Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spanje - verkrijgbaarheid gasblikjes (schroef) - Forum Wereldfietser

Spanje - verkrijgbaarheid gasblikjes (schroef)

Hallo,

Over een paar weken ga ik Routa de la plata fietsen. Een last minute beslissing, en mijn eerste langere fietsvakantietrip om te kijken of hjet leuk is ;). Dus ik ben nu mijn baggage bijeen aan het harken, en ik neem minimale kampeerspullen mee, want optioneel, waaronder een brandertje voor schroefblikjes.

Wat is de verkrijgbaarheid vwb blikjes? (Ik zie vrij veel Decathlon vestigingen, ook op de route, maar daarbuiten?)
Svp alleen recente informatie.

NB, als iemand nog een superlichtgewicht tentje over heeft hoor ik het graag.

Alvast bedankt.
Sander
PB gestuurd
Ga je wildkamperen dan? Want voor die paar campings langs de route zou ik geen tent meenemen als je ook in hostals gaat overnachten.
Sanderdol schreef:
za 30 apr, 2022 15:01
Hallo,

Over een paar weken ga ik Routa de la plata fietsen. Een last minute beslissing, en mijn eerste langere fietsvakantietrip om te kijken of hjet leuk is ;). Dus ik ben nu mijn baggage bijeen aan het harken, en ik neem minimale kampeerspullen mee, want optioneel, waaronder een brandertje voor schroefblikjes.

Wat is de verkrijgbaarheid vwb blikjes? (Ik zie vrij veel Decathlon vestigingen, ook op de route, maar daarbuiten?)
Svp alleen recente informatie.

NB, als iemand nog een superlichtgewicht tentje over heeft hoor ik het graag.

Alvast bedankt.
Sander
De doorprikblikjes zijn meestal goed verkrijgbaar, meestal bij ijzerwinkels of winkels die tuinbenodigdheden verkopen. Als je alleen de ISO schroefblikjes aan kan gaat dat misschien wel lastig worden.
Welkom op dit forum!

Mijn beperkte ervaring met zoeken naar schroefblikjes in een Franse Decathlonwinkel was dat men vooral Campingazprul verkocht. Misschien had ik pech en heeft men in Spaanse vestigingen een breder assortiment.

Wat je zou kunnen doen is googlen op [Spaans woord voor buitensportwinkel] + [grotere stad op/bij je route] en op de desbetreffende websites kijken. Maar dat had je vast zelf ook al wel bedacht.
Ik zie bij Decathlon overal schroeftankjes. Prikbilkjes (cartuchos de campingaz ) zie je in Spanje inderdaad bij iedere ijzerwinkel (ferreteria).
ik heb in Spanje veel vrij gekampeerd. Gewoon in een dorpje vragen bij de burgemeester (el Alcalde), de kroegbaas of de pastoor. Die weten vaak een leuk plekje. Dikwijls was dat bij de ermita: een kapelletje net buiten de bebouwde kom met een stuk gras, waar slechts een paar keer per jaar feesten plaats vinden.
Is er geen plekje voor de tent, dan zijn er altijd wel kamers (habitaciones) te huur. Vaak prima met alle comfort en niet duur.
Voordeel van kamperen is, dat je op tijd je eigen potje kunt koken en niet hoeft te wachten tot 21:00 uur als de restaurants pas open gaan.
willem.m schreef:
ma 02 mei, 2022 12:01
Welkom op dit forum!

Mijn beperkte ervaring met zoeken naar schroefblikjes in een Franse Decathlonwinkel was dat men vooral Campingazprul verkocht.
Intussen heeft Decathlon een eigen merk van schroefblikjes.

Ik heb ooit een adapter gekocht om prikblikjes bruikbaar te maken voor een schroefkomfoor.
Dat was een van mijn betere aankopen.

Het gaat om dit ding: https://kovea.com/product/p-adaptor/
In mijn browser is de foto onzichtbaar, maar als je op het foto-vakje klikt verschijnt ze.
Kovea maakt goed spul. Ik heb er twee brandertjes van.
Zo'n prikblikhouder / Kovea P-Adapter heb ik ook, inderdaad een aanrader. Ik zie alleen wel maar 1 EU winkel waar je ze kan kopen. Op zich een verbetering, ze waren jaren nergens te koop.
Als alternatief bestaat ook nog een adapter waarmee je een schroefventielbrander kan aansluiten op een campingaz klikventiel: https://www.google.com/search?q=camping ... el+adapter
Nog een alternatief: een brander die zowel een schroefventiel aankunnen als een campingaz klikventiel.
Ik heb er één van MSR waar is volgens mij niet meer te krijgen. Primus heeft er nog wel één.

