Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstransport vanuit Roenenië - Forum Wereldfietser

fietstransport vanuit Roenenië

Beste forumleden,

Ik fiets deze zomer naar Constanza in Roemenië, en zoek een mogelijkheid om fiets en bagage van daaruit naar Nederland te sturen. Niet alleen is het prettiger treinreizen zonder gezeul met fiets en bagage, maar ik vermoed ook dat de regionale treinen in Duitsland deze zomer overvol zitten ivm hun (zeer te prijzen) 9 euro tickets.

Iemand een suggestie?

Hartelijke groet,

Gee
Je zou kunnen vragen of https://www.velomobileworld.com/contact/ je fiets mee kunnen sturen/nemen als ze weer een lading velomobielen naar NL brengen. Ze zitten alleen niet in de buurt van Constanta. en hoelang het duurt voor je je fiets dan weer hebt is ook nog de vraag.
Als je met Nahverkehr gaat treinen in D dan is daar vaak meer plaats voor de fiets dan in de IC, je bent dan alleen wel wat langer onderweg. Uitstappen is ook een stuk makkelijker in de boemeltjes, die sneller dan onze IC zijn.
Hi Peter,

Dank voor je reactie! Ik heb ook goede ervaringen met die regionale Duitse treinen, dus dat is zeker een optie.

Ik heb inmiddels 2 maatschappijen aangeschreven, maar de kosten zijn wel buitensporig hoog.

Groet,

Gee
_Peter_ schreef:
wo 25 mei, 2022 14:06
Je zou kunnen vragen of https://www.velomobileworld.com/contact/ je fiets mee kunnen sturen/nemen als ze weer een lading velomobielen naar NL brengen. Ze zitten alleen niet in de buurt van Constanta. en hoelang het duurt voor je je fiets dan weer hebt is ook nog de vraag.
Als je met Nahverkehr gaat treinen in D dan is daar vaak meer plaats voor de fiets dan in de IC, je bent dan alleen wel wat langer onderweg. Uitstappen is ook een stuk makkelijker in de boemeltjes, die sneller dan onze IC zijn.
Maak van de terugreis ook een vakantiereis en stap zeg eens op een derde en twee derde uit, blijf daar een of twee nachten en ga uitgerust verder.
In Roemenië is de fietsplaats op de trein zo goed als afgeschaft (zelfs op treinen met fietsplaatsen!). Je fiets is extra bagage en wordt als dusdanig getarifieerd: komt een dik boek boven water en er wordt gerekend per kilogram etc. Voor de nachttrein naar Boedapest moet de fiets verplicht ingepakt zijn in een hoes, maar mag ook plastic van de rol zijn. Afmetingen van het pakket spelen geen rol. Dat is toch wat ze me verteld hebben op het station van Sibiu. Flixbus naar Wenen vond ik praktischer, hoewel je fiets hier ook in het bagageruim moet en dus ingepakt en kleiner gemaakt.