelfde wijze is Huttopia, doen ze mijns inziens trouwens heel knap en betaalbaar.
ThomBou36 schreef:
di 16 aug, 2022 13:52
Dag,
Ja, het is waar dat traditionele of gemeentelijke campings zeldzaam worden als je de "tour de France" op de fiets doet. Afgelopen zomer heb ik er echter voor gekozen om tijdens mijn verblijf in de Drôme niet in een tent op een staanplaats te verblijven. Ik huurde liever een stacaravan en maakte van de gelegenheid gebruik om de omgeving op de fiets te ontdekken dankzij de prachtige fietspaden in de regio (tussen Valence en Romans-sur-Isère).
Ik heb een heel goed verblijf gehad, het campingteam kon me in het Nederlands verwelkomen (een zeldzaamheid)! Ze verhuren ook staanplaatsen om je tent op te zetten (als traditioneel kamperen je meer aanspreekt).
Dus als je door de Drôme gaat, raad ik je aan daar te stoppen. Ik geef je de naam van de camping, die kan je helpen: camping Soleil Fruité. :)
Gevalletje reclame?
Frankrijk is nog altijd ruim voorzien van campings, van groot-commercieel tot kleine (en grote) boerencampings en municipals.

Dé gids waar ze allemaal in staan: de FFCC gids, verkrijgbaar bij de betere (reis)boekhandel.
Als zuinige fietser op zoek naar een natuurlijke plek zonder gedoe zijn de rurale (boeren/natuur) campings aan te bevelen.
We hebben uiteindelijk deze zomer het zuidelijke deel van Benjaminse's Maasroute gefietst (van Nancy naar het zuiden en daarna van Langres weer terug naar Verdun en daarna naar Metz.
We hebben geen problemen gehad met het vinden van campings, en de meeste waren niet eens erg druk. Tot Nancy en vanaf Metz met de trein door Duitsland. Dat was een grote chaos, maar 9 euro was goedkoop en we zijn er gekomen.
De route vond ik niet heel geweldig. Het eerste stuk langs de Moezel was lekker vlak om erin te komen, maar ging toch al snel vervelen. Terug langs de Maas tot Verdun was hier en daar mooi, maar er waren toch ook teveel stukken met druk verkeer.
Hoogtepunt was wat ons betreft het stadje Langres, met het mooie museum van de Verlichting, met veel over Diderot en de Encyclopedie. Verdun was huiveringwekkend.
Wim schreef:
zo 16 okt, 2022 18:32
Verdun was huiveringwekkend.
Ik ben benieuwd waarom. Ik ben nooit in Verdun zelf geweest.
Wim schreef:
zo 16 okt, 2022 18:32
We hebben uiteindelijk deze zomer het zuidelijke deel van Benjaminse's Maasroute gefietst (van Nancy naar het zuiden en daarna van Langres weer terug naar Verdun en daarna naar Metz.
We hebben geen problemen gehad met het vinden van campings, en de meeste waren niet eens erg druk. Tot Nancy en vanaf Metz met de trein door Duitsland. Dat was een grote chaos, maar 9 euro was goedkoop en we zijn er gekomen.
De route vond ik niet heel geweldig. Het eerste stuk langs de Moezel was lekker vlak om erin te komen, maar ging toch al snel vervelen. Terug langs de Maas tot Verdun was hier en daar mooi, maar er waren toch ook teveel stukken met druk verkeer.
Hoogtepunt was wat ons betreft het stadje Langres, met het mooie museum van de Verlichting, met veel over Diderot en de Encyclopedie. Verdun was huiveringwekkend.
Wim,
De camping van Verdun vond ik prima. Ik had een drukte verwacht , maar dat viel mee. De prijs ook. Met zwembad en niet ver van de stad,
Leon schreef:
zo 16 okt, 2022 19:43
Wim schreef:
zo 16 okt, 2022 18:32
Verdun was huiveringwekkend.
Ik ben benieuwd waarom. Ik ben nooit in Verdun zelf geweest.
Ga naar het monument en je weet waarom.

Maasroute, de camping van Neufchateau verdient een paar plusjes.
Afgesloten kastjes met stekkers om je elektrische spulletjes op te laden.
Prima camping.
Poppink schreef:
zo 16 okt, 2022 22:29
Leon schreef:
zo 16 okt, 2022 19:43
Wim schreef:
zo 16 okt, 2022 18:32
Verdun was huiveringwekkend.
Ik ben benieuwd waarom. Ik ben nooit in Verdun zelf geweest.
Ga naar het monument en je weet waarom.

Maasroute, de camping van Neufchateau verdient een paar plusjes.
Afgesloten kastjes met stekkers om je elektrische spulletjes op te laden.
Prima camping.
Op deze camping is veel verbeterd voor fietsers. Bravo!
Overigens zijn langs de Maasfietsroute in Frankrijk veel leuke campings voor fietsers. Alleen is Commercy een probleem; Interessant stadje, maar geen camping.
bert sitters schreef:
zo 16 okt, 2022 19:55
Wim schreef:
zo 16 okt, 2022 18:32
We hebben uiteindelijk deze zomer het zuidelijke deel van Benjaminse's Maasroute gefietst (van Nancy naar het zuiden en daarna van Langres weer terug naar Verdun en daarna naar Metz.
We hebben geen problemen gehad met het vinden van campings, en de meeste waren niet eens erg druk. Tot Nancy en vanaf Metz met de trein door Duitsland. Dat was een grote chaos, maar 9 euro was goedkoop en we zijn er gekomen.
De route vond ik niet heel geweldig. Het eerste stuk langs de Moezel was lekker vlak om erin te komen, maar ging toch al snel vervelen. Terug langs de Maas tot Verdun was hier en daar mooi, maar er waren toch ook teveel stukken met druk verkeer.
Hoogtepunt was wat ons betreft het stadje Langres, met het mooie museum van de Verlichting, met veel over Diderot en de Encyclopedie. Verdun was huiveringwekkend.
Wim,
De camping van Verdun vond ik prima. Ik had een drukte verwacht , maar dat viel mee. De prijs ook. Met zwembad en niet ver van de stad,
Inderdaad, een prima camping, royale plaatsen voor fietskampeerders, een goed restaurant, vriendelijk personeel, niet ver van het centrum.
De camping van Verdun was prima, maar mijn huiver betrof de gruwelijke veldslagen uit de eerste wereldoorlog.
Wim schreef:
ma 17 okt, 2022 12:15
De camping van Verdun was prima, maar mijn huiver betrof de gruwelijke veldslagen uit de eerste wereldoorlog.
Zeker huiveringwekkend.
Bij mij kwam dat vooral binnen in de streek door het feit dat er in een gebied zo groot als drie Nederlandse provincies vrijwel elke dikke steen een oorlogsmonument blijkt te zijn met elk lange lijsten met namen van de gevallenen. Er kwam geen einde aan.