Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noorwegen - De Mjølkevegen (Melkweg) fietsen met kinderen - Forum Wereldfietser

Noorwegen - De Mjølkevegen (Melkweg) fietsen met kinderen

Wij gaan in de zomervakantie naar Noorwegen met onze 2 kinderen (11 en 8 jaar). Tijdens de vakantie willen we ook een stuk gaan fietsen. We kwamen de Mjølkevegen (Melkweg) tegen. De route loopt van Vinstra naar Gol. Wat we lezen en vinden van deze route zou dit met kinderen moeten kunnen. Heeft iemand van jullie deze route gereden? En hoe was de route?
Niet gereden, maar er staat wel een filmpje op YouTube wat een goede indruk geeft. Inclusief hoogte verschillen.
Dank je wel voor je bericht en tip. Heb je misschien een link naar het betreffende Youtube filmpje?
Ik heb wel een filmpje gevonden, maar zag niet de hoogteverschillen.
https://youtu.be/a6-SYa066a4
Bij de dagroute zie je op de achtergrond het hoogteprofiel.
Dank je wel! Dat maakt het inderdaad al een stuk duidelijker.
Hoi Windvanger

De route heb ik 2 jaar geleden met mijn zoon gedaan. Twee stevige klimmetjes, De eerst meteen van Vinstra omhoog, zul je de kinderen op moeten voorbereiden (want direct na de start), de tweede vanuit Vang omhoog naar Valdres.

Wij hebben de variant gedaan met het boottripje van Bygdin naar Eidsbugarden. Kan ik je alleen maar aanbevelen, zeker met de kinderen.
21A2464C-D7B8-4786-9AB3-8B0AFD50A230.jpeg
Daarna wel even rekening houden met het feit dat de oude Kongeveien van Tyinkrysset naar Strøndafjorden onverhard is, maar voor onze mountainbikes misschien wel het leukste stuk van de tocht.
3542038F-8AFD-4A5F-9D85-589B10022724.jpeg
Voor meer info, fotootjes of gpx stuur me maar even een PM