Maar on topic: ik heb in Spanje twee keer een Decathlon bezocht voor schroefblikjes. Ik heb niet bij andere winkels gekeken.
In Spanje zijn die schroefblikjes prima verkrijgbaar in buitensportzaken en winkels als Decatlon idd.
Qua adapter heb ik een Markill adapter om die prikblikjes die je ook in veel supermarkten kunt kopen te kunnen gebruiken als schroefblik. Zeer tevreden over, al neem ik die alleen mee als ik ergens heen ga waar die schroefblikjes moeilijker verkrijgbaar zijn,
fietsreiziger schreef:
di 03 mei, 2022 21:15
Qua adapter heb ik een Markill adapter om die prikblikjes die je ook in veel supermarkten kunt kopen te kunnen gebruiken als schroefblik.
Ja, dat is dezelfde geloof ik maar dan ander merkje.
Zijn dat niet adapters voor de CV / Easyclick blikjes (met rand en ventiel, maar zonder draad)


Prikblikjes ( gladde bovenkant, geen ventiel) zijn wat anders.
willem.m schreef:
ma 02 mei, 2022 12:01
Welkom op dit forum!

Mijn beperkte ervaring met zoeken naar schroefblikjes in een Franse Decathlonwinkel was dat men vooral Campingazprul verkocht. Misschien had ik pech en heeft men in Spaanse vestigingen een breder assortiment.

Wat je zou kunnen doen is googlen op [Spaans woord voor buitensportwinkel] + [grotere stad op/bij je route] en op de desbetreffende websites kijken. Maar dat had je vast zelf ook al wel bedacht.
Mijn ervaring is dat bij de Decathlonwinkels in Frankrijk en Spanje de blikjes met schroefaansluiting goed verkrijgbaar zijn. En v.w.b. de Campinggazprul zoals jij dat noemt. Er zijn adapters te koop waarmee je een brander met schroefaansluiting heel simpel kan aansluiten op de bajonet aansluiting van Campinggaz
derdekeer schreef:
di 03 mei, 2022 12:58
willem.m schreef:
ma 02 mei, 2022 12:01
Welkom op dit forum!

Mijn beperkte ervaring met zoeken naar schroefblikjes in een Franse Decathlonwinkel was dat men vooral Campingazprul verkocht.
Intussen heeft Decathlon een eigen merk van schroefblikjes.

Ik heb ooit een adapter gekocht om prikblikjes bruikbaar te maken voor een schroefkomfoor.
Dat was een van mijn betere aankopen.

Het gaat om dit ding: https://kovea.com/product/p-adaptor/
In mijn browser is de foto onzichtbaar, maar als je op het foto-vakje klikt verschijnt ze.
Die adapter voor de doorprikblikjes heb ik ook, maar ik zag enige tijd geleden op het forum dat die adapters nergens meer te koop zijn.
Ronald van der Perk schreef:
wo 04 mei, 2022 09:32

Die adapter voor de doorprikblikjes heb ik ook, maar ik zag enige tijd geleden op het forum dat die adapters nergens meer te koop zijn.
Ik denk dat je ze kunt kopen bij www.monrechaud.com, een Franse webwinkel.
Daar verkopen ze zowel de adapter voor doorprikblikjes als de adapter voor Campingaz ventielblikjes.
https://www.monrechaud.com/catalogsearc ... ea+adapter
Een prima ontwikkeling dat Decathlon nu eigen merk schroeftankjes heeft. Deze zijn goedkoper en passen op andere branders.
Plan voor je fietsreis even waar de filialen van Decathlon zitten. Misschien moet je soms even je route verleggen. Decathlon verkoopt ook allerlei handige spullen die je onderweg nodig kan hebben: en niet duur! De kleding is stukken goedkoper dan bij Bever. Kan je een stuk aan gewicht schelen: Alleen maar onderweg bij Decathlon kopen als je het onderweg hebt. Ik kwam Decathlon tegen in Nakhon Rachasima in het onbekende noordoosten van Thailand.