Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietshoes veilig achterlaten in Avignon - Forum Wereldfietser

Fietshoes veilig achterlaten in Avignon

dag!

Volgende week trekken wij naar de provence. We hebben een veel te grote fietshoes die we graag veilig stallen in Avignon voor 1,5 week tot we met de TGV terug richting België gaan.
We gingen ervanuit dat de campings hier niet erg moeilijk over doen, maar de vraag is precies toch niet zo evident. We wilden graag op voorhand zekerheid hebben hierover, dus mailden al een aantal keer rond.

Heeft er iemand van jullie ervaring van fietshoezen achterlaten op een camping in Avignon? zoja, welke camping?
We keken ook al verder uit naar een alternatief, maar komen dan bij - vind ik- best dure opties uit zoals Nannybag (luggage storage organisator) .
Misschien kennen jullie nog goede andere alternatieven?

Dankje!
lise
Aangezien ik net te laat was op mijn oplossing van Raad plaatje! te plaatsen (😓) en ik de laptop toch op mijn schoot had, even wat gegoogeld.

Ik zag dat Nannybag €6 per dag kost.
Is dit dan misschien een optie (weet weliswaar niet wat de definitie van "petit bagage" is)?
https://www.garesetconnexions.sncf/fr/g ... nciergerie

Maar eh, ik zou gewoon op een camping vragen.
Met spullen achterlaten op een camping heb ik geen ervaring. In een hotel was het nooit een probleem en ik heb ook al eens via googlemaps en google een privepersoon in de buurt van het vliegveld benaderd om mijn fietsdoos te bewaren. Ook dat ging goed. In het geval van een fietshoes zou ik gewoon de camping vragen als ik er ben of anders gewoon bij een huis in de buurt van de camping aanbellen.
Ik heb geen ervaring in Avignon maar heb dit vaak gedaan op andere campings, was nooit een probleem.
Ze doen het graag want dan hebben ze ook de zekerheid dat je aan het eind van je reis er weer gaat staan.
Via warmshowers een gastvrije lokale fietser vragen?
Heb afgelopen zomer fiets met bagage voor paar dagen achter kunnen laten bij Camping Pont d'Avignon. Alleen een hoes achterlaten kan haast geen probleem zijn...
Succes!
Camping/hotel Bagatelle is de plek waar Camino fietsvervoer mee samenwerkt. Ze hebben dus in ieder geval ervaring met opslag voor een paar dagen. Door corona zijn we er helaas nog niet geweest.
ericplan schreef:
zo 03 apr, 2022 20:18
Camping/hotel Bagatelle is de plek waar Camino fietsvervoer mee samenwerkt. Ze hebben dus in ieder geval ervaring met opslag voor een paar dagen. Door corona zijn we er helaas nog niet geweest.
Camping Bagatelle is eenvoudiger dan Pont d' Avignon, maar niet slecht. Camping Bagatelle is dichter bij de stad dan Pont d' Avignon.
Zorg dat je op Brussel-Zuid tijdig op de juiste plaats op het perron staat. Zodat er nog ruimte is in het grote bagagerek, voor dat dit volgestouwd wordt met uit de kluiten gewassen hutkogffers en andere mega-bagagestukken.
Kwestie van dit draadje af te maken..

We hielden vol en kregen uiteindelijk het fiat om op eigen risico onze fietshoezen achter te laten op de camping van pont d'avignon.
Volgens mij was het eerder een issue rond 'ik wil die verantwoordelijkheid niet dragen' en 'aan wie moet ik daarvoor toestemming vragen als medewerker' dan geen plaats hebben.
Alleszins: alles kwam goed, wij deden een prachtig toertje in de provence en gingen de laatste dag onze fietshoezen daar terug netjes oppikken.

dank voor de ideeën! nannybag onthoud ik voor elders, zeker een goede tip .
Bedankt voor de terugkoppeling: “dat zouden meer mensen moeten doen”.