Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Recente ervaringen vliegveld Sevilla (doos / hoes) - Forum Wereldfietser

Recente ervaringen vliegveld Sevilla (doos / hoes)

Aanstaande vrijdag vlieg ik met Transavia terug naar Eindhoven vanaf het vliegveld van Sevilla.

Wat zijn jullie recente ervaringen met de vraag: kan volstaan worden met een fietshoes (en bubbelplastic etc.) of is een fietsdoos onontbeerlijk om de baliedames en de Security voorbij te komen?

De zoekfunctie heb ik al gebruikt, maar de ervaringen die ik daar vind, zijn veelal van jaren terug.

De fietsdoos van de heenreis heb ik in Girona achtergelaten. Een eventuele hogere kans op schade met een hoes accepteer ik.
niet heel recent, maar In 2018 ben ik met een fietshoes (van groundeffect) van Sevilla naar Eindhoven gevlogen, met Transavia. Was toen geen probleem.
Transavia accepteert een fietshoes, mits deze gesloten is. Let op dat waarschijnlijk jouw voorwiel eraf moet. Anders past jouw fiets niet door de scanner.
Van de website van Transavia:
Kan ik mijn fiets meenemen?
Je (vouw)fiets of tandem mag maximaal 32 kg wegen. Houd bij het vervoeren van je fiets de volgende veiligheidsmaatregelen in gedachten:

In verband met de druk aan boord, dienen de banden van je fiets leeg of bijna leeg te zijn.
De pedalen dienen opgeklapt of gedemonteerd te zijn.
Het stuur dient in de lengterichting gedraaid te zijn.
Je fiets moet in een fietskoffer, fietsdoos of fietshoes verpakt worden.
Fietspompen die werken op CO2-patronen worden niet geaccepteerd.
Elektrische fietsen worden niet geaccepteerd.

Tarief fiets
€ 49 per enkele reis
Ik had vorig jaar hetzelfde, toen even een bezoekje aan de Decathlon gebracht voor deze, die volgens hun website in een aantal filialen in Sevilla op voorraad is: https://www.decathlon.es/es/p/funda-tra ... ?mc=960035
Afgelopen april retour Amsterdam Schiphol met Transavia. Ik had m’n fiets in een doos die ik kon achterlaten bij hotel in Sevilla. Met taxi vanuit vliegveld naar hotel en andersom. Ging zonder problemen allemaal.
Jan_dB schreef:
vr 17 jun, 2022 08:02
Afgelopen april retour Amsterdam Schiphol met Transavia. Ik had m’n fiets in een doos die ik kon achterlaten bij hotel in Sevilla. Met taxi vanuit vliegveld naar hotel en andersom. Ging zonder problemen allemaal.
Voor een rondje vanuit dat hotel om weer te eindigen in dat hotel kan dat. Kom je fietsen vanuit Girona, dan kan dat niet.
bert sitters schreef:
vr 17 jun, 2022 11:25
Jan_dB schreef:
vr 17 jun, 2022 08:02
Afgelopen april retour Amsterdam Schiphol met Transavia. Ik had m’n fiets in een doos die ik kon achterlaten bij hotel in Sevilla. Met taxi vanuit vliegveld naar hotel en andersom. Ging zonder problemen allemaal.
Voor een rondje vanuit dat hotel om weer te eindigen in dat hotel kan dat. Kom je fietsen vanuit Girona, dan kan dat niet.
Goed punt idd.
De voorgestelde hoes bij Decathlon aangeschaft, vanochtend naar het vliegveld gefietst en de fiets verpakt. Deze paste zo door de wat kleine scanner en kon zonder gezeur mee.