Wij hebben vorig jaar als eerste grote fietsvakantie ook Maastricht -> Avignion gedaan, het was geweldig! We zijn begonnen met de groene weg door de ardennen, persoonlijk was dat denk ik mijn favoriete deel. Luxenburg was ook geweldig om doorheen te fietsen volgens.

Daarna wouden we echter wat meer doortrappen en toen we net de grens over waren zijn we daarom over gegaan op veloroute du soleil. Voelde wel heel fijn op opeens zoveel te kunnen afleggen! Voelde af en toe wel een beetje nederlands zo vlak en langs de kanalen. Maar nog steeds heel mooi.

We zijn wel later weer van die route afgegaan, hebben daarna de trein naar Lyon gepakt en zijn vanaf daar weer de Veloroute gaan volgen. Het zuidelijke deel van deze route was heel mooi en het nederlandse gevoel was een stuk minder.

Als we het weer zouden doen, zouden we het denk ik net zo aanpakken. Volgensmij zijn er wel meer plekken waar de verschillende routes vlak bij elkaar lopen/elkaar kruisen. Je kunt het van te voren plannen of onderweg een beetje kijken wat je wilt :)