Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Veilige opslag fietsen + bagage in Rome (of omgeving) - Forum Wereldfietser

Veilige opslag fietsen + bagage in Rome (of omgeving)

Samen met mijn vriend ben ik een paar maanden met de fiets op reis door Europa.

Helaas moeten wij over ruim een week een lang weekend heen en weer naar Nederland.
Wij vertrekken vanuit Rome.

Heeft iemand een tip waar wij veilig onze fietsen inclusief al onze bagage kunnen opslaan voor 6 dagen?
Probeer het eens te vragen bij je geplande overnachtingsadres de nacht voor vertrek. Als je dat zelfde adres ook boekt voor de nacht na terugkomst zou het vast wel moeten lukken.

Misschien niet hartje centrum Rome, maar wellicht wat makkelijker als je in de buurt van het vliegveld zoekt?
Of stal je spullen in een self storage.
Bij een Agriturismo moet dat toch ook goed kunnen. Zullen er vast wel zijn niet te ver van FCO.
Gaan jullie vliegen? Is op de luchthaven geen bagagedepot?
bert sitters schreef:
wo 08 jun, 2022 10:42
Gaan jullie vliegen? Is op de luchthaven geen bagagedepot?
Voor meerdere dagen is dat meestal een vrij onbetaalbare optie. Op vliegvelden weten ze wel van prijzen.
In de buurt van treinstation Termini zitten diverse bedrijfjes waar je bagage kunt opslaan (zie Google maps), maar de meest voor de hand liggende optie is natuurlijk een hotel, als je daar na terugkeer weer een kamer boekt (niet al te ver van Fiumicino ligt bijvoorbeeld Ibis Roma Fiera; ik heb goede ervaringen met Ibis hotels en opslag). Of wellicht een camping, al zijn die er meestal minder goed voor geoutilleerd dan hotels.
peter de rijk schreef:
wo 08 jun, 2022 12:13
bert sitters schreef:
wo 08 jun, 2022 10:42
Gaan jullie vliegen? Is op de luchthaven geen bagagedepot?
Voor meerdere dagen is dat meestal een vrij onbetaalbare optie. Op vliegvelden weten ze wel van prijzen.
In de buurt van treinstation Termini zitten diverse bedrijfjes waar je bagage kunt opslaan (zie Google maps), maar de meest voor de hand liggende optie is natuurlijk een hotel, als je daar na terugkeer weer een kamer boekt (niet al te ver van Fiumicino ligt bijvoorbeeld Ibis Roma Fiera; ik heb goede ervaringen met Ibis hotels en opslag). Of wellicht een camping, al zijn die er meestal minder goed voor geoutilleerd dan hotels.
Goede suggestie.
Ik was zelf in een B&B in Fiumicino een aantal jaren gelden voor een vroege vlucht naar NL.
Lijkt me dat ze ook daar jullie fietsen wel een aantal dagen willen stallen.
Poppink schreef:
wo 08 jun, 2022 14:43
peter de rijk schreef:
wo 08 jun, 2022 12:13
bert sitters schreef:
wo 08 jun, 2022 10:42
Gaan jullie vliegen? Is op de luchthaven geen bagagedepot?
Voor meerdere dagen is dat meestal een vrij onbetaalbare optie. Op vliegvelden weten ze wel van prijzen.
In de buurt van treinstation Termini zitten diverse bedrijfjes waar je bagage kunt opslaan (zie Google maps), maar de meest voor de hand liggende optie is natuurlijk een hotel, als je daar na terugkeer weer een kamer boekt (niet al te ver van Fiumicino ligt bijvoorbeeld Ibis Roma Fiera; ik heb goede ervaringen met Ibis hotels en opslag). Of wellicht een camping, al zijn die er meestal minder goed voor geoutilleerd dan hotels.
Goede suggestie.
Ik was zelf in een B&B in Fiumicino een aantal jaren gelden voor een vroege vlucht naar NL.
Lijkt me dat ze ook daar jullie fietsen wel een aantal dagen willen stallen.
Een B&B is een nog beter idee inderdaad, want dat is wat persoonlijker dan een hotel, waar het personeel wellicht wat strikter is.
Dankjewel allemaal voor het meedenken!

Ik heb een bericht gestuurd naar een plek via Campspace en we mogen daar onze fietsen
en spullen achter laten. Heel fijn!